Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 als beginner DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 als beginner DSLR

    Beste,

    Ik zou een Nikon D70 op de kop kunnen tikken voor de prijs van 190 Euro. Echter zit er wel een lens bij (AF-S 18-70mm) + een flitser ( SB 400) + memory

    Het enige mankement is dat de ingebouwde flitser defect is (daarom dat de externe flitser erbij zit)

    De camera zelf is zeer degelijk onderhouden en heeft 7000 clicks.

    IKzelf beschik over een Nikon Coolpix P500, zeer degelijk toestel, maar zou graag naast deze bridge ook een 'instap)dslr hebben om de mankementen aan de coolpix op te vangen (kan niet schieten in RAW formaat, lens is niet verwisselbaar, geen optie voor externe flits,...)

    Wat vinden jullie van deze keuze + prijs? (let wel, het fototoestel dient vooral om mij met de beginselen van de dslr bezig te houden, ik besef dat er betere toestellen op de markt zijn, maar aan deze prijs en gelet op de extra's lijtk dit me een goede deal?)

    Graag jullie reactie

    Grtz

    Automatic

  • #2
    Re: D70 als beginner DSLR

    Oorspronkelijk geplaatst door automatic Bekijk bericht
    Beste,

    Ik zou een Nikon D70 op de kop kunnen tikken voor de prijs van 190 Euro. Echter zit er wel een lens bij (AF-S 18-70mm) + een flitser ( SB 400) + memory

    Wat vinden jullie van deze keuze + prijs? (let wel, het fototoestel dient vooral om mij met de beginselen van de dslr bezig te houden, ik besef dat er betere toestellen op de markt zijn, maar aan deze prijs en gelet op de extra's lijtk dit me een goede deal?)
    de D70 is nog steeds een fijn toestel en de 18-70mm is een excellente lens! lens alleen al is 100-120€ waard...

    DOEN
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: D70 als beginner DSLR

      Oorspronkelijk geplaatst door automatic Bekijk bericht
      Beste,

      Ik zou een Nikon D70 op de kop kunnen tikken voor de prijs van 190 Euro. Echter zit er wel een lens bij (AF-S 18-70mm) + een flitser ( SB 400) + memory

      Het enige mankement is dat de ingebouwde flitser defect is (daarom dat de externe flitser erbij zit)

      De camera zelf is zeer degelijk onderhouden en heeft 7000 clicks.

      IKzelf beschik over een Nikon Coolpix P500, zeer degelijk toestel, maar zou graag naast deze bridge ook een 'instap)dslr hebben om de mankementen aan de coolpix op te vangen (kan niet schieten in RAW formaat, lens is niet verwisselbaar, geen optie voor externe flits,...)

      Wat vinden jullie van deze keuze + prijs? (let wel, het fototoestel dient vooral om mij met de beginselen van de dslr bezig te houden, ik besef dat er betere toestellen op de markt zijn, maar aan deze prijs en gelet op de extra's lijtk dit me een goede deal?)

      Graag jullie reactie

      Grtz

      Automatic
      Dit is een goede prijs voor de set.
      De 18-70 is heel goed!
      Niet vergeten om een software update uit te voeren bij de D70!
      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

      Comment


      • #4
        Re: D70 als beginner DSLR

        Bedankt voor de reacties. Ik vermoedde wel al dat dit een goeie koop was, maar wou het toch nog even nagaan bij meer ervaren personen.

        tnx

        Comment


        • #5
          Re: D70 als beginner DSLR

          De D70 is een perfecte camera voor een serieuze beginner. Kijk hier eens wat mensen ermee kunnen.

          The Nikon D70 and D70s are fantastic cameras capable of producing great digital photographs. This group is a place for all D70 and D70s users to share their experiences, demonstrate techniques through example, and discuss their equipment. For information and discussion about other Nikon digital cameras visit the Nikon Digital or Nikon Digital SLR Users groups. Group Policies Submissions to the group pool are restricted to no more than three images a day. We are looking for original photos so please only submit photos that you yourself have taken. Remember the work you submit to the group represents you as a photographer so be selective with your and choose only your best photographs! We do NOT allow: • Screencaps of favorites. • Photographs of artwork. • Heavily Photoshopped photos including over-cooked HDR. • Photographs with creative borders or thick frames • Photographs with nudity. • Photographs of camera equipment. • Self-portraits with your camera. • Square or heavy cropping. • Pet photography. If you find one of your photographs has been removed from the group pool please don't resubmit it. Thank you. CAUTION: Camera brand debates will not be tolerated in this group. Do NOT post "Canon vs Nikon" threads. Do NOT ask which camera brand is better. Do NOT start debates about which camera to buy. Discussions of this type will be promptly deleted and the offending member may be banned from the group. Reviews Nikon D70 Test Review and Users Guide by Ken Rockwell Nikon D70 Review by Thom Hogan Nikon D70s Review Test by Ken Rockwell Nikon D70 Review by Phil Askey of www.dpreview.com Nikon D70 Review by Yatish Kumar Nikon D70 Review by Jeff Keller of DCRP Guides & Tutorials Offical Nikon D70 User's Manual (PDF) Official Nikon D70s User's Manual (PDF) Thom Hogan's Complete Guide to the Nikon D70 Cleaning your Sensor Nikon Official Nikon USA -- information, support and service NikonNet -- learn, get inspired and share your own work Nikon School -- one-day photography courses taught by Nikon experts Software Adobe Photoshop -- industry standard in digital post-processing and editing Adobe Photoshop Lightroom -- amazing workflow manager and image editor built for pros Nikon Capture -- official digital-processing and editing software from Nikon General How to Do Anything Photographic -- articles, reviews and information by Ken Rockwell Suggested Lenses for Nikon Digital SLRs -- recommendations from Ken Rockwell Tripods 101 -- informative article about tripods


          Zelf ben ik begonnen met een D40. Die gebruik ik nog steeds, maar ik heb af en toe momenten dat ik wilde dat het een D70(s) was.

          Wel een heel klein beetje jammer van die ingebouwde flits. Aan de andere kant, de prijs is wel goed. Als die SB-400 voor jou een werkbare oplossing is kun je het toch wel doen denk ik.
          Mijn Project 365

          Comment


          • #6
            Re: D70 als beginner DSLR

            Die SB-400 is op zich zelf een goeie zaak. Laadt veel sneller op dan de ingebouwde flash, bespaart op de batterij van de camera, is krachtiger en je kan bouncen met de SB-400 (je kan alleen omhoog richten als je de camera horizontaal houdt, dus niet als je verticaal foto's maakt).
            De SB-400 is compact genoeg om overal mee te nemen. Sinds ik deze heb, gebruik ik deze steeds i.p.v. de ingebouwde flash en de SB-800 enkel als het echt nodig is.

            Comment


            • #7
              Re: D70 als beginner DSLR

              Als alles - op de interne flitser na - in goede staat is, lijkt het me een buitenkansje. Die SB-400 is trouwens een flink pak beter dan een interne flitser.

              Als je de verkoper persoonlijk kent, heb je een idee hoe hij met zijn apparatuur omgaat. Als dat OK is, zou ik niet twijfelen.

              Comment

              Working...
              X