Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op 't Hooilaar.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op 't Hooilaar.

    Bij zonsondergang er even op uitgetrokken in een veld hier in de buurt.
    Met dit als resultaat...





    Nog enkele andere foto's van mijn uitstapje staan op mijn Flickr-pagina.
    Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
    Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

  • #2
    Re: Op 't Hooilaar.

    Je hebt in ieder geval de sfeer goed te pakken hoor..maar ik zou er een gewone opname hebben van gemaakt op volledig formaat..En zonder die stroom palen..Ga nog eens terug en probeer de balen mee te nemen in je verhaal om wat diepte te scheppen.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Op 't Hooilaar.

      Ik volg pascal wel.
      Die palen weglaten..
      Mooi beeld wel anders
      Groeten!

      500px / Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Op 't Hooilaar.

        Heb op mijn flickr pagina ook nog gewone formaten staan... misschien staat er volgens jullie daar dan een betere en heb ik gewoon de verkeerde gekozen om hier te zetten??
        Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
        Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

        Comment


        • #5
          Re: Op 't Hooilaar.

          Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk bericht
          Heb op mijn flickr pagina ook nog gewone formaten staan... misschien staat er volgens jullie daar dan een betere en heb ik gewoon de verkeerde gekozen om hier te zetten??
          Show zie hier maar dan...
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Op 't Hooilaar.

            Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk bericht
            Heb op mijn flickr pagina ook nog gewone formaten staan...
            nr 4.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Op 't Hooilaar.

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Show zie hier maar dan...

              Heb ze in de fotobeoordeling Natuur en Landschappen gezet.. hier dus.

              Had gelezen dat in de Showcase maar eentje mocht staan, dus heb ik ze maar bij de fotobeoordeling gezet
              Je mag dus daar altijd een comment geven.. ik ben een en al oor (leesoog)
              Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
              Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

              Comment


              • #8
                Re: Op 't Hooilaar.

                Op welk forum (BD of PT) krijgt je nu de beste kritieken Linsey ?
                Schoonspikke heeft hier wel een punt
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Op 't Hooilaar.

                  Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  Op welk forum (BD of PT) krijgt je nu de beste kritieken Linsey ?
                  Schoonspikke heeft hier wel een punt
                  Hoe meer mensen hem te zien krijgen, hoe meer kritiek en hoe meer je leert, nietwaar??
                  Blijkbaar ben ik toch niet de enige die van dat idee is, ik kom nog wel eens dezelfde foto's tegen En willen we niet allemaal zoveel mogelijk comments om uit te leren...

                  Ohja, voorlopig krijg ik op deze leerzamere comments op PT... twordt tijd dat jullie in actie schieten!!

                  Ik doe ook mijn best om zo veel mogelijk foto's te beoordelen, naar mijn mening (die al dan niet correct is)...

                  En wat bedoel je met: Schoonspikke heeft hier wel een punt??
                  Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
                  Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op 't Hooilaar.

                    Ik vind de panoramakeuze hier niet passend. Ik zie veel liever een grote hooirol op de voorgrond, die je in de foto lijdt. Daarom kies ik voor foto 1 op je Flickr pagina.
                    Jochenvde Photography
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op 't Hooilaar.

                      Het licht en de hoeveelheid licht op de voorgrond is OK. De bomen op de achtergrond vind ik iets te donker, de lucht mag iets donkerder.

                      Voor de rest vind ik de witte wc-rollen (sorry ) afbreuk doen aan de hele foto. Misschien kan er nog iets gered worden door de rollen te verdonkeren. Nu springt dat wit plastiek echt te veel in het oog...

                      Pano en compo zie ik wel heel goed zitten

                      Tja, ik ben heel kritisch he...
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op 't Hooilaar.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht

                        Tja, ik ben heel kritisch he...
                        Liever een kritische mening dan geen mening
                        En ik kan je wel volgen in je mening ivm bomen te donker, lucht te licht, etc.
                        Maar die "wc-rollen"... tsja dat is nu net mn onderwerp maar die komen mss
                        wel beter tot hun recht op mijn andere exemplaren. De ene is voor, de andere tegen.

                        Maar bedankt voor je mening!!
                        Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
                        Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op 't Hooilaar.

                          Bedankt voor jouw feedback

                          Dan is dit nog de beste vind ik...
                          Die plastiekrollen komen op de andere 3 nog meer in beeld...

                          Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk bericht
                          Liever een kritische mening dan geen mening
                          En ik kan je wel volgen in je mening ivm bomen te donker, lucht te licht, etc.
                          Maar die "wc-rollen"... tsja dat is nu net mn onderwerp maar die komen mss
                          wel beter tot hun recht op mijn andere exemplaren. De ene is voor, de andere tegen.

                          Maar bedankt voor je mening!!
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op 't Hooilaar.

                            Ik ben normaal niet te vinden voor een pano (soms lijkt het alsof je door een brievenbus naar je onderwerp kijkt), maar hier werkt het formaat wel. `De voorgrond is wat donker misschien, maar voor mij storen die palen en bedrading niet; integendeel: zij leiden het oog mee de diepte in. En die witte 'WC-rollen", nou, daar gaat het net om!
                            (ik mis wel je EXIFs, vooral gebruikte lens)
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op 't Hooilaar.

                              In dit geval is de voorste wc-rol het belangrijkste, dus daar moet je de meest aandacht aan besteden. Liever had ik die iets prominenter in de voorgrond gezien, maar niet zo groot als bij #1. Verder is het over het algemeen beter om een onderwerp niet recht van voren te fotograferen als het ook nog een zijkant heeft. Doe je dat wel, dan wordt dat onderwerp heel plat. Dat zie je goed in #1. In #3 heeft de wc-rol veel meer dimensie, omdat je ook wat van de zijkant ziet. In #2, de versie die je hier gepost hebt, staat het onderwerp erg gecentreerd, niet de meest interessante plek. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar #4. Die zou ik vervolgens wel weer naar een pano croppen, want die lichte vliegtuigsporen vind ik eerder afleiden dan iets toevoegen.
                              Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                              Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                              Comment

                              Working...
                              X