Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 balken op LCD scherm bij 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 balken op LCD scherm bij 7D

    ok, ik heb hier en daar wat instellingen gewijzigd op mijn nieuwe 7D en nu verschijnen er plots als ik op mijn lcd scherm een foto bekijk en verticale balken. Het nadeel is dat alles wat buiten die balken valt ook niet opgeslagen is en dus nadien niet meer aanwezig is. Maar op het lcd scherm zie ik wel nog info voorbij die balken. Ik heb de handleiding als eens doorbladert maar tot heden vinden ik de oplossing niet.

    Misschien dat iemand hier weet welke instelling dit ongedaan maakt?
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

  • #2
    Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

    1 kun je damera niet terugzetten naar de fabrieksstand?

    2 handtekening aanpassen
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

      er staat toch wel in de handleiding, hoe je de camera terug zet in de fabriekinstelling?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

        ja dat staat er zeker maar dat is de noodoplossing eigenlijk. Heb persoonlijk instellingen verwijderd en euvel is ook opgelost.
        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
        https://sites.google.com/view/pdh65/

        Comment


        • #5
          Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

          Zou me toch interesseren te weten wat je precies veranderd had. Mocht je er ooit achter komen...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            1 kun je damera niet terugzetten naar de fabrieksstand?

            2 handtekening aanpassen
            was maar een huur 7D hé
            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
            https://sites.google.com/view/pdh65/

            Comment


            • #7
              Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

              Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
              was maar een huur 7D hé
              dit suggereert toch iets anders.....hé
              Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
              gewijzigd op mijn nieuwe 7D
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                dit suggereert toch iets anders.....hé
                doet dat ter zake?
                EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                https://sites.google.com/view/pdh65/

                Comment


                • #9
                  Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                  ok, ik heb hier en daar wat instellingen gewijzigd op mijn nieuwe 7D en nu verschijnen er plots als ik op mijn lcd scherm een foto bekijk en verticale balken. Het nadeel is dat alles wat buiten die balken valt ook niet opgeslagen is en dus nadien niet meer aanwezig is. Maar op het lcd scherm zie ik wel nog info voorbij die balken. Ik heb de handleiding als eens doorbladert maar tot heden vinden ik de oplossing niet.

                  Misschien dat iemand hier weet welke instelling dit ongedaan maakt?
                  Lijkt mij de aspect ratio ...
                  Ga in menu en ga dan in het voorlaatste menu (oranje) kies optie IV bediening/overige en kijk dan even in het 4de scherm "voeg aspect ratio toe"
                  Zet dat gewoon op "uit" en probleem zou opgelost moeten zijn...
                  Last edited by _Dave_; 7 mei 2011, 17:41.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                    doet dat ter zake?
                    Nee, maar zeg dan niet ...................

                    Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                    mijn nieuwe 7D
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

                      Heb net hetzelfde voorgehad met mijn 7d. Ineens stonden er in het preview beeld 2 blauwe verticale balken die ik onmogelijk weg kreeg via de instellingen on camera. Niets te zien aan de foto's op pc natuurlijk.

                      Dan bedacht ik me dat ik onlangs een stop motion film heb helpen maken en dat ik daar heb zitten prutsen met rasterweergave op een iMac via liveview en remote shooting
                      Om die strepen weg te krijgen moet je hem dus opniew aan de pc hangen in remote shooting + liveview en dat raster uitschakelen.

                      Of misschien werkt dave's oplossing ook, maar heb dat niet getest
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

                        ja dat staat er zeker maar dat is de noodoplossing eigenlijk. Heb persoonlijk instellingen verwijderd en euvel is ook opgelost.
                        Er wordt maar al te snel gezegd om je toestel te herstellen naar fabrieksinstellingen maar dit is imo ook enkel een noodoplossing en een last resort
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          Er wordt maar al te snel gezegd om je toestel te herstellen naar fabrieksinstellingen maar dit is imo ook enkel een noodoplossing en een last resort
                          yep,,maar lees de vraag nog eens goed van TS.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            yep,,maar lees de vraag nog eens goed van TS.
                            grt,bouk.
                            Inderdaad, maar ik vind dat Canon hier toch wel in de fout gaat. Zulk iets moet in de handleiding beschreven zijn
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

                              ja aspect ratio aanpassen, dat is de oplossing voor je probleem!!!!

                              en dat staat wel degelijk in de handleiding!

                              Comment

                              Working...
                              X