Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruikerservaringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebruikerservaringen

    In reviews van camera's lees je alles over de positieve en negatieve punten van camera's. En meestal ga je je beslissing laten beïnvloeden door de negatieve punten.

    Bv. de Canon SX30iS is traag, de Lumix FZ100 heeft veel ruis en is waardeloos bij weinig licht, de FZ45 heeft een basic CCD-sensor, de Fuji HS20's movie modus trekt op niks, enz.

    Ik zou toch graag eens horen van mensen hier op het forum hoe zij zelf denken over deze toestellen.
    Is de SX30iS werkelijk zo traag, en zijn de foto's van de FZ100/45 werkelijk zo "ruisrijk" ?

    Don't keep it a secret, tell us about it !
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Gebruikerservaringen

    http://forum.belgiumdigital.com/f9/d...el-135137.html
    Fuji X-E1 - 18-55mm
    facebook

    Comment


    • #3
      Re: Gebruikerservaringen

      En Google is je vriend, ik weet het...

      Sorry maar bovenvermelde link gaat voor 90% over DSLR's.
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: Gebruikerservaringen

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        En Google is je vriend, ik weet het...

        Sorry maar bovenvermelde link gaat voor 90% over DSLR's.
        10% van ca. 600 posts = 60, da's niet slecht, daar ben je al even zoet mee!
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Gebruikerservaringen

          Boodschap begrepen.
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: Gebruikerservaringen

            Eigenlijk gaat het hierom :

            Reviews zijn nogal verwarrend
            Wat ik kan opmaken uit reviews bv. over de Canon SX30is en de Lumix FZ45 is dat de SX30 traag wordt genoemd voor z'n 1.5fps burst mode. Ok, ze hebben gelijk, dat is inderdaad belachelijk traag. Maar de FZ45 heeft ook maar 1.5 of 1.8. En voor dit toestel is dit dan geen probleem want daar wordt niet over gerept ?

            Nu zijn er nog andere punten, maar dan weet je als gebruiker niet meer wat ze bedoelen. En dan zijn er reviews die het helemaal niet hebben over de trage burst speed maar het toestel als goed punt "speedy operation" meegeven. Nou ja...

            Ik heb al verschillende toestellen vergeleken : Canon SX30is, Fuji HS20EXR, Lumix FZ45, Lumix FZ100 en de nog uit te komen Sony HX100 en de Olympus SZ30MR. Van de laatste twee nog geen reviews, maar van de Olympus verwacht ik net zo teleurgesteld te zijn als van de Fuji HS20 : de specs lijken te mooi om waar te zijn.
            Maar als ik eens alles bekijk, kom ik telkens opnieuw uit bij de Canon. Maar dan houden die beweringen als zou het toestel traag zijn, mij tegen.
            Heb nog geen tijd gehad om eens in een winkel langs te gaan en uiteindelijk is dat ook maar een momentopname. En daarom vind ik authentieke gebruikerservaringen zo belangrijk : die zeggen veel meer dan officiële reviews en een ervaring van 5 minuten in de winkel...
            Last edited by Kaneda; 6 mei 2011, 12:29.
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Gebruikerservaringen

              Ik denk dat je gerust al die reviews -of hoe het ook mag heten- met een korreltje zout mag
              nemen. Dat denk ik echt. Uiteindelijk zijn er tussen al die toestellen maar weinig verschil-
              len. Dat de een iets beter scoort, of iets minder goed scoort, wil lang niet zeggen dat hij
              daarom goed of slecht is, maar dat ze iets moeten schrijven.
              Sommigen doen dat goed, lijken goed onderbouwd, zijn mooi en vlot geschreven, maar in
              de grond van de zaak gaat het om opgeblazen futiliteiten die ze dan in de verf zetten naar-
              gelang hen dat uitkomt. Eigenlijk in een bepaalde prijsklasse en bepaalde type camera is
              alles veel te grijs om er zwart wit over te doen. De beste in zijn soort bestaat niet. De een
              is iets beter in dit, een ander in dat, maar eigenlijk zijn het allemaal broertjes en zusjes.
              Kortom, ik geloof er niet in, maar dat belet me niet om de reviews met plezier te lezen en
              er kennis van te nemen.

              Comment


              • #8
                Re: Gebruikerservaringen

                De een schiet aan de lopende band rondvliegende vogels en gaat niet voor minder dan 5fps, en de ander (zoals ik) gebruikt burst mode überhaupt nooit.

                Begin gewoon bij je eigen fotografie. Bijvoorbeeld:

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Wat ik kan opmaken uit reviews bv. over de Canon SX30is en de Lumix FZ45 is dat de SX30 traag wordt genoemd voor z'n 1.5fps burst mode. Ok, ze hebben gelijk, dat is inderdaad belachelijk traag. Maar de FZ45 heeft ook maar 1.5 of 1.8. En voor dit toestel is dit dan geen probleem ?
                Gebruik je burst mode zelf wel eens? Zo ja, bij hoeveel fps zou hij snel genoeg voor jou zijn? Als je dit weet maakt het toch geen bal meer uit hoe die dingen voor een reviewer liggen, en of dit voor alle reviewers hetzelfde is?

