Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke 2e body voor huwelijksfotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke 2e body voor huwelijksfotografie?

    Hey, deze zomer fotografeer ik heel wat huwelijken. Mijn (lelijke) Tamrac rugzak herbergt het volgende:
    -Canon 5DmkII
    -Canon 1000D
    -Canon EF 24-70mm f2.8 L
    -Canon EF 85mm f1.8
    -Canon EF 50mm f1.4
    -Sigma 10-20mm (enkel voor op de 1000D) (deze gebruik ik echter bijna niet)
    -Speedlite 580EXII

    Deze combo is niet slecht, maar als tweede body zou ik de 1000D (al 3jaar oud, en sinds ik de 5DmkII heb merk ik toch wel heel erg de mindere kwaliteit van de camera), willen vervangen door een kwalitatief hoger model. Het mag gerust tweedehands zijn. Zat te denken aan de 40 of 50D?

    Op de 5D zou ik m'n 27-70 altijd laten staan, zodanig dat ik de 85mm op de andere body houd en dus constant kan wisselen tussen de body's. Nu doe ik dat ook, maar de 1000D is net iets te laag in kwaliteit en iso bereik voor betaalde opdrachten.
    Ook zou ik een tweede flitser willen. Een tweede 580EXII kopen of toch maar een 470EX?

    Veel vragen ineens, weet het... Alle advies is welkom. Ik moet gewoon zien dat ik goed backup materiaal heb, beter dan een 1000Dtje ...
    Last edited by LittleLeentje; 11 mei 2011, 08:02.
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

  • #2
    Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

    Ik zou zeggen, 10-20 verkopen en een 5DII erbij .

    Behalve bij de combinatie a900-a700 (die identiek zijn qua bediening) ben ik tot nu toe bij elke andere combinatie van twee camera's tegen de frustratie van het verlies van automatismen aangelopen: knoppen anders, wieltjes anders, menu anders, verlies aan functionaliteit waarop je rekent...
    Last edited by K-2; 11 mei 2011, 09:10.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

      Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
      Deze combo is niet slecht, maar als tweede body zou ik de 1000D (al 3jaar oud, en sinds ik de 5DmkII heb merk ik toch wel heel erg de mindere kwaliteit van de camera), willen vervangen door een kwalitatief hoger model.
      Wat voor soort kwaliteit bedoel je hier? Ruwe sensorkwaliteit? In dat geval kan het verstandig zijn om een nieuwe instapper te verkiezen boven een oudere middenklasser.
      Mijn Project 365

      Comment


      • #4
        Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Ik zou zeggen, 10-20 verkopen en een 5DII erbij .

        Behalve bij de combinatie a900-a700 (die identiek zijn qua bediening) ben ik tot nu toe bij elke andere combinatie van combinatie van twee camera's tegen de frustratie van het verlies van automatismen aangelopen: knoppen anders, wieltjes anders, menu anders, verlies aan functionaliteit waarop je rekent...
        Ik volg je, en heb ook net m'n 10-20 te koop aangeboden in de koopjes hoek, maar van dat geld kan ik geen tweede 5DII kopen hoor ;-)

        Dus ben niet meteen aan't denken aan een tweede FF, maar eerder een GOEDE crop...
        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

        Comment


        • #5
          Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

          Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
          Ik volg je, en heb ook net m'n 10-20 te koop aangeboden in de koopjes hoek, maar van dat geld kan ik geen tweede 5DII kopen hoor ;-)

          Dus ben niet meteen aan't denken aan een tweede FF, maar eerder een GOEDE crop...
          Een goede 2e hands 40D koop je voor nog geen €400 geloof ik. Ik doe het met een oude 5D en een 40D. Combinatie werkt voor mij altijd goed
          5DII + 35L = ❤

          Comment


          • #6
            Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

            Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
            Ook zou ik een tweede flitser willen. Een tweede 580EXII kopen of toch maar een 470EX?
            Wellicht is het een idee om naar de 430EX II te kijken, is rond de €230 bij Konijnenberg en kan draadloos (IR) aangestuurd worden door je 580EX II.
            Zelf heb ik voldoende aan deze combinatie. De 580 op de 5D en de 430 op de 40D als back-up/2e camera.
            5DII + 35L = ❤

