Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 500D + 18-135mm IS instapmodel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 500D + 18-135mm IS instapmodel

    goedemorgen,

    ik ben op zoek naar een ideaal instapmodel in de digitale amateurfotografie. Ik wil een degelijk huis-tuin-en-keukentoestel maar dat eveneens mogelijkheden biedt om er verder in te gaan (cfr cursus). In mijn gezin zitten jonge kindjes die geen seconde stilzitten dus ik geef voorkeur aan een lens met groot zoombereik zodat ik geen lenzen hoef te wisselen voor instant snapshots. En HD film is voor mij ook belangrijk.

    Na wat speurwerk ben ik aan het twijfelen tussen de Canon EOS 500D + 18-135mm IS en de Canon EOS 1100D + 18-135mm IS. De lens lijkt me de ideale instaplens - ik hou me voor dat ik altijd nog een 200mm lens kan bijkopen als ik echt nood heb aan tele. De 18-55mm die ik nu in bruikleen heb is me echt te beperkt. Maar voor amateurgebruik lijkt me de 135mm voldoende, toch?

    De 1100D is gunstiger geprijsd maar ik heb het idee dat dit model niet zal voldoen aan mijn verwachtingen... terwijl de 500D maar 100€ duurder is en me een topmodelletje lijkt.

    Wat is jullie mening?

  • #2
    Re: Canon EOS 500D + 18-135mm IS instapmodel

    Oorspronkelijk geplaatst door cwi Bekijk bericht
    goedemorgen,

    ik ben op zoek naar een ideaal instapmodel in de digitale amateurfotografie. Ik wil een degelijk huis-tuin-en-keukentoestel maar dat eveneens mogelijkheden biedt om er verder in te gaan (cfr cursus). In mijn gezin zitten jonge kindjes die geen seconde stilzitten dus ik geef voorkeur aan een lens met groot zoombereik zodat ik geen lenzen hoef te wisselen voor instant snapshots. En HD film is voor mij ook belangrijk.

    Na wat speurwerk ben ik aan het twijfelen tussen de Canon EOS 500D + 18-135mm IS en de Canon EOS 1100D + 18-135mm IS. De lens lijkt me de ideale instaplens - ik hou me voor dat ik altijd nog een 200mm lens kan bijkopen als ik echt nood heb aan tele. De 18-55mm die ik nu in bruikleen heb is me echt te beperkt. Maar voor amateurgebruik lijkt me de 135mm voldoende, toch?

    De 1100D is gunstiger geprijsd maar ik heb het idee dat dit model niet zal voldoen aan mijn verwachtingen... terwijl de 500D maar 100€ duurder is en me een topmodelletje lijkt.

    Wat is jullie mening?
    Ik heb diezelfde lens ook gebruikt, prima lens.
    1100d of 500d? geen idee, kijk wat je het beste in de hand ligt, en of de camera aan je mimimum eisen voldoet.. Vergeet niet, het is maar een fototoestel, zal je betere foto's maken met een duurdere camera? Als het zover komt, kan je nog steeds upgraden, vergeet niet de camera die je vandaag koopt, is morgen oud en voorbijgestreefd.
    Of je voor amateur (what's in an name?) toekomt met 135 kan niemand zeggen.
    Succes.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 500D + 18-135mm IS instapmodel

      Het zoombereik van de 18-135 is zodanig dat je zelden een ander objectief wenst. Prima keuze dus.

      Groot nadeel van de 1100 is dat er geen sensorschoonmaaksysteem op zit. Dat zou voor mij een reden zijn die camera nooit te gaan aanschaffen.

      Overigens, de ruiseigenschappen van de Canon 550D zijn iets beter dan van de 500D. Maar ik weet niet of dat belangrijk voor je is.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 500D + 18-135mm IS instapmodel

        De 18-135 mm lens is prima om mee te beginnen. Heb er zelf ook een tijdje mee gewerkt. Samen met een 550D ideaal.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 500D + 18-135mm IS instapmodel

          jep heb ook de 550D, 18-135 en is prima om mee te starten of om te hebben om allround te fotograferen
          canon 550d, EFS 18/135+ extra's, lowepro AW4, tripod.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 500D + 18-135mm IS instapmodel

            bedankt voor de antwoorden! Ben nu trotse eigenaar van de 500D met 18-135mm IS lens. Hiep hiep

            Comment

            Working...
            X