Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Orbis ringflitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Orbis ringflitser

    Zijn er strobisten die ervaring hebben met de Orbis?

    Ik denk dat deze passive ringflitser handig is voor mijn workshops omdat ik elk type flitser kan verbinden met deze ringflitser. Ik heb ook naar de Rayflash gekeken (of de goedkopere clone COCO flash) maar deze is toch minder universeel dan de Orbis.

    Groeten Michael

  • #2
    Re: Orbis ringflitser

    Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
    Zijn er strobisten die ervaring hebben met de Orbis?

    Ik denk dat deze passive ringflitser handig is voor mijn workshops omdat ik elk type flitser kan verbinden met deze ringflitser. Ik heb ook naar de Rayflash gekeken (of de goedkopere clone COCO flash) maar deze is toch minder universeel dan de Orbis.

    Groeten Michael
    ik heb een rayflash gehad en terug verkocht... is interessant voor macro fotografie, doch voor modellen, moeilijk goed te gebruiken... je zet hem immers op het flits voetje... dus moet je nog je triggers via PC sync sturen... 't is een gedoe... en een ringflitser alleen is maar plat licht...
    Last edited by d_oracle; 7 januari 2012, 23:22.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Orbis ringflitser

      Bij de Orbis wordt de flitser niet direct verbonden met de camera, maar via een sync kabel of via een trigger systeem. Ik denk dat ik gewoon mijn Yongnuo ST-E2 kan gebruiken en dan de ringflitser in groep A zetten en evt andere flitsers in groep B en C. Het licht is inderdaad met een ringflitser plat maar met behulp van extra flitsers kun je het toch weer spannend maken. Een ringflitser geeft wel minder slagschaduw achter het model en heeft ook zijn mooie kanten.
      Wat vond je van het licht opbrengst via zo'n adapter (de Orbis schijnt een zachter licht te geven omdat deze groter is dan de Rayflash, maar heeft weer minder rendament).

      Groeten Michael

      Comment


      • #4
        Re: Orbis ringflitser

        ik vond het rendement van de rayflash alvast niet goed... tja... 't is niet mijn ding...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Orbis ringflitser

          Maar ja een betaalbaar systeem wat ook nog eens portable is.... misschien de nieuwe Jinbei DC1200 serie, maar dan zit je nog met een zware powerpack (wel mooi systeem, lijkt op Elinchrom ranger systeem maar dan goedkoper)

          Groeten Michael

          Comment


          • #6
            Re: Orbis ringflitser

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            ik heb een rayflash gehad en terug verkocht... is interessant voor macro fotografie, doch voor modellen, moeilijk goed te gebruiken... je zet hem immers op het flits voetje... sus moet je nog je triggers via PC sync sturen... 't is een gedoe... en een ringflitser alleen is maar plat licht...
            Volg Koen,

            ik heb ook de rayflash gehad en ook verkocht.
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

            Comment


            • #7
              Re: Orbis ringflitser

              Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
              Weet jij soms waar ze deze verkopen? Ik vind alleen de vorige reeks terug.
              (liefst BE of NL)

              grt,,
              https://waltertalboom.be-
              Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

              Comment


              • #8
                Re: Orbis ringflitser

                De DC1200 van Jinbei wordt uiteindelijk bij fotokonijnenberg verkocht, maar staat nu nog in bestelling.

                Comment


                • #9
                  Re: Orbis ringflitser

                  Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                  Volg Koen,

                  ik heb ook de rayflash gehad en ook verkocht.
                  Heb ooit de Orbis gehad en verkocht ...

                  Ik vind het licht van een ringflits echt niet mooi en beperkt toepasbaar ...
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Orbis ringflitser

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Heb ooit de Orbis gehad en verkocht ...

                    Ik vind het licht van een ringflits echt niet mooi en beperkt toepasbaar ...
                    Een ringflits is wel nuttig als fill, op heel lage kracht om schaduwen gemaakt door andere off camera flitsers wat op te lichten. Daar kunnen die orbis-dingetjes wel nuttig voor zijn.
                    De pure ringflits look is inderdaad niet mooi, tenzij je dat specifiek zoekt.
                    mijn website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Orbis ringflitser

                      Ik heb de Orbis deze week ontvangen en ga hem volgende week testen. Heb al op de camping een aantal portretjes gemaakt van kinderen van kennisen, en moet zeggen dat de Orbis wel een aardig effect geeft. Natuurlijk verwacht ik niet het vermogen van een echte ringflitser. Ik zal de test op mijn website plaatsen.

                      Groeten Michael

                      Comment


                      • #12
                        Re: Orbis ringflitser

                        Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                        Een ringflits is wel nuttig als fill, op heel lage kracht om schaduwen gemaakt door andere off camera flitsers wat op te lichten. Daar kunnen die orbis-dingetjes wel nuttig voor zijn.
                        Ik heb dit ooit zo gebruikt - 2x Orbis als fill-in:



                        Maar ondertussen is die fill-in functie voor mij achterhaald en te omslachtig, Mr.Hobby (strobist) gebruikt de Orbis ook als fill-in in zijn nieuwe DVD's maar toch zie je hem steeds weer "het ding" opzij leggen (bewust of onbewust? - Orbis James Madelin is strobist sponsor).
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Orbis ringflitser

                          Dit was een resultaat van de bovenstaande opstelling:

                          Last edited by Fotofolio; 12 juni 2011, 23:00.
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Orbis ringflitser

                            Ik ben mijn Orbis aan het testen en heb al een eerste test shoot kunnen maken.
                            Ik zie in jou foto dat jij ball bungees gebruikt om de flitser vast te zetten op de orbis. Ik merkte al snel bij de Orbis dat deze makkelijk los kan komen van de flitser. Heb je een close-up foto van deze ball bungees op de Orbis?

                            Foto 1 Merel


                            Foto 2 Iris en Merel


                            De foto's zijn gemaakt met mijn nieuwe Nissin DI866 MKII en aangestuurd door een Yongnuo ST-E2 en de Orbis ringflitser.
                            Binnenkort een volledige test.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Orbis ringflitser

                              De 2 test foto's die je laat zien zijn voor mij (persoonlijk) een perfect voorbeeld van het effect die ik met de Orbis niet mooi vond.

                              (Zonder daarmee een fotobeoordeling te geven, puur op lichtkwaliteit)
                              www.fotofolio.be

                              Comment

                              Working...
                              X