Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehandslens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehandslens

    Hallo, ik heb nu al enkele maanden een Canon EOS 550D + 18-55 kitlens in bezit. Als aanvulling op deze lens wil ik een 55-200 kopen. Ik zag deze Tamronlens op 2dehands.be voor een (imho) niet erg hoge prijs: http://www.2dehands.be/foto-camera/l...mlens&start=63.

    Zelf weet ik nog niet zoveel van lenzen en ik wil jullie, als experts, mening eens horen.

  • #2
    Re: Tweedehandsles

    Bij veel wat goedkopere telezooms kom je matige optische prestaties tegen in de uiterste telestand.
    Zo ook hier.
    Zie



    Ik weet niet of je met deze beperking kan leven.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehandsles

      Aangezien budget duidelijk wel een issue is hier, moet je anders misschien eens kijken naar de canon 55-250 (in tweedehands kan je die onder de 150 euro vinden), die zal zeker wel beter presteren dan die tamron 55-200 en vind je veel goeds over op het net.

      Een week geleden stond er hier allesinds ook een canon 55-250 te koop, dus als je uitkijkt kan je er zeker een vinden!
      Groeten Jonathan

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehandsles

        +1 voor de 55-250 van canon!!

        veel beter dan de rest, en zo duur is die ook weer niet (prijs/kwaliteit is zeer goed)
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehandsles

          Goh, het hangt er allemaal van af wat iemand zijn verwachtingen/eisen zijn natuurlijk.
          Maar misschien is het geen slecht idee om gewoon nog wat verder te sparen en dan uit te kijken naar een iets betere (2de hands) lens. Maar da's mijn bescheiden mening natuurlijk. 2de hands lenzen zullen er altijd blijven aangeboden worden. En ik voorzie binnen 1 à 2 maand een nog groter aanbod, gezien velen een lens zullen aankopen met hun verlofgeld, of een nieuwe lens gaan kopen om mee te nemen op reis.

          mvg,
          Bart
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehandsles

            Hallo TuurDS,

            uw budget bepaalt wat u aan kunt schaffen.
            Niet iedereen kan en wil tussen de € 1000,- en € 2000,- uit geven voor een deftige telezoomlens.
            Aan de andere zijde van dat budget... de "low budget" zijde is ook aandacht waard.
            Enkele jaren geleden werd er veel goeds gesproken over de Sigma 70-300 F/4.0-5.6 DG APO Macro.
            Sedert Canon zijn intrede heeft gedaan in dit segment, wordt er niet zo veel meer over geschreven.
            Deze Canon's bieden waar voor het geld.
            Daar gaat het vooral over de 18-55 F/3.5-5.6 IS II en de 55-250 F/4-5.6 IS.
            Ook is dit goede handelswaar in het tweedehandsgebied, zodra er opgeschaald gaat worden naar een duurder segment.

            Succes met uw zoektocht.
            Groet.
            Adrie

            Comment


            • #7
              Re: Tweedehandsles

              Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
              Hallo TuurDS,

              uw budget bepaalt wat u aan kunt schaffen.
              Niet iedereen kan en wil tussen de € 1000,- en € 2000,- uit geven voor een deftige telezoomlens.
              Aan de andere zijde van dat budget... de "low budget" zijde is ook aandacht waard.
              Enkele jaren geleden werd er veel goeds gesproken over de Sigma 70-300 F/4.0-5.6 DG APO Macro.
              Sedert Canon zijn intrede heeft gedaan in dit segment, wordt er niet zo veel meer over geschreven.
              Deze Canon's bieden waar voor het geld.
              Daar gaat het vooral over de 18-55 F/3.5-5.6 IS II en de 55-250 F/4-5.6 IS.
              Ook is dit goede handelswaar in het tweedehandsgebied, zodra er opgeschaald gaat worden naar een duurder segment.

              Succes met uw zoektocht.
              Groet.
              Adrie
              Ik weet niet of het een verwijzing naar mijn reactie was, maar ik doelde zeker niet op die heel dure lenzen.
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Tweedehandsles

                Bedankt allemaal voor de duidelijke reacties! Ik zal de Tamron links laten liggen en nog even wachten tot ik een iets duurdere telezoom (Canon 55-250) kan gaan kopen.

                Comment


                • #9
                  Re: Tweedehandsles

                  En niet onbelangrijk is ook te bekijken welke lens (aantal millimeters) je eigenlijk nodig hebt, binnen welke brandpuntsafstanden je de meeste foto's maakt. Ikzelf heb een 24-70mm gekocht (ook 2de hands), en die zit eigenlijk zelden of nooit op mijn body. Met dat 50mm lensje is het idem, zelden of nooit.

                  Ik zal het anders formuleren, stel dat je zelden of nooit boven de 100mm foto's neemt, dan heeft het weinig zin een lens met 200 of 250mm te kopen en is een EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM misschien een beter idee. Snap je?

                  mvg,
                  Bart
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tweedehandsles

                    Als je echt nog niet weet zou ik een goedkope lens kopen( eventueel tweedehands) om later op een degelijke tele-zoom te kopen die je heel goed kan gebruiken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tweedehandsles

                      Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                      Hallo TuurDS,

                      uw budget bepaalt wat u aan kunt schaffen.
                      Niet iedereen kan en wil tussen de € 1000,- en € 2000,- uit geven voor een deftige telezoomlens.
                      Aan de andere zijde van dat budget... de "low budget" zijde is ook aandacht waard.
                      Enkele jaren geleden werd er veel goeds gesproken over de Sigma 70-300 F/4.0-5.6 DG APO Macro.
                      Sedert Canon zijn intrede heeft gedaan in dit segment, wordt er niet zo veel meer over geschreven.
                      Deze Canon's bieden waar voor het geld.
                      Daar gaat het vooral over de 18-55 F/3.5-5.6 IS II en de 55-250 F/4-5.6 IS.
                      Ook is dit goede handelswaar in het tweedehandsgebied, zodra er opgeschaald gaat worden naar een duurder segment.

                      Succes met uw zoektocht.
                      Groet.
                      Adrie
                      Iemand ervaringen met die Sigma 70-300mm APO DG ? Ben zelf al een tijdje op zoek naar een deftige telelens. Momenteel leen ik de Minolta 28-210mm van een vriend en die is wel redelijk maar toch kom ik hier en daar wat mmm te kort. Daarom zou ik toch voor een 70-300mm gaan. Ik hoor hier ook veel positiefs over de nieuwe Tamron 70-300 VC USD, maar is die het prijsverschil echt waard voor een amateur als ik ?
                      Mijn excuses voor het mss offtopic antwoorden maar mss dat er hier wel mensen ervaring hebben met de Canonversies van deze lenzen en mss kan het de TS ook wat helpen bij zijn vraag over welke telelens hij moet kiezen...
                      Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                      - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

                      Comment

                      Working...
                      X