Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

    Ik heb sinds 2 jaar een NIKON D700 en vorig jaar heb ik mij het nieuwe NIKON objectief 70-200 mm F2.8 VRII gekocht. Het is een droom van een combinatie en de kostprijs van het objectief ben je snel vergeten als je de prachtige foto's ziet die je ermee kan maken.
    2 maanden geleden ben ik naar een grote internationale synchrowedstrijd geweest in Bonn - Duitsland. Daar waren nog enkele fotografen met Canon Eos fotocamera's.
    Ik heb foto's van die fotografen gezien met zeer goede resultaten. Toch heb ik de indruk dat mijn NIKON D700 gewoon de betere foto's trekt. In het zwembad is er relatief weinig licht en creatieve instellingen van camera zijn een must! Ik heb ook de indruk dat het autofocussysteem van NIKON veel sneller is dan dat van Canon ! Graag reacties en commentaar aub ...
    Neem gerust een kijkje op mijn website en tips zijn welkom. [IMG][/IMG]http://koensteegmans.fotograf.de/alb...2011-team-free

  • #2
    Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

    In die prijsklasse zal zowel Nikon als Canon het wel zeer goed doen... Bij moeilijke omstandigheden is veeleer de kunde van de fotograaf van toepassing en hoe goed die zijn toestel kent.
    Fuji X-E1 - 18-55mm
    facebook

    Comment


    • #3
      Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

      Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
      Bij moeilijke omstandigheden is veeleer de kunde van de fotograaf van toepassing en hoe goed die zijn toestel kent.
      Als ik zie heoveel makkelijker ik nu concertfoto's maak met een D700 + 70-200 VR dan met D200 + 80-200 heb ik toch wel enige twijfel over deze stelling. Bij gelijkwaardig materiaal zal de beste fotograaf de doorslag geven.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

        Waarom bekruipt mij hier het gevoel dat dit draadje uitsluitend is gestart om mensen naar de website van TS te lokken
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

          Bij een forum zoals deze leg je een vraag of probleem neer. Je hoopt dan dat de bijdragen van de verschillende forumleden je verder helpen in het beantwoorden van je vraag of het oplossen van je probleem.

          TS stelt geen duidelijke vraag.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

            Oorspronkelijk geplaatst door Koen Steegmans Bekijk bericht
            Toch heb ik de indruk dat mijn NIKON D700 gewoon de betere foto's trekt.
            En dan weten dat een D3s daar op sommige punten nog een schepje bovenop doet.

            Ik wil maar zeggen, er is altijd beter, en als het er nog niet is, dan komt het er aan.
            Last edited by Guest42; 9 mei 2011, 16:18.

            Comment


            • #7
              Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

              Oorspronkelijk geplaatst door Koen Steegmans Bekijk bericht
              I
              2 maanden geleden ben ik naar een grote internationale synchrowedstrijd geweest in Bonn - Duitsland. Daar waren nog enkele fotografen met Canon Eos fotocamera's.
              Ik heb foto's van die fotografen gezien met zeer goede resultaten. Toch heb ik de indruk dat mijn NIKON D700 gewoon de betere foto's trekt. In het zwembad is er relatief weinig licht en creatieve instellingen van camera zijn een must! Ik heb ook de indruk dat het autofocussysteem van NIKON veel sneller is dan dat van Canon ! Graag reacties en commentaar aub ...
              Ik kan niet vergelijken met Canon omdat ik er gewoonweg geen ervaring mee heb, maar wel kan ik de zeer goede prestaties van de D700 bevestigen

              Comment


              • #8
                Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

                Oorspronkelijk geplaatst door Koen Steegmans Bekijk bericht
                Ik heb ook de indruk dat het autofocussysteem van NIKON veel sneller is dan dat van Canon ! Graag reacties en commentaar aub ...
                Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                Bij een forum zoals deze leg je een vraag of probleem neer. Je hoopt dan dat de bijdragen van de verschillende forumleden je verder helpen in het beantwoorden van je vraag of het oplossen van je probleem.

