Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera gezocht

    Beste

    als hobby vis ik op karper. Als we een vis gevangen hebben, fotograferen we hem en zetten we hem terug in het water.
    Nu ben ik van plan een nieuwe camera te kopen maar het probleem is dus dat ik er niets van afweet.
    Kunnen jullie mij helpen om een goed toestel te kopen?

    het moet dus vooral dienen om vanop 1m afstand foto's te maken met een goede beeldkwaliteit. Het moet dus geen toestel zijn dat zeer ver kan inzoomen want de zoom gebruik ik zelden of nooit.

    alvast bedankt

    met vriendelijke groeten
    Brecht

  • #2
    Re: Camera gezocht

    Hoe goed is "goed" ?
    In wezen voldoet elke camera.
    Zo'n beetje elke camera kan op 1 meter scherp stellen. En een foto afdrukken op A4 formaat in acceptabele kwaliteit. En zo groot hoef je de foto vast niet.

    Wat dan voor je gaat spelen is het gemak.
    En omdat víssen je hobby is, ga je liever met hengels en stoeltjes en paraplu's sjouwen, dan met camera's, objectieven en statieven.
    Conclusie: Kies een compactcamera.
    Makkelijk in een jaszak te steken en snel tevoorschijn te halen. Ook de zoom lijkt me genoeg voor je, want ook een voorn wil je vast wel redelijk beeldvullend in beeld willen hebben; je vangt tenslotte niet elke dag een steur.

    Heb je eisen rond kleurkwaliteit ?
    Bepaal dan gewoon je budget, kijk rond welke camera's je daarvan kunt aanschaffen, en bekijk dan de beoordelingen (en nee, niet de subjectieve van Kieskeurig of zo, of gemanipuleerde "testsites").
    Zelf vind ik redelijk geobjectiveerde sites de volgende 2:
    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

    www,stevesdigicams.com
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

    Comment


    • #3
      Re: Camera gezocht

      zoals john al zei...

      elke camera voldoet aan je eisen...
      als je iets extra wil... koop een spatwaterbestendige ;-)
      www.aeri-photography.be

      Comment


      • #4
        Re: Camera gezocht

        Ik zou het zoeken in de richting van een LX5 of een G12. Dat zijn top compacs, niet te
        groot, mogelijkheid tot macro en filmen, uitstekend van beeldkwaliteit, mee te nemen
        in een jaszak en alles is automatisch of allemaal zelf in te stellen.

        Comment


        • #5
          Re: Camera gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Ik zou het zoeken in de richting van een LX5 of een G12. Dat zijn top compacs, niet te
          groot, mogelijkheid tot macro en filmen, uitstekend van beeldkwaliteit, mee te nemen
          in een jaszak en alles is automatisch of allemaal zelf in te stellen.
          goed advies.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Camera gezocht

            ik ben ook visser , heb een canon G9 , is iets te groot vind ik

            maakt wel scherpe plaatjes , zie maar naar 2 foto van mij ;

            zeelt : http://www.flickr.com/photos/3538350...n/pool-canong9

            snoekje : http://www.flickr.com/photos/3538350...n/pool-canong9

            ECHTER !!! karpervissers maken vaak lange sessies , vocht en kou ......het is bij mij telkens opletten waar de camera ligt bij regen

            ik zou gaan voor de canon D10

            als je vismaat erbij is kan je zelfs close-ups maken van de terugzetting , zo half lucht/half water

            prijs ca 260€ , en ik weet niet of je soms snorkelt of duikt ....
            Last edited by Kurt1968; 10 mei 2011, 21:48.

            Comment


            • #7
              Re: Camera gezocht

              In jou geval zou ik denken aan de Olympus muj . Daar zijn types bij die tot drie en tot tien meter waterdicht zijn. Zeker intereressant omdat je dikwijls in vochtige omstandigheden zal werken. Ik gebruik zo een ouder type in een onderwaterhuis bij het duiken en zonder owhuis in het zwembad.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Camera gezocht

                Waterdicht hoeft hij niet te zijn

                Mijn voornaamste bedoeling is dat hij een goede beeldkwaliteit heeft.

                Ik kan een D30 kopen voor 250 euro, iemand hier ervaring mee of dingen waar ik op moet letten?

                mvg

                Comment


                • #9
                  Re: Camera gezocht

                  Meer info graag: wat is een D30?
                  D vooraan is doorgaans Nikon, maar kent er iemand een Nikon D30?
                  Of gaat het om een 30D, wat een al wat oudere Canon zou zijn? (intussen zijn er de 40D, 50D, 60D...)
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera gezocht

                    Het kan ook een D30 zijn en dan is het de eerste reflex die een beetje betaalbaar was van Canon, ik heb er zelf mee gewerkt rond het jaar 2000.
                    Nu op deze dag is 250 euro te veel gevraagd voor deze camera, en het is een DSLR dus heb je ook nog is een lens nodig.

                    MVG, Jeff c.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera gezocht

                      Bij Mediamarkt is de Nikon D3000 nu verkrijgbaar voor 399euro.
                      Wat denken jullie van dit toestel?

                      mvg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera gezocht

                        of wat denken jullie van de Canon 1000d voor 369euro?
                        er staat ook een 18-55 lens op maar voor de rest ken ik niets.

                        Nu had ik dus graag geweten welke keuze ik het best maak. Een Nikon D3000 of een Canon 1000d?

                        alvast bedankt voor de hulp

                        met vriendelijke groeten
                        Brecht

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera gezocht

                          De keuze is geheel aan jou. Beide toestellen (Nikon zowel als Canon) zijn instapmodellen die allebei reeds hun waarde hebben bewezen. Ik denk namelijk dat zij allebei al een opvolger hebben. Je moet ze vastnemen, en voelen wat jou het beste ligt.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera gezocht

                            Als je niks kent van fotografie dan ben je beter af met een compact of een bridge toestel.
                            Een DSLR heeft toch wel een steilere leercurve en compactjes zijn speciaal ontwikkeld voor mensen met weinig kennis van diafragma, sluitertijd, witbalans en ISO.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera gezocht

                              Oorspronkelijk geplaatst door Brecht.A Bekijk bericht
                              Bij Mediamarkt is de Nikon D3000 nu verkrijgbaar voor 399euro.
                              Wat denken jullie van dit toestel?
                              wat voor soort opnamen wil je gaan maken van die gevangen vis?.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X