Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon body voor autosport ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Canon body voor autosport ?

    Ik ben van plan om een Canon reflexcamera aan te schaffen,voornamelijk om autosport te fotograferen.
    Ik heb al heel wat reviews gelezen,en grasduin ook al enkele dagen op dit forum.
    Ik moet er wel bij vertellen dat ik een beginner ben die overschakelt van een compact camera Lumix TZ7.

    Oorspronkelijk had ik het idee om iets te kiezen uit de range 500/550/600D.
    Maar afgelopen Zaterdag was er een demo van de 60D in de plaatselijke fotowinkel. Al een iets duurdere klasse dus. Na een gesprek met de zeer behulpzame verkoper en de dame van Canon adviseerden ze me echter om door te bijten en voor een 7D te gaan omdat veel klanten die een goedkoper toestel kochten op korte termijn toch de stap naar een 7D te zetten.

    Ik ken enkele hobby fotografen uit het trackday milieu en zij vinden ook dat als het budget het toelaat voor een 7D te opteren maar dat een kwalitatieve lens nog veel belangrijker is.

    Ondertussen heb ik via dit forum een tweedehands lens voor paddock en pits aangeschaft. Tamron 17-50mm f2.8 Vc ,hiervan had ik veel goede reviews gelezen.

    Als groter bereik lens zou ik een goede 70-200mm willen aankopen,eventueel een tweedehands L-serie.

    Wat is jullie advies? is een 7D niet te hoog gegrepen voor een beginner.
    Oorspronkelijk ging ik voor een body die maar de helft kost.
    Is een 550D met goede lenzen ook een goede start ?


    Alvast bedankt.
    Groentje met een passie voor auto's

  • #2
    Re: Welke Canon body voor autosport ?

    De 7D is gekend voor zijn heel snelle AF , mijn 5DmkII kan daar niet aan . De 70/200 is een heel degelijke lens , als je de 2,8 niet nodig acht is de F4 een goedkopere oplossing . Ik weet wel niet of de afdichtingen van de F4 even goed is als van de F2,8. Daar zullen andere zeker een antwoord op kunnen geven.

    Comment


    • #3
      Re: Welke Canon body voor autosport ?

      Ja man, als je nu al lenzen gaat kopen alvorens een body te hebben, dan heb ik daar mijn twijfels over, en dan een Tamron, je blijft steeds best bij eigen merk en als het effe kan bij lenzen die ook geschikt zijn voor full frame.

      Wil je het bewust iets of wat laag houden in aankoopprijs, ga dan voor een tweedehandse 1D Mark II samen met een 70-200 F2,8 l USM, met wat zoeken gaat ge dat hebben voor rond de 1600 euro, lens en body samen. Dat is een professionele setup met een body van wat ouderdom, maar met nog steeds een geweldige autofocus, en met ook vandaag nog een kwaliteit die geen probleem geeft om A3+ afdrukken te maken van je (slechts) 8,2 megapixel bestanden.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Welke Canon body voor autosport ?

        een D700 is prima voor zo'n dingen
        waarom altijd vastpinnen op een merk als je nog geen lenzen of toebehoren hebt
        er zijn nog andere (en dikwijls betere) alternatieven dan canon
        Nikon
        Sony
        Pentax
        ....

        Comment


        • #5
          Re: Welke Canon body voor autosport ?

          Ik zou zeggen: bijt door de zure appel heen en koop een 7D dat is een prima toestel en
          uitermate geschikt voor sport door zijn snelle AF. Die Tamron lens is alvast een goede
          keuze. Prijs/kwaliteit vrijwel onklopbaar.
          Je zult het je niet beklagen nu wat meer gegeven te hebben...

          Comment


          • #6
            Re: Welke Canon body voor autosport ?

            Voordeel van de 7d vind ik het aantal frames per seconde en de grotere buffer zodat je meer raw of jpeg beelden achtereen kan schieten zonder te wachten. AF kwalitatief beter? Zal wel zeker maar ik merk niet echt veel verschil in praktijk met mijn oude 30d.
            Al bij al is de 7d een zeer goed toestel voor zijn prijs.
            Ik zou zeker investeren in een 70-200 die je wel veel 2ehands vind aan schappelijke prijzen. Voor op circuit voldoet de f4, indien je met extender werkt heeft de f2.8 de voorkeur.
            Mvg, Tin_tin
            Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

            Comment


            • #7
              Re: Welke Canon body voor autosport ?

