Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapel op de heuvel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kapel op de heuvel

    Ook deze werd begin april (volop bloesemtijd) in Haspengouw gemaakt. Hopelijk is ie beter dan mijn "Er is leven..." die ik enkele dagen geleden postte.

    Last edited by LesC; 26 januari 2013, 16:19. Reden: Dropbox foute link verbeterd
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Kapel op de heuvel

    Erg mooie plaat die de sfeer van de omgeving in mijn ogen ook "lekker" in zich heeft.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: Kapel op de heuvel

      Heel mooi licht en kleuren

      Kapel lijkt wel achterover te vallen... Door het standpunt en de lensvervorming ?
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Kapel op de heuvel

        Dank voor de reacties.
        Het klopt dat de kapel wat 'helt', en heb een paar dingen geprobeerd om het wat te corrigeren, maar zonder veel succes.
        Ik vermoed dat het inderdaad een combinatie is van gebruikte lens (10-22) en camerastandpunt (van onderaan de heuvel naar boven geschoten).
        De bedoeling was om die frisse lentekleuren en bloesem weer te geven en ja, nogmaals de tegenstelling tussen jong (nieuw leven) en oud.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Kapel op de heuvel

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          .......
          De bedoeling was om die frisse lentekleuren en bloesem weer te geven en ja, nogmaals de tegenstelling tussen jong (nieuw leven) en oud.
          en das goed gelukt.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Kapel op de heuvel

            Goed gedaan!
            Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
            Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

            Comment


            • #7
              Re: Kapel op de heuvel

              Prima idee. De tegenlichtsituatie is alleen niet ideaal - de lucht is nu erg licht, vraagt daardoor teveel aandacht, terwijl de kapel juist aan de donkere kant blijft. Op een ander moment van de dag, ik gok veel later, had je waarschijnlijk mooi zacht licht op de voorkant van de kapel gehad en op de bloesem. Voor je belichting was dat ook veel makkelijker geweest.
              Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

              Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

              Comment


              • #8
                Re: Kapel op de heuvel

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                De bedoeling was om die frisse lentekleuren en bloesem weer te geven en ja, nogmaals de tegenstelling tussen jong (nieuw leven) en oud.
                Zo denk ik er ook over : inhoud !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Kapel op de heuvel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                  Prima idee. De tegenlichtsituatie is alleen niet ideaal - de lucht is nu erg licht, vraagt daardoor teveel aandacht, terwijl de kapel juist aan de donkere kant blijft. Op een ander moment van de dag, ik gok veel later, had je waarschijnlijk mooi zacht licht op de voorkant van de kapel gehad en op de bloesem. Voor je belichting was dat ook veel makkelijker geweest.
                  Akkoord.
                  Toch heeft de TS hier een goede balans weten vast te leggen juist op dit tijdstip.
                  s'morgens of 'savonds heb je uiteraard beter licht..

                  Lesc kom eens wat vroeger uit uw bed hé man...
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kapel op de heuvel

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    De bedoeling was om die frisse lentekleuren en bloesem weer te
                    geven en ja, nogmaals de tegenstelling tussen jong (nieuw leven) en oud.
                    Mooi gedaan, Les. Maar als het toch zo nodig moest gaan tussen jong en oud, dan had je
                    je al die moeite kunnen besparen en zelf onder zo'n fruitboom kunnen gaan staan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kapel op de heuvel

                      Dank voor de reacties, allemaal.
                      Het tijdstip van de dag is uiteraard zeer belangrijk (heb ik trouwens vorig jaar nog op BDLive geleerd van Bart Heirman). Dit "landschapje" passeerden we even voor de middag, denk ik, terwijl we in de latere namiddag ergens heel anders waren. Het licht was totaal verschillend.
                      @schoonSpikke: zelfs al kom ik "kot in de nacht mijn bed uit", dan is het nog ochtend vooraleer ik die prachtige Limburgse landschappen kan bereiken vanuit waar wij wonen.
                      @doudeke: ik onder of naast zo'n fruitboom: en als titel meegeven "age before beauty" zeker?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kapel op de heuvel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                        Prima idee. De tegenlichtsituatie is alleen niet ideaal - de lucht is nu erg licht, vraagt daardoor teveel aandacht, terwijl de kapel juist aan de donkere kant blijft. Op een ander moment van de dag, ik gok veel later, had je waarschijnlijk mooi zacht licht op de voorkant van de kapel gehad en op de bloesem. Voor je belichting was dat ook veel makkelijker geweest.
                        denk dat een paar meter naar links, hier al flink had geholpen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kapel op de heuvel

                          Leuke compositie. Wat de licht betreft, denk ik dat Marsel gelijk heeft.

                          groeten,
                          Helen
                          vriendelijke groeten, Helen
                          Updated WWW.HELENICA.NL
                          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                          Comment

                          Working...
                          X