Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf Compact camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf Compact camera

    Ik zou mij nl. graag een degelijke compact camera willen aankopen... Ik weet alleen niet in welke richting ik moet zoeken en op internet vind ik enkel engelstalige sites die uitgebreid informeren !

    Mijn vereisten zijn:
    - Onder de 400,00 euro
    - Vlug en goede actiefoto's kunnen nemen (o.a. volleybal, voetbal : al besef ik wel dat je enkel met een DSLR camera dé beste actiefoto's kan nemen. Maar ik zal al tevreden zijn als mijn toestel toch binnen de seconde reageert, met mijn huidig toestelletje duurt het soms bijna 2à3 sec. vooraleer de foto echt getrokken wordt)
    - Panoramafoto's moeten mogelijk zijn
    - Degelijk oplaadsysteem (liefst geen oplaadbare AA batterijtjes)
    - Max. 0,400 Kg wegen!

    Kan iemand hier mij misschien helpen?

    Toestellen die al in het oog sprongen: de Nikon Coolpix P500, Canon G11

  • #2
    Re: Aanschaf Compact camera

    Hallo ,

    ik heb dit weekend mijn G9 verkocht wegens te groot/zwaar.

    Indien dit formaat voor u OK is , zou ik toch echter toch uitkijken naar bv de Sony Nex3 , als het snel moet gaan .........ook in minder licht

    Ga eens naar een winkel , bv mediamarkt.

    Daarnet lopen kijken naar een vervanger voor de G9 , de Nikon Coolpix s9100 lijkt me een supertoestel , maar niet van de kleinste , zelfs 18X zoom !
    Of de nieuwe Canon Powershot SX220HS.....

    Maar ik ben leek , dus laat aan anderen over om over sportfoto's binnen uit de wijden

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf Compact camera

      Er zullen er wel weer zijn die beweren dat het kan. Dat het zelfs heel goed kan. Ik heb daar
      zo mijn twijfels over. Sport en compact. Is een beetje als een loper die gaat mee doen bij
      wielrenners.
      Voor 400 euro zou ik een tweedehands DSLR op de kop proberen te tikken, daarmee begin-
      nen, met een kitlens of zo, en vervolgens een serieuze lens sparen.

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf Compact camera

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Er zullen er wel weer zijn die beweren dat het kan. Dat het zelfs heel goed kan. Ik heb daar
        zo mijn twijfels over. Sport en compact. Is een beetje als een loper die gaat mee doen bij
        wielrenners.
        Voor 400 euro zou ik een tweedehands DSLR op de kop proberen te tikken, daarmee begin-
        nen, met een kitlens of zo, en vervolgens een serieuze lens sparen.
        Hey, Ik begrijp wat je wil zeggen, maar ik ben maar een amateurke... een DSLR kopen is een investering waar je tijd moet kunnen insteken. Ik wil gewoon degelijke foto's kunnen nemen zowel binnen als buiten én vooral wanneer ik op reis ga. Die foto's zijn voor persoonlijk plezier (om albums te maken, vergrotingen, ...) dus niet voor professioneel gebruik...

        "beginnen met een kitlens en vervolgens voor een serieuze lens sparen" is voor de moment voor mij niet realistisch.

        Er zijn toch genoeg compact camera's die foto's trekken zodra je op het knoppetje duwt? en die ook al van die bewegingsreeksen kunnen trekken (dat je precies een filmpje afspeelt wanneer je de foto's achter elkaar bekijkt) ... maar ik weet alleen niet op welke specificaties ik moet letten, om te weten of die kodak snel werkt/panorama's kan trekken/ ...

        Ik hou er gewoon van dat de kleuren mooi uitkomen, dat ik veel op mijn lens kan krijgen en dat ik af en toe bewegingsfoto's kan mee nemen...

        bedankt al voor jullie reacties!

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf Compact camera

          In de rubriek "aangeboden" staat er een Nex 3 met een 18-55 lens te koop voor 350 euro, ik denk dat je voor dat geld niks beter kan vinden.
          En 't is nog een leuk rood kleurtje.

          MVG, Jeff c.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf Compact camera

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            In de rubriek "aangeboden" staat er een Nex 3 met een 18-55 lens te koop voor 350 euro, ik denk dat je voor dat geld niks beter kan vinden.
            En 't is nog een leuk rood kleurtje.

            MVG, Jeff c.
            lijkt me super, maar ik heb een cadeaubon van een bepaalde winkel, voor de aankoop van een camera ...

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf Compact camera

              Hallo Heidi_ster ik zou een canon s95 overwegen of een panasonic LX5....of als je echt de 400 euro wenst te spenderen een G12 van canon. Allemaal zeer goede toestellen.
              Zie linken.







              Grtz

              Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf Compact camera

                Ik zou ook voor de Canon G12 gaan.
                Het lijkt me een heel degelijk toestel, met een autofocus die meevolgt bij bewegende onderwerpen. En je kan tot 2 beelden per seconde maken (volgens de Canon website).
                Ok, hij komt net iets duurder uit dan de vooropgestelde 400€, maar dan heb je ook al wel wat.

                mvg,
                Bart
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf Compact camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  In de rubriek "aangeboden" staat er een Nex 3 met een 18-55 lens te koop voor 350 euro, ik denk dat je voor dat geld niks beter kan vinden.
                  En 't is nog een leuk rood kleurtje.

                  MVG, Jeff c.

                  Juist,nex kan alles wat je wil, maar wil je meer dan 55mm bereik, dan ben je zeker niet compact meer en veel duurder.
                  Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                  https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                  Comment

                  Working...
                  X