Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kunnen jullie mij advies geven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kunnen jullie mij advies geven?

    Ik ben nieuw hier op het forum, maar al een hele tijd aan 't meelezen. Nu ben ik op een punt gekomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie en hoop ik op een beetje hulp van jullie.

    Een 10-tal jaren geleden had ik een Canon analoge reflex, met uiteraard verschillende lenzen. Kwalitatief allemaal erg goed, maar na een tijd werd ik (net als zovelen) het gesleur een beetje beu en heb ik alles verkocht.

    De laaste 10 jaren heb ik altijd compacts gehad. Nu heb ik een Canon Powershot SX200 IS. Over de beeldkwaliteit van mijn SX200 ben ik trouwens wel tevreden. Maar nu vind ik dat die compacts toch wat tekort beginnen schieten. Ik neem voornamelijk foto's van m'n 2-jarige peuter en de reactiesnelheid is toch niet wat ik wil dat het zou zijn. Als m'n toestel heeft scherp gesteld is zo'n kind al lang weer weg, dus ik mis behoorlijk wat leuke shots. Daarnaast begint het toch ook weer wat te kriebelen om manueel te kunnen gaan werken en mij weer te gaan verdiepen in de fotografie.

    Dus ben ik op zoek naar iets beter. Maar wat? Mijn oog was in eerste instantie gevallen op de Canon eos 600d. Maar... Ik wil een gewone all-round lens (18-200 IS of zo). Ik weet dat de meesten onder jullie hier niet enthousiast over zijn, maar is de kwaliteit dan zo slecht?? Vandaag kwam ik dan terecht bij de Sony alpha reeks omdat die sneller zouden reageren dan Canon? Of zijn er nog andere opties? Wat denken jullie? Alvast bedankt!!!

  • #2
    Re: Kunnen jullie mij advies geven?

    Ik ben indertijd (350D die ik nog heb ) overgestapt van de goedkope kit lenzen naar L-glas en stond versteld tot wat de 350 in staat was . Het verschil tussen de goedkope en de duurdere lenzen is toch wel te zien .In Uw plaats zou ik toch uitzien voor 2 lenzen in plaats van 1 lens .Je kan altijd lenzen wisselen dat is het doel van een dslr . Op mijn 5DmkII gebruik ik altijd de 24/105 .

    Comment


    • #3
      Re: Kunnen jullie mij advies geven?

      Ik verschoot ook heel hard van het verschil in prestaties op een 'simpel' toestel als mijn 500D als ik er een 70-200 mm f 2.8 aanhing ipv de 55-250 mm ...
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: Kunnen jullie mij advies geven?

        Ja, ik begrijp en weet idd wel dat 2 lenzen beter zijn dan 1. Maar ik weet sowieso van mezelf dat ik het "gedoe" niet zal volhouden. Ik wil dus gewoon 1 complete set die beter is als mijn compacttoestelletje.

        Als ik nu bv een eos 600D zou hebben met een Canon 18-200 IS, dan veronderstel en hoop ik toch dat ik betere resultaten zal kunnen verkrijgen dan met m'n compact? Ik wil gewoon iets wat vooral snel is (kinderfotografie) en minstens dezelfde kwaliteit heeft dan m'n compact.

        Comment


        • #5
          Re: Kunnen jullie mij advies geven?

          Ik heb net een hele partij lenzen getest, een deel bedoeld voor de consument en een deel voor prosumer of prof.

          Elke keer weer sta ik versteld van het grote verschil in lenskwaliteit.

          Eigenlijk is het zonde om een dslr te kopen met ik weet niet hoeveel beeldpixels om er vervolgens een lensje van een paar honderd euri of minder op te zetten.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Kunnen jullie mij advies geven?

            Oorspronkelijk geplaatst door Darkootje Bekijk bericht
            Als ik nu bv een eos 600D zou hebben met een Canon 18-200 IS, dan veronderstel en hoop ik toch dat ik betere resultaten zal kunnen verkrijgen dan met m'n compact? Ik wil gewoon iets wat vooral snel is (kinderfotografie) en minstens dezelfde kwaliteit heeft dan m'n compact.
            dan zou ik eerder bij sony of pentax gaan kijken... die geven als instappers toch iets meer waar voor je geld... als je toch niet van plan bent om lenzen te wisselen of uit te breiden...

            of zelfs een bridge camera overwegen, dan heb je zeker geen last van sensors die bestoft geraken enzo...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Kunnen jullie mij advies geven?