              Welke Canon body voor autosport ? ... Goh, ga even zitten TS ...

              Je hebt echt een 1dIV met 70-200 2.8 IS Mark II nodig hoor, pas dan maak je goede foto's rond het circuit ... je bent dan wel zo'n kleine 5000 Euro armer, maar gelukkig dat je gaat zijn ... en direct schitterende foto's hé ...

              Grapje hé gasten ... maar er zijn mensen die zo denken hoor, neem dat maar van mij aan.

              Nu serieus : je begint net, en je hebt al een lens gekocht die ik gewoon nooit zou kopen, maar dat is persoonlijk, ieder zijn ding, ik blijf bij Canon eigen lenzen om problemen te vermijden ... ik heb al genoeg horror verhalen gehoord, en belangrijker, zelf gezien bij collega's.

              Wat jij nodig hebt is een 50D 2e hands en een 70-200 2.8 (liefst de IS versie) ... een 7d is natuurlijk beter, maar heb je dat al direct nodig ? Koop liever een bijna even goede body en een super lens, dat is véél belangrijker.

              Trouwens, nog een extra tip, als je op Spa of Zolder rondloopt en je moet constant lenzen zitten wisselen als je de paddock opkomt begint dat na een tijdje serieus je keel uit te hangen, en je hebt veel meer risico dat er stof op je sensor komt ... oplossing : in plaats van één 7d koop je netjes twee 50d's ... kost hetzelfde uiteindelijk, maar véél handiger om snel van UWA naar tele te gaan

              Nu even terug naar je Tamron lens, ik wil wel eens zien dat deze AF haalt als je in la Source net op het puntje staat om pannings te doen ... zelfs de EF-S17-55 2.8 IS, dewelke toch als héél goed beschouwd wordt haalt het daar niet, de 24-105 dan weer wel, en de EF-S 10-22 ook, maar dan zit je toch meestal nog boven de 16mm hoor.

              Als ik in jouw schoenen stond kocht ik dit :
              50D 2e hands met grip en een 17-40 lens, verkoop die Tamron rustig verder, en als je nog budget over hebt zou ik echt een 2e 50d aanraden met daar dan een 70-200 op, desnoods beginnen met de f4 versie, maar liefst met IS, want bij panning werkt dit ook

              De 50d is nog steeds een goede semi-pro camera, en eigenlijk is de 7d zijn opvolger, niet de 60d, deze laatste is eigenlijk een trapje lager dan de 50d, maar het draaibare scherm is natuurlijk wel tof ... en staar je vooral niet blind op fps, als je een beetje ervaring met panning hebt volg je de wagen, drukt één keer af en klaar ... en niet als een snelvuur afdrukken ...

              Een 550D voor autosport zou ik toch niet echt aanraden om mee te beginnen, koop dat een 2e hands 50d ... echt waar
              Last edited by LamboCars; 17 mei 2011, 14:55.
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Welke Canon body voor autosport ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Ja man, als je nu al lenzen gaat kopen alvorens een body te hebben, dan heb ik daar mijn twijfels over, en dan een Tamron, je blijft steeds best bij eigen merk en als het effe kan bij lenzen die ook geschikt zijn voor full frame.

                Wil je het bewust iets of wat laag houden in aankoopprijs, ga dan voor een tweedehandse 1D Mark II samen met een 70-200 F2,8 l USM, met wat zoeken gaat ge dat hebben voor rond de 1600 euro, lens en body samen. Dat is een professionele setup met een body van wat ouderdom, maar met nog steeds een geweldige autofocus, en met ook vandaag nog een kwaliteit die geen probleem geeft om A3+ afdrukken te maken van je (slechts) 8,2 megapixel bestanden.

