Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cypress road (II)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cypress road (II)

    Een andere variant...

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Cypress road (II)

    Jij kunt het toch niet laten, hé. Het wordt alsmaar mooier, sfeervoller, Italiaanser en het
    toenemende verlangen om er zelf eens te zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Cypress road (II)

      Prachtig!!! Wat een sfeer!
      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

      Comment


      • #4
        Re: Cypress road (II)

        Weer een juweeltje!

        Comment


        • #5
          Re: Cypress road (II)

          Heel mooi terug Danny
          Staat een beetje in de schaduw van z'n voorganger, maar dat maakt hem op zich niet minder mooi.
          De weg maakt een leuke kronkel!
          Groeten!

          500px / Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Cypress road (II)

            Mooie sfeer..
            Maar kan jij als de meester van de blending niet wat meer detail uit die Cypressen halen?
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Cypress road (II)

              Sfeervolle prent, heel mooi.
              Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

              Comment


              • #8
                Re: Cypress road (II)

                Bedankt voor de reacties !





                Er was zeker meer detail uit de cipressen te halen, maar heb dit bewust niet gedaan.
                Cipressen zijn zowieso al heel donker, en bij dit extreem tegenlicht lijkt het nu redelijk gebalanceerd en realistisch. Er kan overigens geen licht aan die kant van de bomen.

                Het gras en de weg, da's iets anders, daar strijkt het licht overheen...
                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Maar kan jij als de meester van de blending niet wat meer detail uit die Cypressen halen?
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: Cypress road (II)

                  Ik houd van deze foto zoals ie is: met bomen die bijna silhouetten zijn, met die inleidende lijnen en het bijna monochrome kleurenpallet; dat mistige in het middendeel.
                  Ik weet niet of dit om een foto gaat (wat ik hoop) of, zoals we bij jou wel meer zien: een samenvoeging (blending) van meer foto's.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cypress road (II)

                    da's een foto met héél veel sfeer! mooi...
                    groetjes
                    hilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cypress road (II)

                      Oeh, die is goed zeg! Lekker sfeertje en compositie! Enige dingetje dat ik jammer vind is dat een aantal bomen in elkaar "geplakt" zitten...
                      WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cypress road (II)

                        Hi Les,
                        waarom hoop je dat het 1 beeld is ?
                        Moet je teleurstellen want het is een blend van 3 opnames.
                        Ook al is de zon gesluierd, de contrasten waren onoverbrugbaar met 1 opname, en aangezien ik geen uitgebrande lichten, of toegelopen zwarten in mijn foto's wil, kon ik niet anders dan blenden.

                        1 opname voor de bomen, één voor de voorgrond en de lucht, en eentje voor de zon zelf.
                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Ik weet niet of dit om een foto gaat (wat ik hoop) of, zoals we bij jou wel meer zien: een samenvoeging (blending) van meer foto's.

                        ja, dat vind ik zelf ook.
                        Heb me daar in alle bochten en posities proberen wringen, om ze uit elkaar te krijgen, maar dit was het beste dat ik er kon uithalen. Sommige bomen zijn wat breder dan andere, en dan kan je er niet van uit...
                        Oorspronkelijk geplaatst door Rapid Bekijk bericht
                        Enige dingetje dat ik jammer vind is dat een aantal bomen in elkaar "geplakt" zitten...
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cypress road (II)

                          "Hopen" was misschien wat sterk uitgedrukt. In tegenstelling tot jou, heb ik totnogtoe geen enkele foto via blending gepost (op een uitzonderlijke HDR-poging na). Ik moet het wellicht leren, want het lijkt alsof dit niet kan zonder blending. Jammer, niet van de foto, maar van de tekortkomingen van de dSLR.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cypress road (II)

                            Bedankt voor de toelichting, Les

                            Inderdaad jammer van die tekortkomingen... Zou mij heel wat tijd besparen
                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            "Hopen" was misschien wat sterk uitgedrukt. In tegenstelling tot jou, heb ik totnogtoe geen enkele foto via blending gepost (op een uitzonderlijke HDR-poging na). Ik moet het wellicht leren, want het lijkt alsof dit niet kan zonder blending. Jammer, niet van de foto, maar van de tekortkomingen van de dSLR.
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment

                            Working...
                            X