                TS stelt geen duidelijke vraag.
                een forum dient ook om je ideeën te verifiëren met andere liefhebbers... De TS stelt duidelijk die vraag!

                on topic:
                ik heb geen ervaring met de Canon toestellen, doch wel ervaring met sport en dans fotografie in de donkerste zalen... Waar ik gebruik maak van f1.4 lenzen, 3D tracking, 51 focus punten, ISO +4000...
                Ik vermoed inderdaad dat Nikon hier vandaag een voorsprong heeft! Maar we weten allemaal, 't was nog niet zo lang geleden, totaal omgekeerd... Dan keek ik met grote ogen naar de 5D die foto's kon maken waar mijn D200 al lang terug in de tas zat...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

                  hoe kan je nu dingen vergelijken als je niet eens weet welke Canons er gebruikt waren?
                  heb je een link naar de foto's die met die Canons gemaakt waren?

                  ik wil gerust de AF van mijn 1D mk4 vergelijken met die van jouw D700 hoor
                  Zo'n topic openen heeft volgens mij dus geen nut buiten een zoveelste merkenoorlog te starten.

                  Het enige wat telt is dat jij tevreden bent van jouw materiaal en van jouw foto's... of dat nu met een Nikon, een Canon, een Sony, een Pentax gemaakt is maakt geen f#ck uit
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

                    En ze zijn weer vertrokken :d

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      Het enige wat telt is dat jij tevreden bent van jouw materiaal en van jouw foto's... of dat nu met een Nikon, een Canon, een Sony, een Pentax gemaakt is maakt geen f#ck uit
                      +1

                      Hier een D700 gebruiker, maar ben er rotsvast van overtuigd dat er andere merken minstens evengoed presteren als die D700.
                      En wat gisteren of vandaag zo is, kan morgen totaal anders zijn.
                      Ik zou wel eens willen weten als je een heleboel foto's langs elkaar legt, dat iemand er uit kan halen met welk toestel getrokken.
                      Als je slecht belicht kan je ook met een D700 vol ruis zitten.

                      En soms moet je aanvaarden dat je bijna geen goede foto kan maken omdat het te donker is. Eens in een kerk foto's getrokken op 3200 ISO, tussen de f1.8 en f2.8, lage sluitersnelheid en het was nog te donker.

                      Maar ik vind het fijn dat de TS tevreden is over zijn combo. Die is ook zeer goed.

                      Patrick
                      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

                        Wat je daar hebt is dan ook een pracht van een kit, zeker het glas die je gebruikt is top voor zo'n foto's, als je dan vergelijkt door te zeggen "andere fotografen met eos camera's", dat zegt letterlijk niets... Het is als zeggen, ik reed(racete) met mijn ferrari tegen een andere auto (en dan niet vermelden dat het een 2pktje was)

                        Maar zoals reeds gezegd, op veel ogenblikken, is de bepalende factor nog altijd de fotograaf zelf, en aangezien je zo'n 2 jaar (minsens) ervaring hebt in sportfotografie zal ik zeker niet aan je kunnen twijfelen.

                        Conclusie, als je wil vergelijken, en een grote discussie opgooien tussen 2 ( of misschien zelf meerdere) merken moet je wel de feiten duidelijk stellen ;-)
                        Last edited by Jonathan Spruytte; 10 mei 2011, 07:56.
                        Groeten Jonathan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

                          Blijkbaar is de TS supercontent en over enthousiast over zijn materiaal, gelukkig maar voor hem, maar ook anderen die met andere merken werken zijn zeer tevreden en enthousiast over hun merk, maw, graag geen discussies ocer Canon/Nikon/Sony . . . enz. . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70-200 mm 2.8 VRII

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                            hoe kan je nu dingen vergelijken als je niet eens weet welke Canons er gebruikt waren?
                            heb je een link naar de foto's die met die Canons gemaakt waren?

                            ik wil gerust de AF van mijn 1D mk4 vergelijken met die van jouw D700 hoor
                            Zo'n topic openen heeft volgens mij dus geen nut buiten een zoveelste merkenoorlog te starten.

                            Het enige wat telt is dat jij tevreden bent van jouw materiaal en van jouw foto's... of dat nu met een Nikon, een Canon, een Sony, een Pentax gemaakt is maakt geen f#ck uit


                            En zo is het....

                            'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                            Comment


                            • #15
                              Volgens mij ook eerder een poging om bezoekers naar de site te lokken (om welke reden dan ook).
                              Een serieuze vraag zou zijn: "Hoe komt 't dat mijn combinatie minder goeie foto's maakt dan de combinaties die ik bij andere fotografen zag"
                              Wat ik hier zie is een smeekbede van TS om zowel de superioriteit van zijn materiaal als zijn foto's te laten bevestigen door anderen...

                              mvg,
                              Bart
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                              Comment

                              Working...
                              X