Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baby fotos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Baby fotos

    Hoi allemaal,

    ik mag voor een vriendin van mij hun pas geboren zoontje fotograferen.

    Als idee hebben we om deze te fotograferen in hun handen.


    Hoe krijg ik het voor elkaar om een mooie foto te krijgen bij hun in huis. Zonder studio.
    Ik heb als materiaal beschikbaar Canon EOS 400 D met standaard lens (EFs 18-55 0.28m/0.9ft) en (Tamron AF 55-200mm 1:4-5.6 Macro)

    Verder hoe krijg ik de baby als baby in beeld, een mooie zachte foto.
    Graag hoor ik tips.. Ik heb mijn camera al weer erg lang niet gebruikt

  • #2
    Re: Baby fotos

    grote lichtbron (naast het raam op een licht bewolkte dag bv) => zachte foto
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Baby fotos

      Met dit prachtige weer kan dit geen probleem zijn, zoek een plek waar heel veel licht is in hun huis en gebruik dit als je lichtbron.

      Baby's fotografeer ik graag op groot diafragma, maar met je kitlens raak je ook al ver hoor.

      Hoe oud zal de baby zijn?

      Het belangrijkste (staat bij mij op 1): veeeel geduld en liefde voor het kind !!!

      Als je bloot fotografeert: zorg dat je veel handdoeken in de buurt hebt voor plasjes en zo en zorg dat de kamer warm genoeg is.
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Baby fotos

        Hier zou een EF 50mm f/1.8 (de "fantastic plastic") wel eens diensten kunnen bewijzen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Baby fotos

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Hier zou een EF 50mm f/1.8 (de "fantastic plastic") wel eens diensten kunnen bewijzen.
          Werkt die met AF op de 400d? Ik ben daar als Nikon gebruiker niet van op de hoogte. Overigens was het ook de eerste mogelijkheid waar ik aan dacht. De 50mm 1.8 vind je voor ong. 100 euro en zal je heel vele plezier bezorgen.
          http://www.mariorentmeester.nl &
          http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
          | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

          Comment


          • #6
            Re: Baby fotos

            De 50mm f1.8 werkt perfect met een 400D.

            Qua tips:
            - zoals hierboven gezegd grote lichtbron (raam bij bewolkt weer)
            - vermijd flitsen bij kleine baby's (minder dan 2 a 3 maanden oud)
            - een doek of dekentje werken perfect als achtergrond/ondergrond.
            - geduld en begrip voor de nodige plasjes als je hem/haar in het blootje fotografeert.
            JaanMeert.be - Newborn/Baby/Kinderfotografie

            Comment


            • #7
              Re: Baby fotos

              Oorspronkelijk geplaatst door Mariosgb Bekijk bericht
              Werkt die met AF op de 400d? Ik ben daar als Nikon gebruiker niet van op de hoogte. Overigens was het ook de eerste mogelijkheid waar ik aan dacht. De 50mm 1.8 vind je voor ong. 100 euro en zal je heel vele plezier bezorgen.
              Op Canon kennen we dat probleem niet van instelmotor in de camera of in de lens, en dus lenzen die daardoor manueel moeten scherpgesteld worden. Alleszins: de fantastic plastic werkt perfect met een EOS camera, zowel een crop (als de 400D) als een fullframe (zoals een 5D).
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Baby fotos

                vermijd flitsen bij kleine baby's (minder dan 2 a 3 maanden oud)
                als je de flitskracht niet te hoog zet is dat geen probleem. Zeker niet als je grote lichtbronnen gebruikt. Bouncen langs plafond of muren kan al heel vaal doen.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Baby fotos

                  Alvast heel erg bedankt voor de info. Wat betreft licht bron zit het hier in huis wel goed.
                  Zon komt binnen via het grote raam. Met daarvoor witte panelen die eventueel voor een mooi difuus licht kunnen zorgen.

                  Wanneer er te weinig licht binnenkomt kan ik deze natuurlijk ook geleidelijk open zetten.

                  De baby is echt heel jong nog. Dus ik zal eerst op een ander object oefenen voor juist licht. Zodat ik zo min mogelijk tot geen flits zal hoeven te gebruiken.

                  Wat betreft doeken als achtergrond, krijg je die ook gemakkelijk in photoshop weggepoetst?

                  Ik wil graag een foto maken dat de baby zo lief in de handen licht van de ouder(s) en en achtergrond weg laten faden in zwart of wit. nog even bedenken wat mooiste is en wensen van ouders zijn..

                  Zoiets als dit voorbeeld: http://www.imaginginfo.com/images/ar...5_cover_05.jpg

                  [Mod-LesC]Ik neem aan dat dit geen foto van jou is? Daarom achter een link gezet (BD-reglementen en om eventuele copyright problemen te voorkomen)[/Mod]
                  Last edited by LesC; 12 mei 2011, 17:20.

                  Comment

                  Working...
                  X