Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d7000 of canon 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d7000 of canon 7d

    Hey

    Ik zit met een dilemma, kiezen tussen de D7000 en de 7D.

    Het is bedoeld voor sportfotografie (grotendeels indoor, merendeels handbal)

    Beide toestelen zijn snel en geweldig en dat maakt het zo moeilijk.

    Over de fps wil ik niet zagen want ik neem nooit 8 pics in één actie. (zie het er nut niet van, gewoon op juiste moment drukken)

    Het belangrijkste is het focussysteem, daar weet ik eerlijk gezegd niet zoveel van...
    Nikon heeft meer punten maar de 7D heeft cross over...

    Natuurlijk ik de ruis prestatie ook heel belangrijk, volgens mij zal de nikon hier wel winnen. Zo niet laat maar weten.

    Dus mijn vraag en raad aan jullie is.
    1. Welke heeft het naukeurigste en snelste focussyteem?
    2. Welke heeft het beste ruis prestatie?


    Als er nog een ander ding is die mij kan overtuigen shoot

    Thx

    Haa ja, bij beide ben ik van plan om de 70-200mm van het merk zelf te gebruiken (wel de "oudere" modellen want die zijn een pak goed koper dan de nieuwe )
    Last edited by cedjans; 15 mei 2011, 13:00.
    Canon EOS 5DmIII Flickr www.cedjans.be
    I_ Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
    I_ Tokina 16-28mm F2.8 AT-X PRO FX

  • #2
    Re: nikon d7000 of canon 7d

    Hier kan je al eens vergelijken : http://www.dpreview.com/products/com...ts=nikon_d7000

    Bereid je er wel op voor dat naar alle waarschijnlijkheid Canon gebruikers eerder Canon gaan aanraden en Nikon gebruikers Nikon . . .
    Last edited by Franciskine; 15 mei 2011, 13:13.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: nikon d7000 of canon 7d

      Ik heb de 7D en ben daar zeer tevreden over. Kan geen vergelijk geven met de 7000D.
      Als je sportfotografie doet kan die 8fps wel eens handig zijn hoor. Want je kan wel eens regelmatig net niet op het juiste moment afdrukken als het wat sneller gaat
      Maar ik ken uw reactiesnelheid niet natuurlijk.

      Grtz,
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: nikon d7000 of canon 7d

        Oorspronkelijk geplaatst door cedjans Bekijk bericht
        Het belangrijkste is het focussysteem, daar weet ik eerlijk gezegd niet zoveel van...
        Nikon heeft meer punten maar de 7D heeft cross over...
        Oorspronkelijk geplaatst door cedjans Bekijk bericht
        Natuurlijk ik de ruis prestatie ook heel belangrijk, volgens mij zal de nikon hier wel winnen. Zo niet laat maar weten.
        De D7000 heeft 39 AF-punten waarvan er wel degelijk 9 cross-points zijn.
        Geen ervaring met Canon DSLR's hier (enkel met hun Powershot-bridge), maar ik kan wel zeggen dat ik met mijn D7000 zonder bang de ISO opkrik tot 1600+

        Comment


        • #5
          Re: nikon d7000 of canon 7d

          Hey

          Die vergelijkingen heb ik allemaal al gezien op verschillende site. Nergens zeggen ze dat "dat" echt beter is dan "dat"... snap je

          Ook krijgt het ene toestel meer punt op een bepaalde site, en dan op een andere site is het anders om...

          Ik zou graag ervaring van de field horen... Ik denk dat dat de beste review is

          Grtjs
          Canon EOS 5DmIII Flickr www.cedjans.be
          I_ Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
          I_ Tokina 16-28mm F2.8 AT-X PRO FX

          Comment


          • #6
            Re: nikon d7000 of canon 7d

            Mijn aanvoelen is dat je met de 7D gemiddeld het meeste treffers gaat behalen. Eigenlijk vergelijk je ook best de 7D met de D300s

            Comment


            • #7
              Re: nikon d7000 of canon 7d

              Mijn bedenking is dat je geen risico loopt en gewoon de knoop kunt doorhakken want twee
              voortreffelijke toestellen. Je kunt ze ook beiden in een hoge hoed stoppen en dan lotje
              trekken. Dat dit zinloos is, weet ik ook wel. Maar toch niet veel zinlozer dan proberen uit
              te vogelen welke de betere van de twee is.

