Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 180 macro ervaringen ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 180 macro ervaringen ??

    Heeft er hier iemand ervaring mee?Waarschijnlijk wel.
    Wat mij interesseert:is uit de hand werken nog vlot mogelijk of is een statief een must?
    Is de autofocus voldoende snel om zonder statief te werken??
    Het lukt mij soms wel met een MP E-65 uit de hand te schieten,maar hier is een statief toch eigenlijk onontbeerlijk.Is dit voor een 180 macro ook zo ??

  • #2
    Re: Canon 180 macro ervaringen ??

    Voor makro is een statief meestal aan te raden. De dingen die je daarmee wil registreren zijn zo klein en je komt er zo dichtbij dat het dikwijls bijna om je kadering vast te houden uit de hand (of zou het toch parkinson zijn bij mij?) Ook je scherpstelling vasthouden is niet zo evident door de kleine scherptediepte die je op die afstanden hebt.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 180 macro ervaringen ??

      Eerste lens waarvoor ik een statief meeneem.

      Maar vlinders, libellen ed waar je niet 1:1 gaat lukken bij voldoende licht nog uit de hand.
      Op de 7D is de focussnelheid niet merkelijk slechter dan de 100mm van Canon.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 180 macro ervaringen ??

        De Canon 180 mm gebruik ik reeds enkele jaren.

        Het gebruik uit vrije hand gaat vrij goed als er voldoende licht is omdat IS onbreekt op deze lens, maar voor het echte macrowerk gebruik ik altijd een statief.
        De scherpste beelden met de minste missers verkrijg ik door gebruik te maken van een statief.
        De autofocus is vrij goed vind ik, maar ietsje trager tov de 17-55 2,8 en de 300 f2,8.

        De scherpte van deze lens vind ik uitstekend en doet niet onder voor de Canon 300 f2,8 en is zelfs scherper tov mijn 17-55.
        Onlangs op een shootingday heb ik even de nieuwe Canon macro 100 mm IS geplaatst op mijn toestel (geleend van een forumlid), en ik ben wat ontgoocheld. De 100 mm is stukken minder scherp tov de 180 mm. Misschien een minder goed exemplaar waarmee ik de test deed?

        Comment


        • #5
          Re: Canon 180 macro ervaringen ??

          Beste dank voor de informatie.

          Comment

          Working...
          X