Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van nikon D60 naar D7000 wow!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van nikon D60 naar D7000 wow!

    Hoi people heb me net een nikon D7000 aangeschaft heb net 2 jaartjes D60 achter de rug en ik vind de stap wel enorm. Al die scherpstelpunten ik raak er niet aan gewoon met de D60 had ik er maar 3 iemand tips ?

  • #2
    Re: Van nikon D60 naar D7000 wow!

    Ga eens naar de site van Thom Hogan en kijk naar de adviezen voor het scherpstellen met de D3. Het begint met één punt en dan steeds uitbreiden van de mogelijkheden. De D7000 heeft er iets minder, maar ik denk dat het vergelijkbaar is. Ik gebruik op mijn D700(met 51 punten) eigenlijk altijd met één punt, maar altijd een punt waarop ik het scherp wil.

    Ik heb wel geëxperimenteerd met alle andere instellingen en dat werkt allemaal, maar ik heb het niet nodig.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Van nikon D60 naar D7000 wow!

      je kan instellen dat je maar 21 punten gebruikt of meer of minder
      alé toch bij D700
      zal bij D7000 iets vergelijkbaar zijn
      en ik kies altijd zelf mijn punt
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Re: Van nikon D60 naar D7000 wow!

        Ik gebruik altijd 3d tracking. Gewoon je scherpstelpunt over je onderwerp leggen, herkadreren en het punt volgt vanzelf. Ook als je onderwerp beweegt volgt je scherpstelpunt mooi mee... Poepsimpel...

        Comment


        • #5
          Re: Van nikon D60 naar D7000 wow!

          Eigenlijk kom ik zelf altijd wel uit met de focus-and-recompose techniek.

          In sommige situaties kan het echter zijn dat je onderwerp so snel beweegt dat je het niet goed bij kunt houden, en het aan de camera over wilt laten. Dan worden al die focuspunten en automatische tracking en dergelijke ineens handig. Maar wat ik van Thom Hogan heb begrepen is dat dat nog wel even wat studie en oefening vergt.

          Het blijven hulpmiddelen.
          Mijn Project 365

          Comment


          • #6
            Re: Van nikon D60 naar D7000 wow!

            Vergelijkbaar

            Ook wij hebben een tweetal jaar de D60 gebruikt en zijn sinds een tweetal weken overgestapt naar de D7000. Idd impressionant !

            Qua scherpstelling gebruik ik zelf 1 punt dat ik zelf handmatig kan bewegen over de zoeker. Auto-tracking is vooral handig als het snel gaat, en is eigenlijk redelijk spot-on !
            'KLIK' ... te laat ...

            Comment

            Working...
            X