              Comment


              • #8
                Re: nikon d7000 of canon 7d

                zo'n vergelijking hier vinden lijkt me quasi onmogelijk. Er zijn, als die er al zijn, weinig mensen die zowel Nikon als Canon in huis hebben. En enkel dan krijg je de beste vergelijking lijkt me.

                Het is idd zoals doudeke zegt, knoop doorhakken en ervoor gaan.
                EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                https://sites.google.com/view/pdh65/

                Comment


                • #9
                  Re: nikon d7000 of canon 7d

                  Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                  zo'n vergelijking hier vinden lijkt me quasi onmogelijk. Er zijn, als die er al zijn, weinig mensen die zowel Nikon als Canon in huis hebben
                  Dat was niet de bedoeling, gewoon wat jullie bevindingen zijn als je één van de twee ooit hebt gebruikt (of alle twee).
                  Canon EOS 5DmIII Flickr www.cedjans.be
                  I_ Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
                  I_ Tokina 16-28mm F2.8 AT-X PRO FX

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon d7000 of canon 7d

                    Een verschil zit in de menu structuur. Ik heb afgelopen jaren diverse Nikon-werkers horen 'klagen' over het menu bij Nikon. Het menu van Nikon is diep terwijl Canon juist gekozen heeft voor een breed menu. Dat komt, volgens sommigen, de overzichtelijkheid wat ten goede.
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon d7000 of canon 7d

                      Ben een trotse bezitter van een 7D, enorm snelle AF, uitstekende spotmeting, zit goed in de hand, e.d.m. .... maar dat zal je zeker ook kunnen zeggen van de Nikon tegenhanger. Wat ik erg apprecieer bij de 7D is de Quick button die je moeiteloos doorheen alle menus laat navigeren en dus erg snel het toestel naar je hand zet.
                      Eén feit is juist : als je later serieuze, zwaardere lenzen wil aanschaffen, zal je - zoals Black Bandit aankaartte - op de uitstekende maar opvallende "witte" lenzen van Canon vallen.
                      Weet niet als je daar van houdt
                      Hou daar rekening mee.
                      Last edited by zoltan; 15 mei 2011, 18:55.
                      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door annoh
                        Een verschil zit in de menu structuur. Ik heb afgelopen jaren diverse Nikon-werkers horen 'klagen' over het menu bij Nikon. Het menu van Nikon is diep terwijl Canon juist gekozen heeft voor een breed menu. Dat komt, volgens sommigen, de overzichtelijkheid wat ten goede.
                        Bij mijn Nikon D3S kan ik mijn eigen menu maken, da's nog een stuk handiger ...
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon d7000 of canon 7d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Bij mijn Nikon D3S kan ik mijn eigen menu maken, da's nog een stuk handiger ...
                          kan je met de D7000 ook. De dingen die je veel gebruikt steek je in een 'custom'-menu

                          Edit:
                          ivm met je AF vraag.
                          Als het voor sport is heeft nikon de 3d-tracking functie. Je kiest je scherpstelpunt, maar de camera blijft je onderwerp volgen in de omringende punten.
                          Je kan kiezen tussen 9, 21, 39 scherpstelpunten.
                          Ikzelf heb het nog niet vaak gebruikt omdat ik bijna nooit sport fotografeer.
                          Last edited by jumpforjoy; 15 mei 2011, 20:49. Reden: zie EDIT
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon d7000 of canon 7d

                            de Canon 7D is ontworpen in samenspraak met andere fotografen
                            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                            https://sites.google.com/view/pdh65/

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon d7000 of canon 7d

                              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                              Ik heb afgelopen jaren diverse Nikon-werkers horen 'klagen' over het menu bij Nikon. Het menu van Nikon is diep terwijl Canon juist gekozen heeft voor een breed menu. Dat komt, volgens sommigen, de overzichtelijkheid wat ten goede.
                              De overzichtelijkheid van een Nikonmenu maakje met 'mijn menu', daar zet je de instellingen, die je gebruikt en al die anderen zijn eenmalige instellingen, althans zo werkt het bij mij, ik kom zelden in de menu's van de camera. Het meest eigenlijk voor een vraag hier....
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X