Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

witte lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • witte lenzen

    Ik bezit twee witte lensen en ben die kleur wat beu omdat het zo opvalt.
    Is er mogelijkheid om deze te (laten) overspuiten in mat zwart of eventueel mat camoeflage ? ( maar ja dat valt dan weer op tussen mensen )
    Heeft iemand daar reeds ervaring mee ?
    Thanks bij voorbaat
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

  • #2
    Re: witte lenzen

    Lijkt me een niet zo evident iets. Ik heb het nog nooit gezien of gehoord.
    De makkelijkste oplossing lijkt me over te stappen op de zwarte lenzen van een ander merk.
    Of eventueel uit te kijken naar een bescherming, zoals deze, die over de lens gaat, al dan niet camouflage.

    mvg,
    Bart
    Last edited by Voltigeur; 13 mei 2011, 16:09. Reden: Link toegevoegd
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: witte lenzen

      Verschillende motieven beschikbaar:


      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: witte lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Verschillende motieven beschikbaar:


        mir
        Geen enkele met ruitjes- of bloemetjesmotief?
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: witte lenzen

          Ik vind dat juist een voordeel, zo'n witte lens, dan denken de mensen dat je een profi bent en spreken ze je aan.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: witte lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Ik vind dat juist een voordeel, zo'n witte lens, dan denken de mensen dat je een profi bent en spreken ze je aan.
            Goh, dat heeft zo zijn voor- en zijn nadelen.
            Soms is het handig om op te vallen met zo'n witte blaffer, andere momenten is het dan weer minder handig.
            Daarom ijn die covers wel handig. Je kan je lenzen aanpassen naar de omstandigheden
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: witte lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Ik vind dat juist een voordeel, zo'n witte lens, dan denken de mensen dat je een profi bent en spreken ze je aan.
              Ik heb liever dat ze denken dat ik een grote prutser ben. Dan laten ze me gerust

              Comment


              • #8
                Re: witte lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                Ik heb liever dat ze denken dat ik een grote prutser ben. Dan laten ze me gerust
                Maar vanaf een bepaald formaat lens lukt dat nog moeilijk, ongeacht de kleur
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #9
                  Re: witte lenzen

                  Ik wou dat ze tele's konden maken in't formaat van een 50mm in't zwart
                  Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                  website: http://www.hung.be
                  facebook - Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: witte lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Ik vind dat juist een voordeel, zo'n witte lens, dan denken de mensen dat je een profi bent en spreken ze je aan.
                    liever niet hoor, want zoals je zelf zegt, dan denken ze dat, maar iedereen bezit tegenwoordig wel een "witte" lens. Ik heb mijn wittekes verkocht ( neen geen Hoegaerden ) en ingeruild voor minder opvallende primes. Wat de mensen denken over de looks trek ik me geen **** van aan hoor zolang mijn resultaten goed zijn. Een witte lens trekt ook aandacht voor dieven en voor mensen die altijd voor de lens willen staan. Als ze jou dan zien aankomen met zo een grote toeter dan poseren ze altijd, en geposeerde foto's ... zijn niet altijd de mooiste En over het probleem van aanspreken is een simpele oplossing: t-shirt met je website op je rug en niets belet hen om jou aan te spreken als je met een "gewone" lens bezig bent hoor ( mijn 24-70L is toch ook zwart maar is ze daarom minderwaardig? ) Ik begrijp de TS heel goed op dit vlak

                    Het zwarte systeem dat mir heeft gepost lijkt me het meest effectieve. Met zo een legermotief riskeren de mensen weg te lopen "help hij heeft een bazooka "
                    UnicornPictures on Facebook & Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: witte lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                      ( mijn 24-70L is toch ook zwart maar is ze daarom minderwaardig? )
                      Zelfs die lens komt voor velen nogal imposant over. Waarschijnlijk de combinatie van de lensdiameter en de zonnekap...
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #12
                        Re: witte lenzen

                        Kun je die lenzen in het zwart bestellen bij Canon?

                        Zou toch leuk zijn wss tegen meerprijs?

                        Comment


                        • #13
                          Re: witte lenzen

                          Een andere oplossing is jouw witte lenzen aan mij geven en je krijgt mooie zwarte lenzen van mij.

                          Comment


                          • #14
                            Re: witte lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                            Een andere oplossing is jouw witte lenzen aan mij geven en je krijgt mooie zwarte lenzen van mij.
                            goed opgemerkt!!!!
                            mvg Wilfried

                            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                            Comment


                            • #15
                              Re: witte lenzen

                              Je zou je eens af kunnen vragen of de lenzen met een reden wit zijn, behalve het opvallen......
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X