Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 + Eclipse fluid voor D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D700 + Eclipse fluid voor D70

    Mag ik Eclipse cleaner voor mijn D70 ook gebruiken voor mijn D700
    of moet je echt die E2 hebben ?
    denk niet dat het E2 is wat ik al jaren gebruik voor D70

    iemand ervaring mee ?
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

  • #2
    Re: D700 + Eclipse fluid voor D70

    Volgens de geschriften, net dat de D300/D3 uitkwamen, mocht je op die sensoren met Titaniumoxide(TiO)(dacht ik), geen eclipse meer gebruiken, omdat de coating aan zou tasten. Inmiddels zijn schijnbaar er alleen nog maar sensoren mey die coating en heeft E2 nu weer Eclipse en is E2 verdwenen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Eclipse oud = Eclipse nieuw.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: D700 + Eclipse fluid voor D70

      De standaard Eclipse cleaner kun je zonder problemen gebruiken voor de D700. Ik gebruik het zelf al geruime tijd (is mij ook door de camerashop geadviseerd) en het werkt prima. Zoals Hjanssen al aangaf, is de E2 variant niet meer leverbaar en zul je op de website van de fabrikant van Eclipse cleaner kunnen lezen dat gebleken is dat de standaard cleaner de nieuwste coatings niet aantast...
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: D700 + Eclipse fluid voor D70

        Er is inderdaad een tijd geweest dat ze dachten dat de standaard Eclipse reinigingsvloeistof de coating van de sensor kon aantasten, en daarom hebben ze Eclipse 2 op de markt gebracht. Later hebben ze gezien dat de originele Eclipse helemaal geen problemen gaf, en daarom verkopen ze de "2" niet meer.
        Ik heb zelf de indruk dat de "2" nooit zo goed reinigde als de originele. Het drogen van de "2" duurt ook wat langer.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X