Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een D90 kopen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een D90 kopen of niet?

    Allen,

    Ik heb reeds een jaar of 6 een Nikon D50 en denk erover die te verkopen.
    Als vervanging dacht ik aan de D90,maar aangezien die al een paar jaar op de markt is vroeg ik me af of het nog de moeite is om deze aan te schaffen.Is toch al een oud model eigenlijk hé...
    De D90 moet vooral voor vliegtuigspotten gaan dienen dan.

    Mvg,
    Marc


  • #2
    Re: Nog een D90 kopen of niet?

    De D90 heeft al genoeg bewezen kwaliteiten in huis, zodat je zonder problemen deze kan kopen voor bijv. Vliegtuigspotten. En je houdt nog eens een hoop geld over als je dit model wil kopen i.p.v een D300s of een D7000.
    En "oud" is absoluut niet slecht of zwaar achterhaald.
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Nog een D90 kopen of niet?

      hier ook een tevreden gebuiker!
      voldoet nog steeds prima
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Nog een D90 kopen of niet?

        Ik zou er morgen om gaan. Uitstekende camera die mij in ieder geval prima bevalt. Zolang je niet boven de ISO 1600 hoeft te fotograferen vind ik het een topper.
        http://www.mariorentmeester.nl &
        http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
        | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

        Comment


        • #5
          Re: Nog een D90 kopen of niet?

          Ok,thx mensen...denk dat ik er dan toch maar voor ga gaan.

          Comment


          • #6
            Re: Nog een D90 kopen of niet?

            De beste toestellen zitten lang in de markt.

            Zo heeft canon ook topmodellen die al jaren niet meer vernieuwd zijn.
            De nikon D90 vind ik een topper zonder meer.

            En als ik me niet vergis zit de prijs nu behoorlijk stuk lager dan wat hij rond kerst nog moest kosten.

            Comment


            • #7
              Re: Nog een D90 kopen of niet?

              wat ivm ruis waarden tov bvb Fuji S5?
              twijfel om deze als extra body nog aan te schaffen voor deze prijs ...
              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

              Comment


              • #8
                Re: Nog een D90 kopen of niet?

                Over prijs gesproken,waar vindt je die het goedkoopst?
                Ik dacht aan konijn in turnhout...

                Comment


                • #9
                  Re: Nog een D90 kopen of niet?

                  Kopen, niet aan twijfelen.
                  Waar je wel aan moet twijfelen is aan je d50 wegdoen. Wat gaat die nog opbrengen ?
                  100 euro ??
                  Als je ooit één keer je camera een paar weken kwijt bent om wat voor reden dan ook dan ben je heel blij als je een reserve hebt.

                  Groeten, Bert
                  Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                  www.bertofotografie.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog een D90 kopen of niet?

                    Berto,
                    Heel veel gebruik ik de D50 niet meer,dus waarom niet wegdoen...heb een aanbod van 200€ wel met mijn 18-70 lens erbij...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog een D90 kopen of niet?

                      De D90 is het beste wat Nikon op de markt heeft gebracht in zijn range...en oudzijn kwaliteiten zijn nog steeds top geloof me.

                      Grtz

                      Templar

                      Koop beter een D90+kwalitatief betere lens dan een D300 of D7000 met goedkope kitlens.
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog een D90 kopen of niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                        De D90 is het beste wat Nikon op de markt heeft gebracht in zijn range...en oudzijn kwaliteiten zijn nog steeds top geloof me.

                        Grtz

                        Templar

                        Koop beter een D90+kwalitatief betere lens dan een D300 of D7000 met goedkope kitlens.
                        Altijd beter te investeren in glas dan in body,
                        maar je body moet je wel voldoende functionaliteit bieden.
                        Dit is wel geen probleem voor de D90, nog steeds een prima camera
                        (zowat beste prijs/kwaliteit wat er op de markt is denk ik)

                        gisteren wel nog berichtje gelezen op nikonrumors dat de D90 niet meer geproduceerd word.

                        Nikonrumors.com
                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog een D90 kopen of niet?

                          ik heb onlangs een d300 op de kop kunnen tikken voor 650€ met slechts 1500 kliks.
                          Nagelnieuw.

                          Ik bezit nu een d90 en d300 en kies nu al voor de d300 (zonder hem reeds grondig te kennen). Veel beter in scherpstelling, lichtmeting ook voor oude lenzen, ...

                          Voordeel d90: meer vooringestelde menu's, iets gebruiksvriendelijker en veel lichter.

                          Ik zou gaan voor een 2de hands d300(s).

                          groeten
                          Paul
                          Nikon d300 - d90 - nikkor micros 55 - 105 - 200

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog een D90 kopen of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                            Over prijs gesproken,waar vindt je die het goedkoopst?
                            Ik dacht aan konijn in turnhout...
                            Ik heb ook altijd gedacht dat die goedkoop was, maar een klein winkeltje, met goeie uitleg en service ligt voor mij toch n pak dichterbij...

                            Ga zeker eens langs bij kleinere winkels in de buurt, vaak zijn zij niet veel duurder, soms zelfs goedkoper, zoals de 70-300 die ik vandaag gekocht heb 60euro goedkoper dan konijn en 50km dichterbij...

                            K weet niet van waar je bent, maar anders moet je eens contact zoeken met foto Rooymans in Budel, da is in NL, op 3km van de grens met Hamont...
                            Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nog een D90 kopen of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tiësto(m) Bekijk bericht
                              Ik heb ook altijd gedacht dat die goedkoop was, maar een klein winkeltje, met goeie uitleg en service ligt voor mij toch n pak dichterbij...

                              Ga zeker eens langs bij kleinere winkels in de buurt, vaak zijn zij niet veel duurder, soms zelfs goedkoper, zoals de 70-300 die ik vandaag gekocht heb 60euro goedkoper dan konijn en 50km dichterbij...

                              K weet niet van waar je bent, maar anders moet je eens contact zoeken met foto Rooymans in Budel, da is in NL, op 3km van de grens met Hamont...
                              Thx voor de tip tiësto,maar da's wat ve.Ben van Ramsel(randje prov a'pen en brabant)

                              Comment

                              Working...
                              X