Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio achtergrond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio achtergrond

    hallo

    Ik hoop dat dit de juiste forum is voor mijn vraag
    Nu vraag ik mij af wat het meest en het beste gebruikt word voor studioachtergrond rollen, papier of doek

    Grts S.

  • #2
    Re: Studio achtergrond

    Ik denk dat de meeste hun voorkeur uitgaat naar papier. Gemakkelijker strak te krijgen, indien vuil gooi je het gewoon weg. Doek is lastiger strak te krijgen en als je dan vuil op je doek hebt, niet altijd even gemakkelijk te wassen.
    Mijn website | Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Studio achtergrond

      Vinyl
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Studio achtergrond

        het voordeel aan papier is indd makkelijker strak, indien vuil afsnijden en vuilbak
        nadeel is dat het op die manier duur is

        doek is wasbaar, soms leuker door net niet de strakheid maar de plooien die een foto 'natuurlijker' maken en minder kostelijk in aankoop

        vinyl is zoals zunoel zegt nog een van de gemakkelijkste dingen, er is een befaamd fotograaf die hierbij zweert, weet de naam niet meer van hem maar als het vuil werd (witte dan), verfde hij die gewoon opnieuw
        nadeel aan vinyl is het gewicht, zeker als je het in de hoogte wilt en laten doorlopen, zeker op langere termijn na een aantal verfbeurten

        het is dus een persoonlijke keuze die je moet maken
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Studio achtergrond

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          het voordeel aan papier is indd makkelijker strak, indien vuil afsnijden en vuilbak
          nadeel is dat het op die manier duur is

          doek is wasbaar, soms leuker door net niet de strakheid maar de plooien die een foto 'natuurlijker' maken en minder kostelijk in aankoop

          vinyl is zoals zunoel zegt nog een van de gemakkelijkste dingen, er is een befaamd fotograaf die hierbij zweert, weet de naam niet meer van hem maar als het vuil werd (witte dan), verfde hij die gewoon opnieuw
          nadeel aan vinyl is het gewicht, zeker als je het in de hoogte wilt en laten doorlopen, zeker op langere termijn na een aantal verfbeurten

          het is dus een persoonlijke keuze die je moet maken
          mijn persoonlijke kuise is zo glad mogelijk en zeker zonder plooien
          dus mijn voorkeur gaat ook naar papier, of weet ernog iemand een tip ofzo,

          Grts S.

          Comment


          • #6
            Re: Studio achtergrond

            Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
            mijn persoonlijke kuise is zo glad mogelijk en zeker zonder plooien
            dus mijn voorkeur gaat ook naar papier, of weet ernog iemand een tip ofzo,

            Grts S.
            Als je super glad wil gaat er niets boven vinyl

            ze verkopen dat ook op rol net als papier.
            Voordeel is dat je het kunt afvegen en opnieuw gebruiken.
            Hi-lite laat bvb toe om je model "vrijstaand" te fotograferen

            http://shop.studio73.be/photo/studio...ground-hi-lite

            Maar je hebt vinyl achtergrond in bijna evenveel kleuren als papier.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment

            Working...
            X