                MVG, Jeff C.
                Ik heb mijn 1D Mark II Gekocht voor 550€ en de 70-200mm f/2.8L USM (géén IS) voor 580€.
                Al weet ik niet of die 200mm altijd voldoende zal zijn voor autosport op circuit, waar je veelal niet echt dichtbij kan (hangt natuurlijk af van welke autosport je foto's wil gaan maken)


                Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                een D700 is prima voor zo'n dingen
                waarom altijd vastpinnen op een merk als je nog geen lenzen of toebehoren hebt
                er zijn nog andere (en dikwijls betere) alternatieven dan canon
                Nikon
                Sony
                Pentax
                ....
                Misschien heeft TS gewoon reeds de keuze gemaakt om voor Canon te opteren?
                Ik snap niet niet dat sommige mensen de merkkeuze van iemand willen gaan beïnvloeden, of zelfs afbreken, zonder argumenten te noemen die in het voordeel spreken van het merk (of merken) dat zij aanbevelen.
                Ik snap wèl dat er mensen zijn die pro Canon, of pro Nikon, of pro Sony, of pro wat dan ook zijn. Maar bovenstaand citaat lijkt mij toch meer een anti Canon comment (en dat zie je ook in andere topics, gepost door andere mensen over andere merken)
                Tenzij je echt kan aantonen (d.m.v. reviews, testen of wat dan ook) dat merk X, Y of Z beter presteert voor een bepaalde fotografietak dan merk Q, dan vind ik het vrij zinloos om te gaan vertellen dat er betere alternatieven zijn voor merk Q.
                Maar om er toch effe verder op in te gaan, dan effe vergelijken...
                - Prijs
                7D: 1.349€
                700D: 2.239€

                - Megapixels
                7D: 18 megapixels
                D700: 12.1 megapixels

                - Snelheid
                7D: 8 frames/sec (standaard)
                D700: 5 frames/sec (8 fps met optioneel MB-D10 battery pack met EN-EL4a lithium-ion batterij of 8 AA-batterijen ter waarde van 259€ bij Konijnenberg)

                OK, de 7D is geen full frame, maar ik dacht ook niet dat TS dat ergens bij zijn wensen had vermeld...

                mvg,
                Bart
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Canon body voor autosport ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  De 7D is gekend voor zijn heel snelle AF
                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Ik zou zeggen: bijt door de zure appel heen en koop een 7D dat is een prima toestel en
                  uitermate geschikt voor sport door zijn snelle AF. Die Tamron lens is alvast een goede
                  keuze. Prijs/kwaliteit vrijwel onklopbaar.
                  Je zult het je niet beklagen nu wat meer gegeven te hebben...
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
                  Voordeel van de 7d vind ik het aantal frames per seconde en de grotere buffer zodat je meer raw of jpeg beelden achtereen kan schieten zonder te wachten.
                  Bedankt allemaal om jullie standpunt te delen .

                  Telkens weer komt de 7D bovendrijven,dus deze ga ik zeker in overweging nemen,ook al vind ik het zelf als beginner misschien een beetje te overdreven,het is 1 keer doorbijten ipv nu iets uit de 500/550/600D reeks
                  aan te schaffen en dan binnen een jaar te verkopen om alsnog de 7D te kopen.

                  Tweedehands 50D lijkt me ook wel een goede optie,maar dan moet zich een goed toestel aanbieden.

                  Ik denk er nog even over na,ik heb nochtans een (goed) argument voor mezelf "je wordt maar 1 keer 40"
                  Groentje met een passie voor auto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Canon body voor autosport ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Wat jij nodig hebt is een 50D 2e hands en een 70-200 2.8 (liefst de IS versie) ... een 7d is natuurlijk beter, maar heb je dat al direct nodig ? Koop liever een bijna even goede body en een super lens, dat is véél belangrijker.
                    Zeker het overwegen waard,bedankt voor de tip


                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Nu even terug naar je Tamron lens, ik wil wel eens zien dat deze AF haalt als je in la Source net op het puntje staat om pannings te doen ... zelfs de EF-S17-55 2.8 IS, dewelke toch als héél goed beschouwd wordt haalt het daar niet, de 24-105 dan weer wel, en de EF-S 10-22 ook, maar dan zit je toch meestal nog boven de 16mm hoor.
                    De Tamron heb ik niet gekocht om circuitfoto's te nemen maar voor bv. in de pits of paddock,ik bezoek ook regelmatig merkgebonden meetings zoals komend weekend de Porsche Days waar de wagens gewoon geparkeerd staan.
                    Na veel grasduinen op het internet was dit een lens waar veel goede commentaar op kwam en kon deze voor een eerlijke prijs aanschaffen.


