Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw objectief canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw objectief canon

    Hallo,
    Ik zou me graag een nieuw objectief aanschaffen voor m'n canon eos 1000d nl. een fisheye.
    Het budget is ongeveer 250-299 euro.
    Welke raden jullie me aan?

    Dan heb ik nog een vraagje ik heb momenteel een EF S 18-55 IS lens kan ik hiervoor een opzetfisheye kopen? Wat zijn de benodigdheden hier voor?
    En wat is het verschil tussen een fisheye met zwarte rand en zonder,is er hiertussen ook een prijsverschil?

    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: Nieuw objectief canon

    Tokina levert een beeldvullende zoom fissheye. Ik vrees dat die buiten je budget valt.

    Verwacht geen kwaliteitswonderen van opzet-fisheye-hulpstukje.

    Je hebt 2 soorten fisheye. De beeldvullende die over de diagonaal ongeveer 180 graden beeldhoek heeft, en de circelvormige. Dan heb je ook ongeveer 180 graden maar het beeld wordt als een cirkel geprojecteerd.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw objectief canon

      Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
      Tokina levert een beeldvullende zoom fissheye. Ik vrees dat die buiten je budget valt.

      Verwacht geen kwaliteitswonderen van opzet-fisheye-hulpstukje.

      Je hebt 2 soorten fisheye. De beeldvullende die over de diagonaal ongeveer 180 graden beeldhoek heeft, en de circelvormige. Dan heb je ook ongeveer 180 graden maar het beeld wordt als een cirkel geprojecteerd.
      Bedankt voor de snelle reactie.
      Bestaan er dan wel fisheyes binnen mijn budget die een cirkelvormige weergave geven?
      Grtz

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw objectief canon

        Zelf weet ik niet veel over fisheye lenzen, maar misschien moet je ffe een oogje werpen op volgende link zo heb je een idee qua budget
        Groeten Jonathan

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw objectief canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Spruytte Bekijk bericht
          Zelf weet ik niet veel over fisheye lenzen, maar misschien moet je ffe een oogje werpen op volgende link zo heb je een idee qua budget
          Dus eigenlijk bestaan er geen fisheyes binnen mijn budget?
          MVG

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw objectief canon

            Je hanteert, zoals zovelen op dit forum een verkeerde logica, een lens koop je om haar prestaties en uiteraard omdat je ze graag zou hebben, dus je kiest een lens, bekijkt wat ze kost, en zie dan hoe je dat gaat betalen. Zet nooit een bedrag voorop, das net als ne kleine jongen in de snoepwinkel die voor 5 frank bollekes komt kopen, met lenzen werkt dit niet, je kan niet voor 250 Euro fisheye kopen, wel ne hele grote zak visogen in de mijn in Oostende.

            MVG, Jeff c.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw objectief canon

              Samyang heeft 8mm fisheye objectieven die precies binnen jouw budget vallen (in NL dan, weet niet wat ze in BE kosten).


              Voor het geld, heb je er een leuke lens aan. Of de kwaliteit voldoende is, is aan jou om te beslissen
              5DII + 35L = ❤

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw objectief canon

                de samyang 8mm zal juist binnen je budget vallen, optische kwaliteit kun je best vergelijken met de canon, maak je daar geen zorgen over, meeste gebruikers zijn zeer positief over dit objectief.
                wel moet je er rekening mee houden dat dit een volledig manueel objectief is en dus geen AF heeft maar dat is niet echt een probleem voor een fish-eye.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw objectief canon

                  Je hebt toch al een tele, want een fisheye is geen lens die je voor elk onderwerp kan gebruiken.

                  Ik heb zelf een fisheye (Sigma 15mm f2,8), en daarmee heb ik al wel een paar leuke foto's kunnen maken. Maar ik zie een fish-eye eerder als aanvulling op mijn "lenzencollectie", het is niet echt een lens waar je niet zonder kan.

                  Als je nog geen telelens hebt, dan zou ik voor dat budget eerder een EF-S 55-250 IS of iets dergelijks aanraden, daar zal je meer plezier aan beleven dan aan een fisheye.


                  Een fisheye met een zwarte rand heeft lenselementen die te klein zijn om de hele sensor te belichten. Zo'n fisheye is daardoor goedkoper te produceren dan eentje die zelfs bij een full-frame geen zwarte randen geeft.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw objectief canon

                    Bedankt allemaal

                    /close

                    Grtz

                    Comment

                    Working...
                    X