Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van 40d naar 60d?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van 40d naar 60d?

    hoi,

    ik bezit al een tijdje een 40d, uitstekende camera, zeker geen klachten hierover.
    en idd waarom veranderen als je tevreden bent?
    maar nu met de komst van de 60d, die er mogelijkheid tot video bovenop gooit, is deze voor mij persoonlijk zeer aantrekkelijk en misschien zelfs al wat ik nodig heb voor een lange tijd..

    wat denken jullie, zou het de moeite lonen om deze overstap te maken?
    of is het aan te raden nog wat af te wachten(op bv een nog beter model?)

    mvg

  • #2
    Re: van 40d naar 60d?

    Ik kan je verzekeren dat wij sporadisch maar eens filmen met de 7D en de 5DmkII . De kwaliteit is wel heel hoog en zal voor de 60D niet minder zijn .er is wel geen AF tijdens filmen en zo een toestel is veel minder handig dan een filmcamera ( zwaarder ).Als je deze films gaat monteren met bv sony vegas 9 , dan heb je wel een snelle processor en minimaal 8gb geheugen nodig .Met onze sony camera ( die ook HD is met 64gB intern geheugen) hebben we dat probleem minder .40D ken ik niet maar de 60 heeft natuurlijk enkele vorderingen gemaakt .Het draaibaar scherm kan soms interessant zijn.Als je wil filmen zal een kaartje van 16gb rap te klein zijn.
    Kiezen is niet gemakkelijk.

    Comment


    • #3
      Re: van 40d naar 60d?

      Wachten is goed, maar dan moet je steeds blijven wachten : op een nieuw model of op lagere prijzen.
      Ik ben overgestapt van 1000D naar 7D, en heb daar geen seconde spijt van, alhoewel mijn vrouw ....... " weer hobby-geld ? "
      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

      Comment


      • #4
        Re: van 40d naar 60d?

        De pixeldichtheid van de 60D is erg hoog, alleen topobjectieven halen de kwaliteiten van de sensor naar boven. Dus, ook in glas zal je misschien moeten investeren.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: van 40d naar 60d?

          Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
          Wachten is goed, maar dan moet je steeds blijven wachten : op een nieuw model of op lagere prijzen.
          Ik ben overgestapt van 1000D naar 7D, en heb daar geen seconde spijt van, alhoewel mijn vrouw ....... " weer hobby-geld ? "
          1000D en 7D is nu ook weer een veel grotere stap dan 40D dan 60D hoor
          Ikzelf heb ook een grote stap gedaan een tijdje geleden, van 40D naar 5D mkII. 60D schijnt wel een deftig machientje te zijn, maar ik weet niet zeker of je daar zo een grote evolutie in gaat merken. Kan je anders even zeggen wat je mist behalve videofunctie. Ikzelf film heeeeeeeel af en toe met de 5D maar enkel met de 24-105 f/4.0 L IS omdat zonder stabilisator moet je al een hele construktie op jou hebben om deftig te filmen. Geen af tijdens filmen is ook niet zo heel prettig vooral als je een bewegend voorwerp wilt filmen Probeer het anders eens uit tussen je kennissen die een 60D ofzo hebben.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: van 40d naar 60d?

            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
            De pixeldichtheid van de 60D is erg hoog, alleen topobjectieven halen de kwaliteiten van de sensor naar boven. Dus, ook in glas zal je misschien moeten investeren.
            Je vertelt hier gewoon verder wat op vele plaatsen beweerd wordt.

            Zowel uit testen als uit persoonlijke ervaring is gebleken dat veel lenzen die niet als "investering" in aanmerking komen zich prima gedragen op een 18mps sensor.

            Zelfs als TS enkel 2 kitlenzen heeft zal hij geen lenzen moeten weggooien.

            Maar in dat geval is 900 EUR voor een nieuwe body misschien niet de eerste aankoop.
            (die dingen worden zo te zien met de dag duurder )

            Filmen, een betere sensor en het uitklapschermpje zijn de belangrijkste verschillen met de 40D.
            Voor fotos is de belichtingsmeting verbeterd, met meer details kan je meer croppen en er is wat minder ruis bij hoge ISO.

            Comment


            • #7
              Re: van 40d naar 60d?

              wat mij vooral aanspreekt in de 60d is de tochwel uitgebreide moviemode, wat een groot pluspunt is, aangezien ik ook graag film.
              het kantelbaar scherm, ook zeer handig, iso, allemaal goed meegenomen.

              wat ik minder vind is dat hij iets trager is dan de 40d voor reeksopnamen.
              ook lees ik dat eens de buffer vol is, dit zeker 40 seconden duurt.
              maar met deze minpuntjes kan ik nog leven.
              wat mij meer zorgen baart, de focus tijdens (video)opname schijnt niet zo goed te zijn..?

              vandaar dat ik dacht, miss beter wachten op een toekomstige/verbeterde versie? of bestaat die al?

              Comment


              • #8
                Re: van 40d naar 60d?

