Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 70-200 f2.8 VR I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 70-200 f2.8 VR I

    Dag iedereen,

    Ik gebruik al een tijdje een nikkor 70-200 f2.8 VR I (op nikon D80), onlangs kreeg ik last van de autofocus. Na enkele uren foto's nemen kan het dat deze plots niet meer werkt. Na even (enkele minuten) een andere lens op het toestel te hebben geplaatst en dan terug de 70-200 erop te plaatsen werkt de autofocus terug. Het kan dat ik hierna binnen het halfuur terug last krijg van dit ongemak.
    Iemand die ook al last gehad heeft van dit probleem?

    Groeten,
    Jasper

  • #2
    Re: Nikkor 70-200 f2.8 VR I

    Ja! Ik heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt met een 70-200 die ik tweedehands had gekocht. De lens heeft een half jaar perfect gewerkt en plots werkte de autofocus niet meer behoorlijk. Soms deed ze het terug wanneer ik de lens even van de body haalde en terug plaatste, soms ook niet.

    Conclusie: autofocus versleten.

    Na wat getwijfel heb ik ze toch laten herstellen omdat ze optisch perfect in orde was en ze na de herstelling "terug zo goed als nieuw" was.

    Als ik me niet vergis heeft de herstelling me meer dan 400 Euro gekost, maar dat vergeet ik liever snel. Ondertussen gebruik ik ze al meer dan een jaar terug naar volle tevredenheid.

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 70-200 f2.8 VR I

      Heb het al gehad met mijn 300/4 AFS en een 20/2.8 AFD. Uiteindelijk binnen gemoeten voor herstelling toen de AF definitief zweeg. Duur grapje, maar nieuwe AF werkte precies beter (naar mijn gevoel).
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 70-200 f2.8 VR I

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Duur grapje, maar nieuwe AF werkte precies beter (naar mijn gevoel).
        Waarschijnlijk net zo goed als bij de nieuwe lens en doordat de AF heel langzaam achteruit gaat merk je dat niet.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 70-200 f2.8 VR I

          ben je zeker dat het je lens is en geen slecht contact bij je contactpuntjes body/lens door stofje of zo
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 70-200 f2.8 VR I

            Ik denk niet dat het aan het slecht contact ligt. Met al mijn andere lenzen heb ik nooit problemen. Ik zal nog eventjes wachten voordat ik ze binnenbreng, we zullen zien hoe het evolueert.
            Iemand tips waar ik ze binnenbreng? De lens is ook tweedehands gekocht.

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 70-200 f2.8 VR I

              Ik heb ze destijds bij Konijnenberg binnengebracht. Waar zij ze laten herstellen weet ik niet.

              Zoals Leopard ook al aangaf; Na de herstelling werkt de AF beter dan in het begin.

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 70-200 f2.8 VR I

                Oorspronkelijk geplaatst door JasperB Bekijk bericht
                Ik denk niet dat het aan het slecht contact ligt. Met al mijn andere lenzen heb ik nooit problemen. Ik zal nog eventjes wachten voordat ik ze binnenbreng, we zullen zien hoe het evolueert.
                Iemand tips waar ik ze binnenbreng? De lens is ook tweedehands gekocht.
                Het kan toch ook aan het contactje van je lens liggen.
                De metalen ring die tegen de boddy komt wordt ook als massa genomen. (zou het ook kunnen zijn)
                Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 70-200 f2.8 VR I

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                  Het kan toch ook aan het contactje van je lens liggen.
                  De metalen ring die tegen de boddy komt wordt ook als massa genomen. (zou het ook kunnen zijn)
                  Deze metalen ring is volgens mij geen massa, wat doen ze dan met de kuststoffen vattingen.

                  Ik denk niet dat het aan het slecht contact ligt. Met al mijn andere lenzen heb ik nooit problemen.
                  Contacten van het betreffende objectief eens reinigen een droge potloodgom, daarna met wat ysopropanol alcohol of contactreiniger.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 70-200 f2.8 VR I

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Deze metalen ring is volgens mij geen massa, wat doen ze dan met de kuststoffen vattingen.
                    Ik geloof dat deze een contactje meer heeft?
                    Ken iemand die een metalen vatting van een Tamron op zijn Nikkor 18-105VR geplaatst heeft. Hij wist me dat te vertellen.
                    Stond met m'n mond vol tanden toen ik zag dat die man z'n lens omgebouwd had.
                    Ik zou er nooit aan beginnen denk ik. Nu de lensvatting van de Nikkor was stuk en de Tamron was ook stuk. Het was zeker het proberen waard en het was dan ook mooi gelukt ook.
                    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor 70-200 f2.8 VR I

                      Oorspronkelijk geplaatst door JasperB Bekijk bericht
                      Ik denk niet dat het aan het slecht contact ligt. Met al mijn andere lenzen heb ik nooit problemen. Ik zal nog eventjes wachten voordat ik ze binnenbreng, we zullen zien hoe het evolueert.
                      Iemand tips waar ik ze binnenbreng? De lens is ook tweedehands gekocht.
                      Zelf binnenbrengen bij Procirep in Brussel of via aan Nikon Dealer

                      Comment

                      Working...
                      X