Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compactcamera

    Na lange periode terug op het forum geraakt...

    Heb jaren mijn Canon 20d gebruikt met voornamelijk mijn 17-85, maar zou deze nu willen vervangen door een compact toestelletje. Een breedhoek is voor mij wel belangrijk (fotograferen van gebouwen - soms van dichtbij)

    Omdat ik de laatste jaren de ontwikkelingen niet meer volg, had ik graag eens gehoord wat op dit moment een mooie koop kan zijn.

    Dank voor de reacties
    CANON 20D, EFs 17-85 f3.5-5.6, EF 70-200 f4, EF 50 f1.8, EF 28 f2.8, Speedlite 420EX

  • #2
    Re: Compactcamera

    De paradepaardjes van dit moment zijn:

    Canon PowerShot S95
    Panasonic Lumix DMC-LX5
    Olympus XZ-1
    Samsung TL500/EX1

    Alle vier erg klein, met relatief lichtsterke lenzen, en (behalve de LX5) twee instelwieltjes voor de handmatige bediening. In een iets grotere categorie heb je de PowerShot G12 en de Nikon Coolpix P7000.

    Bedenk wel dat ondanks de lage f-getallen, de camera's nog een vrij grote scherptediepte hebben bij volledig open diafragma, vanwege hun hoge cropfactor. Hierdoor zijn bepaalde typen foto's moeilijker te maken met deze compacts, dan met de camera die je nu hebt.
    Mijn Project 365

    Comment


    • #3
      Re: Compactcamera

      Zelf heb ik de Lumix lx5 en daar ben ik tevreden van. Doch ik gebruik het naast een DSLR.
      Dat kan natuurlijk een verschil uitmaken. Misschien qua laatste ontwikkelingen je licht 'ns
      opsteken bij de Sony Nexen en zijn broertjes en neefjes. Misschien dat die het beter doen
      als vervangers voor je DSLR omdat ze een grotere sensor hebben en je de vrijheid geniet
      om van lenzen te wisselen.

      Comment


      • #4
        Re: Compactcamera

        Ik volg doudeke de Lx5 is een goede compact naast je DSLR....ook de canon s95 is een goede compact.
        De XZ-1 zou ik niet overwegen...heb onlangs een test gelezen in een fotomagazine en hij kwam er slechter uit als de lx5 en s95

        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Compactcamera

          Dank voor de reacties
          De Lumix spreekt me wel aan.
          Ik veronderstel dat de LX-5 de opvolger is van LX-3?
          Blijkbaar grote kortingen op die LX-3
          CANON 20D, EFs 17-85 f3.5-5.6, EF 70-200 f4, EF 50 f1.8, EF 28 f2.8, Speedlite 420EX

          Comment


          • #6
            Re: Compactcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door bartdepooter Bekijk bericht
            Dank voor de reacties
            De Lumix spreekt me wel aan.
            Ik veronderstel dat de LX-5 de opvolger is van LX-3?
            Blijkbaar grote kortingen op die LX-3
            Dat is juist. De LX5 heeft een beetje meer bereik. 24-90mm in plaats van 24-60mm. Dat
            vind ik zelf interessant. De ergonomie is ook verbetert. De LX3 maakt gebruikt van een
            kleine joystick waar je je nog al eens aan ergert. Vooral met grotere handen. Met de IQ
            is het zoals bij vrij veel toestellen: nauwelijks verschil.
            Ga je voor de LX5 dan omdat hij een beter (mooier) bereik heeft en een betere ergonomie.

            Comment

            Working...
            X