              Aangezien ikzelf Sony heb kan ik je het volgende aanraden :

              Sony A580 + Sony 18-200mm : presteert goed op hoge ISO en een snelheid van 5tot7fps

              Sony A55 + Sony 18-200mm : als je ook wilt filmen is deze aan te raden omwille vd goede autofocus , op hoge ISO is die iets minder als de A580 (op het niveau vd Canon 600d bv.), snelheid van 6tot10fps, De Canon blijft ver achter wat snelheid betreft (3.7fps)
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Kunnen jullie mij advies geven?

                Ik heb zelf de laatste tijd ook zitten zoeken naar een digitale spiegelreflex (heb hier ook nog een analoge liggen), en ben uitgekomen bij de Pentax k-r, die ik maandag ga halen.

                The format of this review has been slightly shortened as the Pentax K-r is operationally similar and identical in terms of output to the Pentax K-x that we reviewed in December 2009. We tested to confirm the image quality is identical, then concentrated the review on the differences between the two cameras. To learn everything about the K-r we recommend reading not only this review but also the full review of the Pentax K-x.


                Elke camera heeft bepaalde voor- en nadelen, maar na alles vergeleken te hebben en ook de handleidingen erop nagelezen te hebben, kom ik uit bij de Pentax k-r.

                Comment


                • #9
                  Re: Kunnen jullie mij advies geven?

                  Met zo'n 600D en een 18-200 ben je natuurlijk al heel wat beter af dan met wat je nu hebt.
                  Maar waarom geen 15-85? Is een stuk beter en toch ook goed voor allround gebruik. Ik heb
                  nog nooit geen 200mm gehad en ze ook nog nooit gemist.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kunnen jullie mij advies geven?

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Ik heb nog nooit geen 200mm gehad [...]
                    Maar de TS wel. Hij zit nu op 336mm FF-equivalent. Dat komt aardig overeen met 200mm op een Canon crop DSLR.

                    Maar ik ben het verder met je eens hoor. Vooral voor kinderfotografie kan een beetje doorzoomen wel handig zijn, maar voor mij zou dat ook niet helemaal tot aan de 200mm te hoeven gaan.
                    Mijn Project 365

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kunnen jullie mij advies geven?

                      Bedankt voor het helpen meedenken!!!

                      - Pentax valt voor mij sowieso af. Ik twijfel er niet aan dat dat goede toestellen zijn, maar ik heb er gewoon geen zo'n goed gevoel bij. Dan zal ik er later sowieso spijt van hebben.

                      - Sony A55 lijkt mij een knap toestel, maar dan zit ik tenslotte ook weer in de prijsklasse van de Canon 600D. Al is de A55 wel een optie.

                      - Een bridge camera is ook een optie, maar ik vrees dat die dingen gewoon te traag zijn.

                      - En dan komen we terug bij de 600D. Ik ben al blij te horen dat ik met een 18-200 al heel wat beter af zal zijn dan met m'n compact die ik nu heb. Ik heb natuurlijk geen zin om € 1000 te betalen voor iets wat geen groot verschil oplevert. De 15-85 ligt toch een beetje boven mijn budget. Maar ik ben wel bereid ietsje in te leveren qua zoombereik. De 18-135 is ook niks zeker?

                      Ik begrijp de mensen die vinden dat het zonde is dat ik een dslr zou kopen als ik toch niet van plan ben lenzen te wisselen. Maar wat is dan vooral snel genoeg? Ik ben het gewoon beu om telkens zo veel leuke foto's gemist te hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kunnen jullie mij advies geven?

                        Al eens een Nikon overwogen??
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kunnen jullie mij advies geven?

                          Overwogen wel ja. Maar ik blijf met het probleem zitten wat lenzen betreft. Of heb jij een voorstel voor mij? Ik zou graag niet boven de € 1000 gaan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kunnen jullie mij advies geven?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Darkootje Bekijk bericht
                            Overwogen wel ja. Maar ik blijf met het probleem zitten wat lenzen betreft. Of heb jij een voorstel voor mij? Ik zou graag niet boven de € 1000 gaan.
                            Dat heb je met canon ook.

                            €1000,-- is niet echt veel als je moet starten.
                            Ik zou een 2e hands D80 overwegen met lichtsterke sigma lenzen
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kunnen jullie mij advies geven?

                              Is een D90 met 18-105 dan bvb niks? Ik hoef niet zo nodig superieure beeldkwaliteit. Ik wil gewoon iets wat beter is als wat ik nu heb en vooral sneller is. En ik ben sowieso niet van plan lenzen te wisselen.

                              Comment

                              Working...
                              X