            Comment


            • #7
              Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

              Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
              Ik volg je, en heb ook net m'n 10-20 te koop aangeboden in de koopjes hoek, maar van dat geld kan ik geen tweede 5DII kopen hoor ;-)
              Natuurlijk niet, maar ik dacht eerder: als je al zowat 500 geeft aan een crop-body, dan ben je met €500 + verkoop van 10-20 + 1000d ook wel ongeveer aan het bedrag voor een tweedehands 5DII.
              Da's enkel misschien iets langer sparen voor een 10-20-vervanger. Maar 24mm is op een FF toch breed genoeg in de meeste gevallen, dus ook een 16-40 of 17-35 hoeft mogelijk niet meteen...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

                Voor je flitser zou ik zeker en vast een tweede 580 EX kopen, de mogelijkheden in vergelijk van de meerprijs maken het waard.
                Voor je tweede body zijn er verschillende mogelijkheden die ik bruikbaar tot zeer goed acht, hangt er een beetje vanaf wat je juist wenst te doen met deze body.
                Als je de Sigma wil blijven gebruiken zie ik als mogelijkheden een 7D , een 50D , een 40D, ben je bereid van de Sigma van de hand te doen, dan zou ik kiezen tussen ofwel een 5D MII of een 5D van de eerste generatie, maar ook een 1D MII of MIII zijn tweedehands te koop aan mooie prijzen. Ik heb zelf een 1D MII, een 5D , en een 5D MII en ik kan U zeggen als het niet echt de bedoeling is van afdrukken van A2 en groter te maken dat een 1D MII ook als is hij wat ouder, nog best mee kan. Als je dan kijk dat die tegenwoordig voor een 600 tot 700 euro te koop zijn is dit IMHO toch te overwegen, rekening houden dat je dan voor dat geld een professionele body in huis haalt met een zeer goede autofocus, en een crop van 1,3, wat het beste van twee werelden verenigt.

                Het wordt een moeilijke keuze, ik kan der inkomen.
                Fijne groetjes nog;
                Jeff C.
                Last edited by Digipics357; 11 mei 2011, 09:57.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Natuurlijk niet, maar ik dacht eerder: als je al zowat 500 geeft aan een crop-body, dan ben je met €500 + verkoop van 10-20 + 1000d ook wel ongeveer aan het bedrag voor een tweedehands 5DII.
                  Da's enkel misschien iets langer sparen voor een 10-20-vervanger. Maar 24mm is op een FF toch breed genoeg in de meeste gevallen, dus ook een 16-40 of 17-35 hoeft mogelijk niet meteen...
                  Ik denk niet dat ik voor m'n 1000D nog veel ga kunnen krijgen eigenlijk...
                  * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

                    Je hebt nu als main body een 5dII begrijp ik, een tweede 5dII zou natuurlijk ideaal zijn, maar ook duur, dus zou ik eerder naar een 7d gaan eerlijk gezegd.

                    De 40D is goed, daar niet van (heb er zelf héél goede beelden mee gemaakt) maar naast de 5dII verbleekt hij toch nogal zwaar (heb even met beide naast elkaar gewerkt) ... ik had vooral problemen met het grote verschil in resolutie eerlijk gezegd, daarom zou ik je zeker 15mpx of meer aanraden naast je 5dII.

                    Ik heb het geluk om naast de 5dII een 1dIV te kunnen gebruiken ... en dat is DE beste combinatie voor mij, maar ook heel duur spijtig genoeg, maar de combinatie 5dII / 7d lijkt me ook bijzonder goed.
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

                      met alle respect, maar ben je de lat voor een back-up niet veel te hoog aan het leggen, als je de foto's afdrukt of vertoont op "normaal" formaat, zie je dan echt zoveel verschil, natuurlijk is de kwaliteit van een 5D mark 2 fantastich, maar met goede lenzen is met een 1000D ook goede kwaliteit te halen, op normaal formaat tot 20 x 30 zullen alleen doorgewinterde fotografen direct zien of ze met een 5D of met een 1000D gemaakt zijn.

