Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang 85 mm voor Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samyang 85 mm voor Nikon

    Heeft er iemand ervaring met deze manuele focus lens voor Nikon. Op diverse previews lees ik wel positieve commentaren omtrent de scherpte en bokeh, maar heeft die al iemand in de praktijk uitgetest ?
    Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
    ----------------------------------------------
    Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

  • #2
    Re: Samyang 85 mm voor Nikon

    Had je dit toevallig al gezien?

    Mijn Project 365

    Comment


    • #3
      Re: Samyang 85 mm voor Nikon

      gebruikers schatten de kwaliteit van dat objectief zeer hoog in
      weliswaar niet op nikon maar ik denk dat dit weinig of geen verschil maakt, volgende link toont zeer positieve reviews ivm dit objectief, ook op 25mp FF, alsook een heel aantal foto's gemaakt door gebruikers.
      Samyang 85mm F1.4 AS IF UMC A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens
      Last edited by puerte; 12 mei 2011, 07:35.

      Comment


      • #4
        Re: Samyang 85 mm voor Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Rednaxela Bekijk bericht
        Had je dit toevallig al gezien?

        http://www.flickr.com/groups/1437990@N23/
        Hele mooie foto's, maar goed ik betwijfel of ik ze ook hiermee kan maken. Dat zegt niks over de lens maar over mij

        Comment


        • #5
          Re: Samyang 85 mm voor Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
          Hele mooie foto's, maar goed ik betwijfel of ik ze ook hiermee kan maken.
          Wat niet is kan nog komen toch?
          Mijn Project 365

          Comment


          • #6
            Re: Samyang 85 mm voor Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
            Dat zegt niks over de lens maar over mij
            Wat ik me wel eens heb afgevraagd: zegt het verder nog iets over de foto's? Ik bedoel zijn ze daarom ook minder geschikt als sample images dan de suffe plaatjes die je doorgaans bij online reviews aantreft? Bijvoorbeeld ik betwijfel of ik ze ook hiermee kan maken, denk ik eigenlijk nooit als ik dpreview samples bekijk. Komt dit omdat meneer D. Preview niet echt een briljant fotograaf is, of omdat de foto's daar sooc zijn, of doet dpreview dit expres? Wat is eigenlijk überhaupt de waarde van samplefoto's?
            Mijn Project 365

            Comment


            • #7
              Re: Samyang 85 mm voor Nikon

              Heb deze lens zelf ook lang bekeken, en alles eraan is top (bokeh, scherpte, ..) maar het feit dat het MF is, gaat je zoveel missers opleveren dat je er zot van wordt imo. Tenzij je enkel modellen en dingen shoot die constant perfect stilstaan.

              Comment


              • #8
                Re: Samyang 85 mm voor Nikon

                dacht dat je confirmatie krijgt indien focus correct, en via Live view mag dit ook geen probleem zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Samyang 85 mm voor Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  gebruikers schatten de kwaliteit van dat objectief zeer hoog in
                  weliswaar niet op nikon maar ik denk dat dit weinig of geen verschil maakt, volgende link toont zeer positieve reviews ivm dit objectief, ook op 25mp FF, alsook een heel aantal foto's gemaakt door gebruikers.
                  http://www.dyxum.com/lenses/Samyang-...F_lens554.html
                  En waarom niet op nikon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Samyang 85 mm voor Nikon

                    Ik mis toch eerder met de autofocus dan manueel hoor. Ok, autofocus is sneller dan ikzelf, maar wanneer ik scherp heb gesteld, is het ook wel haarscherp. Ik denk dat ik met autofocus nog nooit een ECHT scherpe foto heb genomen.... Ik weet niet waaraan het ligt, maar vooral bij portretten(waarvoor de 85mm toch vaak dient) zal ik niet snel autofocus gaan gebruiken...

                    Ik heb de 85mm echter NOG niet, maar wel de 14mm, waarover ik vrij tevreden ben.
                    De 85 1.4 is bij samyang ZO goedkoop, dat ik niet over het ontbreken van autofocus zal klagen. Let wel dat wanneer je op 1.4 gaat schieten, manueel focussen al iets moeilijker wordt!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Samyang 85 mm voor Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door spanky haze Bekijk bericht
                      Let wel dat wanneer je op 1.4 gaat schieten, manueel focussen al iets moeilijker wordt!
                      geven die geen focusbevestiging? Lichtje linksonder in de zoeker bij Nikon camera's.

                      Als het over portretten gaat zet ik mijn AF meestal ook uit of enkel via de AF-On knop. Ik vind het niet leuk dat de AF bij herkadreren en bewegingen van het model ineens scherpte wil gaan zoeken in de achtergrond.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Samyang 85 mm voor Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                        Hele mooie foto's, maar goed ik betwijfel of ik ze ook hiermee kan maken. Dat zegt niks over de lens maar over mij

                        ik za volgende week er een hebben en zal het zeker gaan proberen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Samyang 85 mm voor Nikon

                          Bij nikon gaat er een groen bolletje oplichten als je scherp steld

                          Comment


                          • #14
                            Re: Samyang 85 mm voor Nikon

                            In Brussel vind je deze Samyang 85mm heel gemakkelijk. Waar ik mijn lenzen haal ligt deze op stock. Ook al is deze lens volgens de reviews zeer goed. Toch heb ik enkele maanden langer gewacht op de Nikon 85mm 1.4 G AFS en voor deze laatste gekozen. Buiten portretfotografie gebruik ik deze Nikon lens ook bij indoor sport.
                            http://johnnyfotografie.wordpress.com/

                            Comment

                            Working...
                            X