Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies voor zoomlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies voor zoomlens

    Beste,

    Ik heb in december vorig jaar voor mijn kerst- en nieuw een canon 550D. Hierbij heb ik ook de lens 18-55 aangeschaft.

    Ik had mij graag verdiept in de marco - fotografie. Ik had graag even een idee gehad van welke lenzen ik kan en mag gebruiken voor dit soort van fotografie.

    Na heel wat lezen lukt het mij nog niet echt om goede foto's te nemen als ik de instellingen zelf doe. Is het dan beter mij eerst een degelijke cursus te volgen of koop ik tegelijk beter een zoom lens aan?

    Heeft er iemand een mening hierover?

    Alvast bedankt.

    Mvg,
    Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

  • #2
    Re: Advies voor zoomlens

    Paar opmerkingen hierbij:
    De 18-55 is al een zoomlens, dat wil niet meer zeggen dan dat de brandpuntsafstand verstelbaar is (in dit geval van 18-55 mm) , dit noemen we een standaardlens, je hebt van alles een beetje...
    Macro fotografie is het afbeelden van onderwerpen groter dan ze in real life zijn, dat kan met (van goedkoop tot duur):
    *Een goedkope 50 tot 100mm P-draad lens met adapter en tussenringen , kosten totaal een paar tientjes.
    *Voorzetlenzen (iets duurder voor goeie)
    *Macrolenzen , vanaf een 250€)

    Wil je een TELElens, dan is een goede , niet dure de Canon EFs 55-250 IS

    In jouw geval zou ik eerst maar eens op mijn gemak de camera onder controle zien te krijgen, alvorens prijzige hardware aan te schaffen , die ook meer kennis en ervaring vraagt.....

    Basisvragen , waar je gewoon antwoord op moet weten:
    Wat doen sluitertijd en diafragma met mijn plaatje?
    Welke ISO moet/kan /mag ik instellen en waarom?
    Waar moet ik focussen en hoe stel ik dat in?
    Wat is scherptediepte?
    Welke lichtmeting ga ik waar gebruiken?
    Wat moet ik eventueel softwarematig nog doen na de opname
    Last edited by Keeskanon; 15 mei 2011, 22:49.

    Comment


    • #3
      Re: Advies voor zoomlens

      Hallo,

      zijn er nog mensen die dezelfde mening hebben of ander advies hebben?

      Mvg
      Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

      Comment


      • #4
        Re: Advies voor zoomlens

        Oorspronkelijk geplaatst door the_landscape Bekijk bericht
        Hallo,

        zijn er nog mensen die dezelfde mening hebben of ander advies hebben?

        Mvg
        Als je echt macro wil gaan doen, dan kan ik je toch enkel een (2de hands) macro lens aanbevelen hoor.
        Het is inderdaad niet slecht om eens op internet te zoeken, of nog beter... een goed boek te kopen waarin de basisbegrippen en principes van fotografie uitgelegd worden. Je zal nòg zoveel plezier aan je materiaal beleven, en nog veel meer aan de gemaakte foto's.

        mvg,
        Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment

        Working...
        X