Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe draag je een 400mm 2.8?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe draag je een 400mm 2.8?

    Vraagje voor de natuurfotografen onder jullie:

    ik neem volgend weekend een 400 mm 2.8 en extenders 1.4x en 2x van een vriend mee, een weekendje natuur fotograferen.

    hoe dragen jullie zo'n 'ding'? Blijft hij op het statief staan terwijl je op stap bent? Gaat dat telkens weer in de rugzak? ...
    ik heb om en bij de 7 kg materiaal mee zonder de 400 mm. die doet er nog eens 5,5 kg bij ...
    Ofwel neem ik alleen de 400 mm mee, met statief (±4kg) en body (1kg) ofwel krijg ik nu wat killer-tips van ervaren body-builders/natuurtrekkers (ben zelf niet zo breed gebouwd eerlijk gezegd)

    graag tips.

    Ch.

    ps.: ik weet wel dat de 400 mm 2.8 door zijn gewicht niet echt bedoeld is om trekkings mee te gaan doen, en ik weet ook dat ik me gelukkig mag prijzen om voor een weekendje dit 'ding' of deze 'toeter' in m'n zak te hebben.
    Last edited by charlemagne; 16 mei 2011, 17:36. Reden: ps.
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

  • #2
    Re: hoe draag je een 400mm 2.8?

    ik versta je maar ikzelf zou selectief werken.
    Meestal weet je wat je wil fotograferen. Je loopt niet rond om dan als je een dier ziet rap je spullen uit te halen en nog eventueel een lensje wisselen. soms misschien wel maar dit is moordens en kans dat beestje al weg is is groot door je lawaai. Ik nam vroeger ook mijn 120-300 2.8 ( 2.6kg) overal mee in de bergen en stief van +- 3kg maar dat is niet te doen. Nu ga ik s'avonds alleen weg en alleen mijn 120-300 klaar op mijn toestel al reeds naast mij in de auto of reeds in de armen.
    ik zou al wat niet nodig is thuis laten op je toch en enkel wat nodig is meenemen. Bespaart je een zere rug.
    Ivm statief: eens je begint van 200m op 2.8 en hoger en zeker met extenders heb je een goed staief nodig ( zoek maar eens op wimberly kop en manfrotto want vanuit de hand schieten dan zou je wel eens zeer ontgoocheld zijn bij het bekijken van je beelden naar het aantal onscherpe foto's. Zo objectief heeft een deftige en meestal duur statief nodig of een rijstzak kan ook helpen.
    Succes
    http://www.pietervh.com/
    http://www.flickr.com/photos/pieter776/

    Comment


    • #3
      Re: hoe draag je een 400mm 2.8?

      Een goed statief heb ik, met degelijke kop, maar geen wimberley. Ik weet dat dat top notch is voor grote objectieven, maar omdat het niet de mijne is, is dat voorlopig ook niet ter zake.
      Ik denk dat ik de 400mm op statief houdt, m'n verplaatsingen beperk, en misschien nog enkel m'n 17-40 in m'n rugzak hou voor als zich een schoon landschapje voordoet.

      bedankt alvast voor je reactie Pietsever.

      Ch.
      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

      Comment


      • #4
        Re: hoe draag je een 400mm 2.8?

        Zo doe ik dat ook als ik eens met m'n 500 mm op pad ga...
        Steek daarbij nog een standaardlensje in m'n zak voor als er iets anders voor m'n lens komt dan verre beesten....

        Comment


        • #5
          Re: hoe draag je een 400mm 2.8?

          Ik heb ooit al heel wat uren rondgezeuld met een 500mm lens . Ik laat de lens en fototoestel op het statief zitten en zwier heel de handel over mijn schouder. Mijn schouder is het ondertussen gewend

          Rudy

          www.vogelsvanbelgie.be
          Mvg,
          Rudy
          www.vogelsvanbelgie.be

          Comment


          • #6
            Re: hoe draag je een 400mm 2.8?

            ben vanochtend op stap geweest met combo berlebach + 400mm 2:8. Zwaar maar haalbaar. Is meteen ook een stresstest voor al de rest van je materiaal, en je eigen body.

            bedankt alvast voor de reacties.

            denk niet dat ik zelf deze lens zou kopen, zou liever voor de 500 f4 gaan. Iets lichter, en nog iets langer. De 400 +1.4 is net goed.

            Ch.
            www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

            Comment

            Working...
            X