                      Let op, ik heb het over "normaal" formaat, niet als je ze naast elkaar op 100% gaat zitten vergelijken, maar dat doet een bruidspaar ook niet dus...
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

                        Ga voor een 2de handse 50D. Er stonden er een aantal te koop rond de 500 EUR. paar duizend kliks dus nog zo goed als nieuw. Begrijp eigenlijk niet hoe mensen aan een paar duizend kliks geraken op een jaar. Na 1 huwelijks zit ge al aan een paar duizend kliks. Niet iedereen fotografeert huwelijken uiteraard Maar 2000-3000 klinks op anderhalf jaar is bijzonder laag. En zo heb ik er al veel gezien.

                        Ik heb niet zo lang geleden een 50D met grip verkocht. Er staat regelmatig een 50D te koop. De 50D is kwa bediening bijna exact hetzelfde als uw 5DII. Enkel paar kleine details. De back-up gaat ge ook niet vaak gebruiken. Want het is een back-up Enkel als uw 5D toevallig die dag kapotgaat moet je je backup bovenhalen. Of in de kerk kan je een zoom op je crop zetten. Ik ben niet echt een voorstander van 2 cameras tegelijk: te hoog gunslinger gehalte. Maar je doet wat je moet doen

                        De vraag is dus eerder, is het effectief een back-up of ga je het toestel samen gebruiken? Indien je 2 toestellen wilt gebruiken dan zou ik zoals Lambo zegt de 7D pakken. Zoniet is 50D ideaal. Goedkoop en betrouwbaar toestel.
                        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                        website: http://www.hung.be
                        facebook - Instagram

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

                          Bedankt! Je bent erg goed in je vak trouwens (heb gespiekt op je site...)

                          Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                          Ga voor een 2de handse 50D. Er stonden er een aantal te koop rond de 500 EUR. paar duizend kliks dus nog zo goed als nieuw. Begrijp eigenlijk niet hoe mensen aan een paar duizend kliks geraken op een jaar. Na 1 huwelijks zit ge al aan een paar duizend kliks. Niet iedereen fotografeert huwelijken uiteraard Maar 2000-3000 klinks op anderhalf jaar is bijzonder laag. En zo heb ik er al veel gezien.

                          Ik heb niet zo lang geleden een 50D met grip verkocht. Er staat regelmatig een 50D te koop. De 50D is kwa bediening bijna exact hetzelfde als uw 5DII. Enkel paar kleine details. De back-up gaat ge ook niet vaak gebruiken. Want het is een back-up Enkel als uw 5D toevallig die dag kapotgaat moet je je backup bovenhalen. Of in de kerk kan je een zoom op je crop zetten. Ik ben niet echt een voorstander van 2 cameras tegelijk: te hoog gunslinger gehalte. Maar je doet wat je moet doen

                          De vraag is dus eerder, is het effectief een back-up of ga je het toestel samen gebruiken? Indien je 2 toestellen wilt gebruiken dan zou ik zoals Lambo zegt de 7D pakken. Zoniet is 50D ideaal. Goedkoop en betrouwbaar toestel.
                          * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

                            Leentje,
                            Ik zit met een ander merk, maar heb 2 evenwaardige FF. Elk met hun lens er op. Ik gebruik ze voor een huwelijk door elkaar. Ik heb de tijdsaanduiding in de camera's wel exact identiek gezet, zodat ik in de naverwerking alles netjes bij elkaar heb.
                            Dat spaart werk achteraf.

                            PatrickLiebens
                            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

                              Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                              Hey, deze zomer fotografeer ik heel wat huwelijken. Mijn (lelijke) Tamrac rugzak herbergt het volgende:
                              -Canon 5DmkII
                              -Canon 1000D
                              -Canon EF 24-70mm f2.8 L
                              -Canon EF 85mm f1.8
                              -Canon EF 50mm f1.4
                              -Sigma 10-20mm (enkel voor op de 1000D) (deze gebruik ik echter bijna niet)
                              -Speedlite 580EXII
                              Als je de 10-20mm "bijna niet gebruikt", waarom koop je dan niet een occasie 5D mark 1 als back-up? Indien je de 2de camera effectief gebruikt, dan een 5D mark 2, eventueel in occasie.

                              Persoonlijk zie ik niet goed in waarom je zoveel overlapping hebt tussen je lenzen. Ik zou de primes vervangen door een 100mm macro (mooi voor portret en close-up), ofwel de 24-70mm vervangen door een 28mm 1.8 indien je met primes overweg kunt.

                              Comment

                              Working...
                              X