Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon D60 + raw + adobe bridge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon D60 + raw + adobe bridge

    hallo,

    ik heb mijn camera nu een week en indien ik in raw fotos maak, kan ik die via Adobe Bridge CS4 niet openen in 'camera raw', en ook niet in PS CS4. Ik moet via een omweg met de Canon software werken, wat niet handig is. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

    bedankt,

    Monique

  • #2
    Re: Canon D60 + raw + adobe bridge

    Het is vrij normaal dat je het met de bijgeleverde software gebruikt.
    Wil je het toch met CS doen dan heb je een andere versie van "camera raw"nodig,
    ik dacht versie 6.4, helaas is deze niet compatibel met CS4.
    Dus heb je CS5 nodig of Lightroom 3.4
    Met vr. gr.
    Paulmedusa

    Comment


    • #3
      Re: Canon D60 + raw + adobe bridge

      de Canon Raw codec versie 1.8 of later installeren, is te downloaden via de website van canon, is door de RAW versie 2 (.CR2) die nog niet in desbetreffende applicaties zit
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon D60 + raw + adobe bridge

        DNG-converter downloaden en je files omzetten naar DNGs en die bewerken met de ACR van CS4.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon D60 + raw + adobe bridge

          wordt waarschijnlijk nog niet gesupport. raw van 550d kun je er ook niet openen ( cs5) en ja dat is voor mij ook een probleem maar voorlopig kan het niet.
          FF googlen kom je erachter of 60d wel/niet wordt ondersteund door adobe

          Comment


          • #6
            Re: Canon D60 + raw + adobe bridge

            Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
            FF googlen kom je erachter of 60d wel/niet wordt ondersteund door adobe
            Alle camera's die uitkomen na de release van CSx worden nooit meer ondersteund door CSx-1, dus upgraden, DNG converter gebruiken of de Canon software.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X