Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar degelijke camera voor fotografie Karts op circuit (als amateur)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar degelijke camera voor fotografie Karts op circuit (als amateur)

    Hoi,zou iemand mij kunnen helpen voor tips bij aankoop van een toestel,
    Sinds mijn broer kartraces rijd neem ik foto's van de race met een gewone digitale camera,maar bij wroeging omdat ik steeds geen goeie resultaten maar verkrijg dan gewild ben ik op zoek naar een nieuwe camera.
    Ik heb al wat liggen te zoeken en mijn oog viel op een "Canon sx 300 is".
    Is dit een goeie keuze of zouden jullie mij iets anders aanbevelen?
    (ps: ik ben student dus mijn bedrag ligt niet zo hoog dus ik zou het graag maximum rond de €550 willen houden)
    Alvast Bedankt

  • #2
    Re: Op zoek naar degelijke camera voor fotografie Karts op circuit (als amateur)

    Je zal in ieder geval een camera moeten nemen met een AF die snel is. De camera die jij hebt zal wellicht in gebreke blijven, je moet een reflex nemen.

    Lenskeuze is lastig. Die wordt sterk bepaald door de beeldhoek. Deze wordt bepaald door de afstand van camera tot voorwerp en de grootte van het voorwerp zelf. Ik weet wel hoe groot een kart is maar ik weet niet of jij het hele veld of alleen een kart erop wilt. Ik weet ook niet de afstand tot het onderwerp.

    kan je aangeven wat de benodigde beeldhoek is? Of, grootte van voorwerp en afstand daartoe?
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar degelijke camera voor fotografie Karts op circuit (als amateur)

      een sony a33 deze is snel
      sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar degelijke camera voor fotografie Karts op circuit (als amateur)

        Kijk voor een goede 2e hands. Bijv. Nikon D200 om binnen je budget te blijven.
        Een 70-300 erbij en voor de afstanden ben je gereed. Aangevuld met een 18-70 heb je feitelijk het gehele bereik te pakken en kun je prima aan de slag. (Dat is dan voor een stapje later hé )

        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

        Comment

        Working...
        X