Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

    Iemand ervaring bij deze? Hoe betrouwbaar is deze kopie?

    http://www.youtube.com/watch?v=nm4kSz0TPR0

  • #2
    Re: Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

    Zelfde als alle Yongnuo producten waarschijnlijk, je kan soms pech hebben.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

      Het exemplaar wat ik heb gekocht bij fotoshopaalten is prima. Ik heb tijdens een workshop strobist fotografie meerdere Canon gebruikers met de ST-E2 laten fotograferen en moet zeggen, geen enkele misser. Ook niet toen we in de volle zon aan het fotograferen waren werkte het apparaatje prima. Ik ben er zeer tevreden over. Wat mij wel is opgevallen: Ik kan niet de Phottix Strato met daar boven op de Yongnuo ST-E2 gebruiken. De strato gaat helemaal uit zijn dak en begint luk raak te flitsen. Ben benieuwd of het wel werkt met de Yongnuo RF603 triggers....
      Ook zou de focus hulp-led sterker moeten zijn dan de ST-E2 van Canon, dit heb ik echter niet kunnen ontdekken. In een donkere kamer is het toch lastig om goed te focussen. Als ik dat vergelijk met mijn 580EX II op mijn camera dan steld de camera veel sneller scherp in het donker. Ik heb daar zelf niet zoveel problemen mee, gezien ik weinig concert fotografie doe.
      het nadeel van de ST-E2 is zoals bij alle IR systemen, je moet zicht hebben op de sensor van de flitser. Ik gebruik de Interfit XS bracket in combinatie met mijn 580EX II flitsers.
      Ik zit ook met smart te wachten op de nieuwe Yongnuo YN585EX flitsers met IR en HSS ondersteuning. Op mijn website staat trouwens ook een test van de Yongnuo ST-E2
      Ik koop deze producten bij een Nederlandse importeur zodat ik met de garantie niet te maken heb met een Chinese fabrikant maar met fotoshop aalten.
      Ik zal binnekort mijn review verder aanpassen met voor en nadelen van deze trigger.

      Groeten Michael
      Last edited by mmuetst; 15 mei 2011, 01:55.

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

        Ik sta op het punt een keuze te maken tussen de Yongnuo en de Canon Speedlite ST-2. Afgaande op de specs en de prijs lijkt de keuze voor de Yongnuo voor de hand te liggen. Nu de Yongnuo al wat langer op de markt is, ben ik benieuwd of enkele ervaringsdeskundigen kunnen onderschrijven dat de Yongnuo inderdaad de beste keuze is ....

        Comment


        • #5
          Re: Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

          lees mijn voledige test op mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

            Ik heb de Yongnuo intussen aangeschaft. Wat me opvalt is dat hij zichzelf na een opname uit lijkt te schakelen. Na de powerswitch ingedrukt te hebben wordt de transmitter weer ingeschakeld maar echt lekker werken doet dit natuurlijk niet. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

            Comment


            • #7
              Re: Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

              Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
              Ik heb de Yongnuo intussen aangeschaft. Wat me opvalt is dat hij zichzelf na een opname uit lijkt te schakelen. Na de powerswitch ingedrukt te hebben wordt de transmitter weer ingeschakeld maar echt lekker werken doet dit natuurlijk niet. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
              Is dat na elke foto? Dat hoort niet, wel gaat de ST-E2 na een tijdje in de slaapstand. Maar als ik dan de sluiter indruk van de camera wordt deze automatisch wakker gemaakt. Heb jij de versie met het plastic voetje of met de metalen?

              Groeten Michael

              Comment


              • #8
                Re: Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

                Ik heb de versie met de metalen voet. Het lijkt me inderdaad niet normaal en in ieder geval heel onpractisch dat je de transmitter na iedere opname opnieuw moet inschakelen. Waarschijnlijk neem ik na het weekend even contact op met de winkel waar ik het gekocht heb.

                Comment


                • #9
                  Re: Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

                  Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                  Ik heb de versie met de metalen voet. Het lijkt me inderdaad niet normaal en in ieder geval heel onpractisch dat je de transmitter na iedere opname opnieuw moet inschakelen. Waarschijnlijk neem ik na het weekend even contact op met de winkel waar ik het gekocht heb.
                  Zijn de batterijen niet leeg? Kijk eens of dat misschien het probleem is. Oplaadbare NIMH penlites zijn geen probleem (2,4 V ipv 3V werkt) maar ze moeten wel geladen zijn anders gaat het niet werken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

                    Dacht ik ook aan en heb toen een ander- net opgeladen- stel gebruikt. Met helaas hetzelfde resultaat ....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

                      Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                      Dacht ik ook aan en heb toen een ander- net opgeladen- stel gebruikt. Met helaas hetzelfde resultaat ....
                      Zijn die oplaadbare batterijen dan wel geschikt? Ik zou gewoon een set verse batterijen uit de supermarkt proberen, als het dan ook niet werkt heb je helaas een defect exemplaar van de ST-E2.

                      Groeten Michael

                      Comment


                      • #12
                        Re: Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

                        Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb de Yongnuo transmitter st-e2 in combinatie met een canon 5d mark2 en een canon speedlite 430 exii. Wanneer ik de transmitter op mijn camera bevestig en alles op ettl zet flits de speedlite niet. De batterijen zijn nieuw. Lampjes branden. De flitser flits als ik op de testknop van de flitser druk maar niet via de transmitter op mijn camera. De instellingen op mijn camera lijken goed te staan. Kan iemand mij helpen? Ik heb inmiddels al een nieuwe transmitter van de winkel gekregen, maar ook deze doet niet wat ik wil...

                        Groeten Chris

                        Comment


                        • #13
                          Re: Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

                          Staat je flitser goed ingesteld (op remote) en staat de sensor op de flitser in de line-of-sight van de st-e2?
                          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Yongnuo Speedlite Transmitter ST-E2

                            Line of sight is voor de Yongnuo ST-E2 helemaal niet nodig, heb zelfs flitsers aangetuurd in een Easy up softbox van Phottix via de ST-E2. Waarschijnlijk is dit wel nodig als je veel zon licht hebt (maar ja het is nu herfst dus....) De flitser moet in slave mode staan en in de juiste groep en op het juiste kanaal. Dus 430EXII Slave group A channel 1. De Yongnuo moet ook in channel 1 staan Ratio hoeft niet aan te staan, dit is alleen nodig als je met meerder groepen gaat werken.

                            Ben nog benieuwd of Hapa zijn probleem heeft kunnen oplossen?

                            Comment

                            Working...
                            X