                Oorspronkelijk geplaatst door c123 Bekijk bericht
                .... aangezien ik ook graag film.
                koop er dan en videocamera bij.
                zeker als je zo tevreden bent over je 40D.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: van 40d naar 60d?

                  ik vind de overstap van 40 naar 60 niet echt de moeite
                  zelf heb ik de stap ook overwogen maar toch niet gedaan, ik ben naar 7D gegaan maar voor andere redenen, snelheid van scherpstelling
                  de 40D was toch wel een grote stap vooruit voor canon, en blijft nog altijd een dijk van een toestel in zijn rangen
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #10
                    Re: van 40d naar 60d?

                    Veel goedkoper zou een 550d zijn en voor filmen is het eigenlijk net zo uitgebreid als 7d ( met firmware upgrade en schijnbaar enige risico wat nihil is, zonder firmware doet ie het ook goed). Maarja tenzij je estetische filmpjes wilt maken en veel tijd in wilt steken kun je beter voor 200 euro een video camera kopen, gewoon lekker gezinsleven etc filmen zoonder zorgen. 550d lijkt eigenlijk hetzelfde te zijn als 7d, behalve stevigere body, betere af, snellere reeks en ingebouwde opties bij filmen. Ik weet niet wat 60d nou percies .....goed kijk deze video, ik vind ze de topgear van cameras
                    The 3-way battle, which camera is for you?[Playlist]: http://bit.ly/DSLRentry[Subscribe]: http://bit.ly/DRTVSub—————————Pricing Reference: http://bit.ly/Cano...

                    Comment


                    • #11
                      Re: van 40d naar 60d?

                      Waarom verandert iemand van toestel hé ?? Ikzelf ben recent door omstandigheden van een 50D naar 60D overgestapt, en wat vind ik er beter aan : is nieuw , is lichter, heeft meer pix., heeft kantelscherm .... enz dus kleinigheden, maar die voor mij belangrijk zijn.

                      Filmen ga ik nooit doen met de 60D.

                      Filmen doen ik met een Sony HDR-SR7E. Met deze kan ik ook foto's maken, zelfs tijdens het filmen, maar dat doe ik ook niet. Met deze videocamera maak ik echt waar haarscherpe videofilms.
                      Als je occasioneel eens een stukje wil filmen, kan je het gerust met een fotocamera, als je occasioneel een foto wil nemen, kan het ook met een videocamera.

                      Als je effectief een videofilm van pakweg 30 min wil maken over een reis of iets dergelijks...... neem dan maar een videocamera. Wil jeen paar honderd foto's maken, neem een fototoestel.

                      Niemand hoeft mij hier in te volgen, ik geef enkel mijn ervaringen met zowel fotografie als filmen.
                      Met fotograferen ben ik begonnen met het 'kodakske' dat je tegen de buik moest houden en met filmen met super 8 die je nog zelf diende te plakken...... ik heb dus reeds heel wat foto- en filmtoestellen versleten, en begin nu stilaan ook te verslijten .....

                      Groetjes
                      Last edited by Guest17; 10 mei 2011, 23:14.

                      Comment


                      • #12
                        Re: van 40d naar 60d?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        .......
                        Met fotograferen ben ik begonnen met het 'kodakske' dat je tegen de buik moest houden en met filmen met super 8 die je nog zelf diende te plakken...... ik heb dus reeds heel wat foto- en filmtoestellen versleten, en begin nu stilaan ook te verslijten .....
                        yep, das hier ook zo.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: van 40d naar 60d?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          yep, das hier ook zo.
                          grt,bouk.
                          Och, dan mag ik me gelukkig prijzen. Ik ben al versleten. On topic: tenzij dat filmen echt
                          zo belangrijk voor u is, zou ik van een 40D nooit naar een 60D willen gaan. Het lijkt heel
                          wat verschil, maar dat is het niet, qua IQ. Daar moet je echt wel een paar generaties op
                          wachten. Of veel meer geld uitgeven en naar een 5D gaan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: van 40d naar 60d?

                            Ik voel ook niet zo heel veel om van m'n 40D naar een 60D te gaan. Als je bvb alleen al eens kijkt hoe op DPreview de eindconclusies van de testen van de 40D - 50D - 60D evolueren dan vind ik in de 60D geen meerwaarden die echt de moeite zijn. Bovendien krijg ik telkens het gevoel dat Canon de 60D bewust zodanig in de markt geplaatst heeft dat elke al wat ervaren fotograaf liever wat dieper in zijn zak tast en een 7D koopt. Uiteraard schandalig de mensen zo op kosten te jagen maar commercieel knap gezien van Canon natuurlijk.

                            Djienbe

                            Comment


                            • #15
                              Re: van 40d naar 60d?

                              Ik twijfel om van een 450D naar een 7D over te schakelen omwille van video.
                              Als ik dan op statief een pano shot maakt, dan kan ik van de gelegenheid ook eens gebruik maken om daar een video opname van te maken.

                              Het blijft echter veel geld om te upgraden en ik heb ook gelezen dat de DOF zeer klein is, dus ik betwijfel of het in mijn geval dan wel geschikt zou zijn voor video van landschappen.
                              Voor foto is de 7D natuurlijk ook een mooie upgrade van een 450D, maar aangezien ik mijn 450D nog niet genoeg ken, vind ik het zonde om al over te stappen. De overstap zou dus enkel gedaan worden omwille voor het video argument.

                              Iemand enige ervaringen met filmen van landschap (of andere onderwerpen met veel DOF) met een DSLR?

                              Comment

                              Working...
                              X