                Echt, scheur jezelf los van die reviews en ga uit van jezelf.
                Mijn Project 365

                Comment


                • #9
                  Re: Gebruikerservaringen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rednaxela Bekijk bericht
                  De een schiet aan de lopende band rondvliegende vogels en gaat niet voor minder dan 5fps, en de ander (zoals ik) gebruikt burst mode überhaupt nooit.

                  Begin gewoon bij je eigen fotografie. Bijvoorbeeld:



                  Gebruik je burst mode zelf wel eens? Zo ja, bij hoeveel fps zou hij snel genoeg voor jou zijn? Als je dit weet maakt het toch geen bal meer uit hoe die dingen voor een reviewer liggen, en of dit voor alle reviewers hetzelfde is?

                  Echt, scheur jezelf los van die reviews en ga uit van jezelf.
                  Wat de burst mode betreft, inderdaad, die gebruik ik zelden tot nooit. Dus da's geen deal breaker. Wat me wél interesseert, is dat het toestel niet pokketraag is om te autofocussen bij het nemen van een gewone foto. In sommige reviews wordt de SX30 over het algemeen 'traag' genoemd. Maar dan weet je niet wat ze bedoelen met traag : is het traag zoals een compactje van 120 euro of is het traag in vergelijking met een DSLR ?
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gebruikerservaringen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Maar dan weet je niet wat ze bedoelen met traag : is het traag zoals een compactje van 120 euro of is het traag in vergelijking met een DSLR ?
                    Dat weet je inderdaad niet, maar dat doet ook helemaal niet ter zake. De hamvraag is of hij traag is in vergelijking met wat jij nodig hebt/prettig vindt.

                    Dat ga je op internet niet vaststellen. Zelfs niet als je er heel specifiek naar zou vragen op een forum zoals BD. In een (goede) winkel daarentegen, heb je dit binnen 10 minuten uitgevist.
                    Mijn Project 365

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gebruikerservaringen

                      Koop een sony nex 3 of 5 model.. Dat zijn camera's
                      WillemClassensDesign: Mijn website
                      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                      Flitsers:HVL-F42AM;

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gebruikerservaringen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rednaxela Bekijk bericht
                        Dat weet je inderdaad niet, maar dat doet ook helemaal niet ter zake. De hamvraag is of hij traag is in vergelijking met wat jij nodig hebt/prettig vindt.

                        Dat ga je op internet niet vaststellen. Zelfs niet als je er heel specifiek naar zou vragen op een forum zoals BD. In een (goede) winkel daarentegen, heb je dit binnen 10 minuten uitgevist.
                        Ok, om een referentiepunt te geven : vorig jaar in de Saturn eventjes geëxperimenteerd met de Lumix FZ38 (die nu werd vervangen door de FZ45) en ik vond dat die een snelle autofocus had, zelfs in vergelijking met m'n Nikon D60 die ik toen nog had. Dus, dit gezegd zijnde, is de SX30 van nu te vergelijken met de FZ38 van toen ? Misschien heeft iemand beide of één van beide toestellen (gehad) ?
                        Misschien nog mensen die van een DSLR komen en de SX30is hebben ? Of mensen die een SX30 als aanvulling op hun DSLR hebben ? Nog specifieker, mensen die de SX30 kunnen vergelijken met de Nikon D60 ?
                        Ik weet niet, ik geef maar mogelijke scenario's op...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gebruikerservaringen

                          Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                          Koop een sony nex 3 of 5 model.. Dat zijn camera's
                          Sterke tekst. Vooral de onderbouwing is erg goed. En dan dat inlevingsvermogen...
                          Mijn Project 365

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gebruikerservaringen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rednaxela Bekijk bericht
                            Sterke tekst. Vooral de onderbouwing is erg goed. En dan dat inlevingsvermogen...
                            Dank je

                            Alles wat genoemd wordt op internet is relatief. Beste is om naar de winkel te gaan en de toestellen eens uit te testen. Wat moet hier nu gezegd worden.

                            De een vind een camera traag, de ander vind hem te veel ruis hebben etc.. Dat zal hier net zo zijn..

                            Een sony nex die ik hier als voorbeeld aandraag, zit qua kwaliteit op dslr niveau, dus waarom niet daar eens naar kijken. Snelheid, iso etc zijn prima van die toestellen. Het is een voorzetje, je hoeft niet alles in ieder topic opnieuwd uit te kauwen.

                            Ga dus naar een winkel, test de modellen en kijk ook eens naar de nex modellen, dat is mijn advies.

                            Zo beter dan?
                            WillemClassensDesign: Mijn website
                            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                            Flitsers:HVL-F42AM;

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gebruikerservaringen

                              Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                              Een sony nex die ik hier als voorbeeld aandraag, zit qua kwaliteit op dslr niveau, dus waarom niet daar eens naar kijken.
                              Eerst en vooral de prijs. En omdat ik met zo'n toestel weer met verwisselbare lenzen zit. Dus weer een lens voor "gewone foto's", één voor macro, weer een andere voor telezoom, enz. Dan had ik evengoed m'n DSLR kunnen houden : NEX is zelfde principe, gewoon een kleinere tas... En dan die prijs.
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment

                              Working...
                              X