Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste Full Frame alternatief voor Sigma 10-20?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste Full Frame alternatief voor Sigma 10-20?

    Ik ben onlangs overgestapt van crop naar full frame. Ik ben vnl. portretfotografe, maar als ik op reis ben, nam ik altijd m'n groothoek Sigma 10-20mm mee, een heerlijk objectief voor landschappen.

    Nu ik de 5DmkII heb kan ik die Sigma niet meer gebruiken, hij staat dan nu ook te koop in de koopjes hoek...

    MAARRRRR ik zoek een alternatief, ongeveer zelfde bereik, voor FF.
    Hoeft niet perse Canon te zijn, daar ik die lens toch maar alleen op reis gebruik...

    Tips zijn welgekomeuuuuuuu

    PS.. Ik ga hier geen al te groot budget aan spenderen owv redelijk sporadisch gebruik....
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

  • #2
    Re: Beste Full Frame alternatief voor Sigma 10-20?

    17/40 f/4? ben geen Canonkenner, maar ik zie dat die hier nogal veel gebruikt wordt.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Beste Full Frame alternatief voor Sigma 10-20?

      De 17-40 F4 L kost nieuw om en nabij de 635 euro. Volgens mij is dit de beste vervanger van je 10-20 (*1,6 = 16-32). Je houdt dan vrijwel dezelfde groothoek. 2e hands is de 17-40 te vinden voor ong. 450 euro.
      http://www.mariorentmeester.nl &
      http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
      | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

      Comment


      • #4
        Re: Beste Full Frame alternatief voor Sigma 10-20?

        Er zijn ook nog Tamron 17-35/2.8-4.0 en Sigma 15-30 waarover een aantal mensen ook op FF redelijk tevreden zijn, of Sigma 12-24 als je echt breed wil.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Beste Full Frame alternatief voor Sigma 10-20?

          17-40 f/4.0 L. Mooie lens, kwaliteit al zeggen sommige van niet. Nadelen zijn niet lichtsterk, maar als het enkel voor landschap is gebruik je toch een statief dus dan kan het zo geen kwaad.
          De 15-30 zoals vermeld ken ik niet, maar die verkopen ze niet niet meer.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Beste Full Frame alternatief voor Sigma 10-20?

            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            17-40 f/4.0 L. Mooie lens, kwaliteit al zeggen sommige van niet. Nadelen zijn niet lichtsterk, maar als het enkel voor landschap is gebruik je toch een statief dus dan kan het zo geen kwaad.
            De 15-30 zoals vermeld ken ik niet, maar die verkopen ze niet niet meer.
            Idd, hoeft niet lichtsterk te zijn! Ik dacht idd wel dat de 17-40 er het best zou uitkomen. Nu wachten op een goed tweedehands koopje en we zijn weeral vertrokken...
            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

            Comment


            • #7
              Re: Beste Full Frame alternatief voor Sigma 10-20?

              Dan hebt ge geluk, die lens wordt vaak aangeboden hier op het forum. Ik heb die lens ook gehad op mijn 5D. Super ding.

              Comment


              • #8
                Re: Beste Full Frame alternatief voor Sigma 10-20?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                Dan hebt ge geluk, die lens wordt vaak aangeboden hier op het forum. Ik heb die lens ook gehad op mijn 5D. Super ding.
                en waarom weggedaan? Deze lens staat bij mij ook op de wishlist maar niet zo heel hoog eigenlijk. ( eerst de 35L en de 135L )
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Beste Full Frame alternatief voor Sigma 10-20?

                  Wat was er weer mis met de 16-35 MKI, onscherpte ofzo?
                  De 16-35MKII zou de beste zijn, maar duurste ook.
                  Het goedkoopste alternatief de Samyang Rokinon 14 2.8 (manuele focus).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste Full Frame alternatief voor Sigma 10-20?

                    De 16-35 f2,8 L II is heel erg goed, maar zeker niet goedkoop.
                    De scherpte in de hoeken is niet zo goed met het diafragma volledig open, maar bij landschappen is dat niet echt een probleem omdat je dan het diafragma toch verder dicht zet. De foto's zijn in het midden van het beeld scherp, zelfs met het diafragma volledig open. Als je op f2,8 werkt, en je zit dicht bij het onderwerp, dan valt de rand-onscherpte minder op door de kleine scherptediepte.

                    Ik heb de Sigma 10-20 ook gebruikt op een 20D/40D, de scherpte van de combinatie 5D MKII + 16-35 is zichtbaar beter, er zit veel meer detail in de foto's. Dat komt niet alleen door de grotere sensor met meer pixels, de 16-35 is optisch veel beter dan de Sigma 10-20.

                    Volgens de tests die ik gelezen heb zou de 17-40 f4 L ook goed presteren, maar de 16-35 is wel scherper in de hoeken (maar daarvoor moet je dus het diafragma op f8-f11 zetten voor de maximale scherpte, bij de 17-40 moet je het diafragma ook zo ver dicht zetten om de maximale scherpte in de hoeken te verkrijgen, maar dan blijft ze nog wat achter op de 16-35).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste Full Frame alternatief voor Sigma 10-20?

                      nikon 14-24 f2.8 ( en ja kan op canon)
                      google geeft de uitleg wel
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste Full Frame alternatief voor Sigma 10-20?

                        De Tokina 16-35 mm zou ook niet verkeerd zijn en wat goedkoper dan de Canon 16-35 mm.
                        Ik heb er geen ervaring mee, wel met de Canon 16-35 mm MK2.
                        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                        Comment

                        Working...
                        X