                    Ps; prachtige website Lambocars
                    Last edited by Stivo; 17 mei 2011, 20:24.
                    Groentje met een passie voor auto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Canon body voor autosport ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

                      De 50d is nog steeds een goede semi-pro camera, en eigenlijk is de 7d zijn opvolger, niet de 60d, deze laatste is eigenlijk een trapje lager dan de 50d, maar het draaibare scherm is natuurlijk wel tof ...
                      Dat de 60D een trapje lager is als de 50D zou ik niet durven stellen. Ik ben overgestapt van de 50D met 17-55 2.8 naar de 60D met Tamron 17-55 2.8 (zonder stabil.) en ik zie niks, nada, nul komma nul verschil in kwaliteit, kleur, scherpte ....enz.
                      Heb reeds een beetje van alles getest en ik kon nog niks vinden wat beter was met mijn vorige combinatie. Dus....... !?!? Bij mij is het niet van horen zeggen, of van gelezen hebben, maar uit ondervinding . Als er zijn die van het tegendeel overtuigd zijn, laat het me maar weten, zou het graag vernemen.
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Canon body voor autosport ?

                        Iets dat Canon wel niet op de 60D heeft en de 50D als enige van de X0D-serie wél had, is AF micro-adjust, denk ik...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Canon body voor autosport ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Iets dat Canon wel niet op de 60D heeft en de 50D als enige van de X0D-serie wél had, is AF micro-adjust, denk ik...
                          Is juist, ik heb daar met m'n 50D een paar keer mee gespeeld, maar als je lens OK is, heb je dat niet echt nodig hé. De 50D heeft ook 6.3 f/sec tov de 60D 'slechts' 5.3 f/sec en er zullen nog wel een paar (in mijn ogen) kleinigheden zijn, maar ik spreek over de algemene kwaliteit van de foto's in diverse omstandigheden (filmen doe ik toch niet, althans niet met een fotocamera ).

                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB
                            Iets dat Canon wel niet op de 60D heeft en de 50D als enige van de X0D-serie wél had, is AF micro-adjust, denk ik...
                            Ik heb de 60D nog niet vast gehad (de 50D wel, en destijds mijn eigen 30D), maar voor wat ik hoor en lees is de 60D een stuk minder stevig gebouwd.
                            Als dat een bijkomend argument kan zijn...

                            mvg,
                            Bart
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Canon body voor autosport ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              Ik heb de 60D nog niet vast gehad (de 50D wel, en destijds mijn eigen 30D), maar voor wat ik hoor en lees is de 60D een stuk minder stevig gebouwd.
                              Als dat een bijkomend argument kan zijn...

                              mvg,
                              Bart
                              Ik klop er geen nagels mee, of leg er geen kasseien mee hé Bart , daar dient geen enkel toestel voor zeker. Maar het is waar de 50D is heel wat 'zwaarder' vooral, zet daar dan nog de 17-55 2.8 op en je voelt je algauw een sherpa. Ik heb voor mijn aankoop gewoon de reviews over de fotokwaliteit gelezen op de gekende sites en beslist. En ik kan je verzekeren, met mijn vorige combinatie voelde ik me overladen, met mijn huidige is het een plezier om er mee rond te lopen. Ik doe niks af van de kwaliteiten van de 50D en zeker niet van de 17-55 2.8, maar ook niet van deze van mijn huidige set.
                              Ik heb eerst overwogen om bij de 50D een kitlens te kopen (voor het gewicht), maar toen ik de 60D in handen kregen was ik rap verkocht. Als je eventjes wat foto's gaat nemen viel het nog mee, maar ga maar eens een volle dag rondlopen met die 50D met een zware lens er op......
                              Heb hier ooit ook gelezen dat Doudeke ook op zoek was naar een lichtere combinatie.... ik ben/was dus blijkbaar niet alleen.

                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X