Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen voor a55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen voor a55

    Ik heb zo pas een een sony a55 gekocht en ik vindt het een geweldig toestel
    nu moeten er dus nog lensjes bij komen, ik had van de verkoper een 35-105 van minolta erbij gekregen, maar die is defect (heb er ook niet voor moeten betalen) en kan geen foto's meer trekken boven f8, dan is alles overbelicht

    dus ik heb nog lensjes nodig

    eerst dacht ik te beginnen met de 50mm 1.8, leuke goedkope en scherpe lens, geld is nooit weggegooid

    dan wat beginnen lezen en nu neig ik meer naar de tamron 28-75 2.8.
    Ik heb op mijn nikon de 17-50 gehad en ik heb liever wat meer zoom en minder groothoek op mijn walkaround lens dan omgekeerd, vandaar dus de 28-75 2.8

    dan moet er ook nog een zoomlensje komen, hiervoor dacht ik de sony 70-300 te nemen, al is dat niet voor direct

    als ik het goed begrijp is die 28-75 ook geschikt voor full-frame, dus handig moest ik later overschakelen, of erbij kopen

    die 50 1.8 niet, dat zou dan de 1.4 moeten worden of eventueel een 35mm ?


    dus long story short:
    ik denk te beginnen met de 28-75 2.8, en hierbij eventueel nog de 50 1.8 bij te kopen voor in echt slechte lichtomstandigheden, binnen / optredens, ... en dan op termijn de 70-300m van sony als zoom.

    opmerkingen? tips? minolta alternatieven?
    alvast bedankt!
    500px

  • #2
    Re: lenzen voor a55

    De enige opmerking die ik heb is dat de 28-75 (zou wel de Sonyversie met SAM nemen), de 50/1.8 en de 70-300G SSM een erg goede combinatie is .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: lenzen voor a55

      nja, de sony kost meer dan het dubbel en als ik deze review lees is het dat zeker niet waard:

      500px

      Comment


      • #4
        Re: lenzen voor a55

        En de Minolta 24-85mm?

        Ietsje minder lichtsterk, maar voor bijna niets op de kop te tikken, en handig zoombereik voor walkaround als je niet heel wijd hoeft te gaan. Zelf werk ik met veel plezier met een soortgelijke lens op Nikon APS-C.
        Mijn Project 365

        Comment


        • #5
          Re: lenzen voor a55

          geen slechte tip
          maar ik heb toch liefst een lichtsterkere lens en bijna voor niets (ik vind ze rond de 200 euro op 2dehands en ebay) vind ik toch niet helemaal bijna voor niets
          500px

          Comment


          • #6
            Re: lenzen voor a55

            Ze zitten nog wel eens op analoge toestellen geschroefd. Daar ben ik verder geen kenner van, maar deze advertentie geeft misschien hoop.
            Mijn Project 365

            Comment


            • #7
              Re: lenzen voor a55

              nee ik bedoel, ik vind ze in overvloed op ebay etc..
              maar 200 euro vind ik niet "een lens bijna voor niets" en dan geef ik liever 130 euro meer voor de nieuwere en lichtsterke tamron
              500px

              Comment


              • #8
                Re: lenzen voor a55

                Begrijp ik, maar heb je de advertentie bekeken? Geeft die jou het gevoel dat het setje pas vanaf 200 euro van de hand gaat? Mij niet. Maar nogmaals, ik ben geen kenner. Wat ik alleen weet is dat analoge fotospullen door veel mensen worden gezien als ouwe meuk met weinig waarde. Zeker als het van een merk is dat 'niet meer bestaat'.

                EDIT: Als je bijvoorbeeld hier ziet wat je voor 85 euro kan kopen inclusief dezelfde body...
                Last edited by Rednaxela; 16 mei 2011, 12:33. Reden: Andere advertentie toegevoegd.
                Mijn Project 365

                Comment


                • #9
                  Re: lenzen voor a55

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                  nee ik bedoel, ik vind ze in overvloed op ebay etc..
                  maar 200 euro vind ik niet "een lens bijna voor niets" en dan geef ik liever 130 euro meer voor de nieuwere en lichtsterke tamron
                  Maar waarom geen kleiner bedraag voor een tweede handse lichtsterke Tamron?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: lenzen voor a55

                    oh die tamron mag ook zeker tweedehands hoor, alleen vindt ik hem zo snel nog niet en op ebay kost hij ook rond de 300 euro wat het niet de moeite waard maakt ..

                    maar ik ga zeker eerst 2dehands op zoek hoor, sowieso
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: lenzen voor a55

                      Mijn Project 365

                      Comment


                      • #12
                        Re: lenzen voor a55

                        bedankt voor de link
                        marktplaats check ik niet zoveel aangezien ik in Belgie woon

                        ik zal hem eens contacteren!
                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: lenzen voor a55

                          In Noord-Brabant hebben ze ook een zachte G, dus dat zal wel goedkomen denk ik.
                          Mijn Project 365

                          Comment


                          • #14
                            Re: lenzen voor a55

                            laten we hopen
                            500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: lenzen voor a55

                              Kijk ook eens naar de Sigma 17-70/F2.8-4, heb er veel goeds over gelezen.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X