Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reis fototoestel

    Hallo,

    Over enkele maanden gaan ik een grote reis maken. Hiervoor ben ik opzoek naar een goed fototoestel. Het enige waar ik echt belang aan hecht is de fotokwaliteit. Alle andere zaken (HD movie, GPS etc) zijn voor mij niet echt nodig. Toch een aantal vereisten:
    - compact model
    - beeld stabilisatie
    - vrij grote optisch zoombereik
    - batterijduur!

    Budget +/-250€

    Ik had zelf al wat opzoek werk gedaan. En volgende toestellen leken mijn interessant:
    Panasonic Lumix TZ18
    Fujifilm FinePix F550
    Nikon S9100
    Casio Exilim EX-H30
    Sony DSCH70B
    Panasonic Lumix TZ10
    Sony DSCHX5VB Cyber-shot
    Canon PowerShot SX220

    Welke toestel raden jullie aan?
    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Reis fototoestel

    Met dat budget zou ik opteren voor een ixus-model van canon. De panasonic TZ-10 is ook de moeite maar geeft wel wat ruis meer bij binnenfotografie.
    Ook de nieuwe Nikon S9100 moet naar het schijnt de moeite zijn.
    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Reis fototoestel

      ik heb vandaag de canon sx220hs en de nikon s9100 in de hand gehad

      het viel me op dat bij de s9100 bij het focussen meerdere groene rechthoekjes verschijnt , is dit dan multipoint autofocus ?
      bij de meeste hebt ge enkel center , facedetection of tracking

      en ze waren 18X zoom vs 14X

      Comment


      • #4
        Re: Reis fototoestel

        LX3, is tweedehands te vinden voor zo'n 150 eur. Lichtsterk, optisch goede beeldkwaliteit en fotografeert ook in RAW. Enige nadeel is het beperkte zoombereik, en dat is misschien een struikelblok voor jou. Heb er zo eentje, zeer tevreden over! Het nieuwe model (LX5) heeft meer zoombereik, maar is ook duurder natuurlijk.
        Last edited by jochenvde; 17 mei 2011, 19:07.
        Jochenvde Photography
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Reis fototoestel

          Ik heb lang over nagedacht om een LX3 of canon S90 te kopen. Maar je moet blijkbaar te keuzen maken zoom of goede nacht fotografie.
          Omdat ik het fototoestel vooral wil gebruiken tijdens het reizen lijkt mij zoom het interessantste. Of zit ik hier fout?

          Ik heb nog enkele review zitten lezen en de panasonic TZ10 wordt meestal aangeprezen. Mensen ervaring met dit toestel. Hoe is de foto kwaliteit?

          Comment


          • #6
            Re: Reis fototoestel

            Ook ik kan hier wel wat hulp gebruiken. Ik twijfel tussen de Nikon coolpix s9100 en de canon powershot sx 230 hs. Na een heleboel opzoekwerk op internet komt de canon er beter uit qua beeldqualiteit maar het design en de korte gebruiksduur van de batterij houden me tegen.
            Bij nikon hoor ik dan weer kritiek op de scherpte bij gebruik op 18x zoom en de batterij moet in de camera zelf worden opgeladen.
            En hoe groot is eigenlijk het verschil tussen 14 en 18x zoom? Zit daar erg veel verschil op?

            De panasonic TZ20 heb ik al afgeschreven omdat de beeldkwaliteit daar ondermaats zou zijn.

            Alvast bedankt voor het advies!

            Comment


            • #7
              Re: Reis fototoestel

              Hey, Ik ben zelf op zoek naar een Compact-Camera met volgende eisen:

              - Groot zoom-bereik
              - Goede foto's bij weinig licht
              - Binnen een budget van 300€

              De volgende staan op mijn "ik kan niet kiezen"- lijst
              ***Nikon Coolpix S9100
              ***Panasonic TZ18
              ***Canon powershot sx 230

              **Sony DSC HX5
              **Fujifilm Finepix F300

              Snufjes zoals vide-opname, GPS, en dergelijke .... zijn niet aan de orde. Wie weet een website waar je goede reviews kan terugvinden of recensie's ?

              Alvast bedankt voor je ....hulp

              Comment


              • #8
                Re: Reis fototoestel

                Oorspronkelijk geplaatst door WardG Bekijk bericht
                Ik heb lang over nagedacht om een LX3 of canon S90 te kopen. Maar je moet blijkbaar te keuzen maken zoom of goede nacht fotografie.
                Omdat ik het fototoestel vooral wil gebruiken tijdens het reizen lijkt mij zoom het interessantste. Of zit ik hier fout?
                Bij dieren die in het wild leven of zo kan je natuurlijk veel zoom gebruiken. Maar voor de
                rest heb je je voeten voor te zoomen, indien dit nodig mocht blijken. Zo'n LX3 levert een
                heel goede kwaliteit. Dit lijkt me een groter voordeel dan veel zoom.
                Al moet ik natuurlijk toegeven dat het allemaal een beetje persoonlijk is en afhankelijk
                van wat je precies voor ogen hebt.

                Comment


                • #9
                  Re: Reis fototoestel

                  Oorspronkelijk geplaatst door WardG Bekijk bericht
                  Ik heb nog enkele review zitten lezen en de panasonic TZ10 wordt meestal aangeprezen. Mensen ervaring met dit toestel. Hoe is de foto kwaliteit?
                  Heb de TZ8 en zolang er genoeg licht is vindt ik die best goed.Binnenshuis krijg je nogal vlug ruis.Denk dat het met de TZ10 niet veel anders is.

                  Voorbeeldje van op mijn vakantie op rhodos vorig jaar..


                  Uploaded with ImageShack.us
                  Last edited by marc1201; 19 mei 2011, 19:54.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reis fototoestel

                    Oorspronkelijk geplaatst door jodooms Bekijk bericht
                    Hey, Ik ben zelf op zoek naar een Compact-Camera met volgende eisen:

                    - Groot zoom-bereik
                    - Goede foto's bij weinig licht
                    - Binnen een budget van 300€

                    De volgende staan op mijn "ik kan niet kiezen"- lijst
                    ***Nikon Coolpix S9100
                    ***Panasonic TZ18
                    ***Canon powershot sx 230

                    **Sony DSC HX5
                    **Fujifilm Finepix F300

                    Snufjes zoals vide-opname, GPS, en dergelijke .... zijn niet aan de orde. Wie weet een website waar je goede reviews kan terugvinden of recensie's ?

                    Alvast bedankt voor je ....hulp
                    Topic hijack!
                    Start es ff zelf een draadje....
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reis fototoestel

                      heb voor mijn vrouw tenslotte een Nikon S9100 aangeschaft (heb zelf een D300s), heb me laten overtuigen door de optische zoom van 18x , daar zij veel op reis vertrekt en een all-in-one camera wilt dat niet veel weegt (214gr).

                      Zij is er zeer gelukkig mee door de mooie resultaten, de geweldige zoom en vooral ook daar alles hoofdzakelijk automatsch is (zij haat manuele installingen).

                      In de effects geeft de zwart-wit foto instelling een prachtig resultaat (zoals de originele analoge ZW foto)

                      Daar geen batterij verslindende GPS vereist is, nam ik deze S9100 tov een Sony HX9V (wat ook een prachtig toestel lijkt te zijn)

                      Comment

                      Working...
                      X