Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolens voor Lumix dmz38 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macrolens voor Lumix dmz38 ?

    Hallo,

    is het mogelijk om een aparte lens aan te schaffen bij een Lumix dmz38?
    ik wil graag echte macro foto's maken,maar gezien mn camera geen reflexcamera is kan dit ook met deze en aparte lens erbij?Lukt 't dan wel?

    hopelijk kan ik op jullie tips rekenen

  • #2
    Re: macrolens voor Lumix dmz38 ?

    Normaal gezien werkt dat met een voorzetlens. Dan zou je in de telestand veel dichterbij jouw onderwerp kunnen komen.
    Met mijn Lumix DMC FZ5 heb ik dat eens gedaan. Het objectief heeft wel geen echte schroefdraad voor het gebruik van filters, maar ik had nog een voorzetlens (+2 diameter 55) van een analoge SLR liggen en heb die in de kunststof vatting van de FZ5 toch tamelijk vast kunnen zetten.
    Hoe het op dat vlak gesteld is met de FZ38 weet ik helaas niet. Wellicht lukt het ook met de juiste diameter.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #3
      Re: macrolens voor Lumix dmz38 ?

      dank u voor uw reactie jizzer.

      Comment


      • #4
        Re: macrolens voor Lumix dmz38 ?

        Wie hier zeker een antwoord op zou moeten hebben is Lilybie.

        Bovendien, ik weet niet in hoever de FZ38 nog overeenstemt met de FZ18 van mijn vrouw: wij hebben destijds voor haar pana een stel voorzetringen van Raynox gekocht, die via een verloopring op de fz18 aan te brengen waren. Indien nodig, kan ik je meer details bezorgen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: macrolens voor Lumix dmz38 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Wie hier zeker een antwoord op zou moeten hebben is Lilybie.
          Lilybie vermeldt in haar handtekening deze voorzetlens. Daarbij heb je blijkbaar nog een adapter nodig, die het kostenplaatje op 145 € brengt. Veel geld voor één voorzetlens (van 2 dioptrie) omdat je voor 14 € een set van 4 voorzetlenzen kunt kopen (meer mogelijkheden en praktisch onmerkbaar optisch kwaliteitsverschil).
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment


          • #6
            Re: macrolens voor Lumix dmz38 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door lesc Bekijk bericht
            wie hier zeker een antwoord op zou moeten hebben is lilybie.

            Bovendien, ik weet niet in hoever de fz38 nog overeenstemt met de fz18 van mijn vrouw: Wij hebben destijds voor haar pana een stel voorzetringen van raynox gekocht, die via een verloopring op de fz18 aan te brengen waren. Indien nodig, kan ik je meer details bezorgen.

            zal ik enorm waarderen.

            Comment


            • #7
              Re: macrolens voor Lumix dmz38 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
              Lilybie vermeldt in haar handtekening deze voorzetlens. Daarbij heb je blijkbaar nog een adapter nodig, die het kostenplaatje op 145 € brengt. Veel geld voor één voorzetlens (van 2 dioptrie) omdat je voor 14 € een set van 4 voorzetlenzen kunt kopen (meer mogelijkheden en praktisch onmerkbaar optisch kwaliteitsverschil).

              weet u misschien waar ik die set kan kopen?
              alvast heel erg bedankt voor de moeite die genomen is om te reageren

              Comment


              • #8
                Re: macrolens voor Lumix dmz38 ?

                Bij CameraNU kan je dat wel vinden ik denk voor ongeveer 100 Euro, ring en voorzetlens tesamen

                het zou wel overeenstemmen met de fz18 ... niet meer met fz100.
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: macrolens voor Lumix dmz38 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door nadine25 Bekijk bericht
                  weet u misschien waar ik die set kan kopen?
                  Klik op bovenstaande link "14 €" en je kunt evt. meteen bestellen.
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                  Comment


                  • #10
                    Re: macrolens voor Lumix dmz38 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door nadine25 Bekijk bericht
                    zal ik enorm waarderen.
                    Wij hebben destijds (eind 2008) voor de FZ18 van mijn vrouw aangekocht:
                    Panasonic DMW-LA3 verloopring
                    Raynox DCR-5320PRO Macroconverter
                    Tiffen 55 to 72 step up ring

                    voor een totaal bedrag van €242- ()
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: macrolens voor Lumix dmz38 ?

                      oei wel 'n hoog bedrag,eventjes doorsparen nu
                      ebay is ook 'n alternatief inderdaad

                      maar heb nu genoeg info dankzij jullie,superbedankt

                      Comment


                      • #12
                        Re: macrolens voor Lumix dmz38 ?

                        zou een raynox DCR-250 niet passen? deze is verkrijgbaar aan iets van 50€
                        de bijgeleverde adapter past op alles tussen de 52 en 67mm, zelf heb ik ook een raynox DCR 250 liggen, je mag deze gerust eens komen testen (brugge)

                        een vriend gebruikt die en haalt ongeloofelijke resultaten ermee
                        voorbeeldfoto: http://metkan.deviantart.com/art/Close-Look-177559476
                        (is genomen met een DMC-FZ35)

                        Comment


                        • #13
                          Re: macrolens voor Lumix dmz38 ?

                          Door dit draadje ben ik eens op zolder gaan kijken bij mijn afgedankte spulletjes, ik had nl nog ergens een setje "ifoco" voorzetlenzen met schroefdraad 46 mm

                          en ja, dat blijkt rechtstreeks te passen op de FZ-38 ...
                          snel een opname gemaakt met de middelste van het setje de nr 2 wat voor 2 dioptrie zal staan

                          hier het resultaat :
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment

                          Working...
                          X