Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon brengt nieuwe 50mm f/1.8 G uit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon brengt nieuwe 50mm f/1.8 G uit

    Benieuwd of Canon zijn 50/1.8 ook zal vernieuwen. USM en instant manual-focus override zijn welkom voor wie geen 350 euro wil betalen aan 50/1.4.

    Zie ook hier.
    Last edited by Hocus Focus; 5 mei 2011, 20:27.

  • #2
    Re: Nikon brengt nieuwe 50mm f/1.8 G uit

    Stond hier al ergens vermeld.

    Canonrumors al gecheckt?
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #3
      Re: Nikon brengt nieuwe 50mm f/1.8 G uit

      Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
      Stond hier al ergens vermeld.

      Canonrumors al gecheckt?
      Nee. Misschien kun je een link toevoegen.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon brengt nieuwe 50mm f/1.8 G uit

        de Nikon stond al vermeld.

        Canon volg ik niet,
        maar je kan op Canonrumors misschien wel zien als er iets soortgelijks in de maak is.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: Nikon brengt nieuwe 50mm f/1.8 G uit


          230 euro... das dus 100 euro voor een AF-s motortje...lekker dan :P





          nfo
          Dit objectief heeft een groot maximaal diafragma van f/1.8 voor een helder zoekerbeeld en een prachtig onscherpe achtergrond met een kleine scherptediepte. Het objectief is tevens uitgerust met Nikon's Silent Wave Motor (SWM) voor een stille, snelle en accurate scherpstelling. Dit maakt autofocus ook mogelijk bij instap D-SLR camera's zonder ingebouwde AF motor, zoals de Nikon D5100 en D3100.

          Lichtsterk
          Het grote maximale diafragma van f/1.8 maakt het nieuwe 50mm objectief van Nikon bij uitstek geschikt voor situaties met weinig licht of als een geringe scherptediepte is vereist. U kunt onderwerpen ‘isoleren’ en zo portretten maken met een vloeiend bokeh-effect of haarscherpe opnamen maken bij weinig licht. Het grote diafragma zorgt tevens voor een helder zoekerbeeld, waardoor het gemakkelijker wordt om uw composities samen te stellen.

          Volledig her-ontwerp
          Het splinternieuwe optische ontwerp omvat zeven elementen in zes groepen, met inbegrip van één asferisch element voor een zeer hoge beeldkwaliteit. De speciale Silent Wave Motor (SWM) zorgt voor een discrete maar nauwkeurige autofocus. De SWM, die compatibel is met Nikon D-SLR camera's van FX-formaat, biedt een brandpuntsafstand van 75mm (equivalent) bij gebruik met Nikon D-SLR camera's van DX-formaat, zoals de D5100 of D3100.

          Lichtgewicht
          Dit opmerkelijk compacte lichtgewicht objectief, dat slechts 185 gram weegt en is voorzien van een metalen aansluiting die bestand is tegen slechte weersomstandigheden, kan overal mee naartoe worden genomen en is bij uitstek geschikt voor portretfotografie. Met zijn krachtige combinatie van een vast brandpuntsafstand, snelheid en kwalitatief hoogwaardige optica, hoort dit objectief thuis in de tas van iedere enthousiaste fotograaf.
          Kenmerken
          - FX-formaat 50mm-standaardobjectief (75 mm bij gebruik met een Nikon DX-formaat spiegelreflexcamera).
          - Snel maximaal diafragma van f/1.8.
          - Ideaal voor omstandigheden met weinig licht of portretten met een zacht bokeh.
          - Asferisch lenselement voor een uitstekende beeldkwaliteit..
          - SWM (Silent Wave Motor) voor snelle, stille autofocus.
          - Twee scherpstelstanden: M/A (autofocus met prioriteit voor handmatige scherpstelling) en M (handmatige scherpstelling).
          - Opmerkelijk lichte en compacte behuizing.
          - Weerbestendige metalen objectiefvatting.
          - Biedt zeer veel waar voor uw geld.
          portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
          Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Nikon brengt nieuwe 50mm f/1.8 G uit

            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
            de Nikon stond al vermeld.

            Canon volg ik niet,
            maar je kan op Canonrumors misschien wel zien als er iets soortgelijks in de maak is.
            Dat gerucht is een jaar oud. Geloof er niks van aangezien er tot vandaag niks is verschenen.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon brengt nieuwe 50mm f/1.8 G uit

              Normaal gezien krijg ik altijd een nieuwsbrief van de zowat belangrijkste Nikon dealer van Londen,zeker niet de goedkoopste,maar die is er altijd snel bij om wat nieuws te melden,en tot heden niets gehoord,gelezen ! De zaak is Grays of Westmiister.En ja op hun site bij news staat er hij vermeld als latest News; Evolution of the Classic: The new AF-S 50mm f/1.8G lens leverbaar 2juni 2011,geplaatst op 29 april, mvg

              http://www.graysofwestminster.co.uk/...g=1&mem=&arc=0
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: Nikon brengt nieuwe 50mm f/1.8 G uit

                deze lens staat ook al op de lijst van cameranu.nl .........
                Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon brengt nieuwe 50mm f/1.8 G uit

                  Deze nieuwe 1.8 lens belooft veel goeds, maar ik ben op dit ogenblik aan het twijfelen
                  welke lens ik zou aanschaffen. De Nikon AF-S 50mm f/1.4 G of de D-versie van deze lens. Het prijsverschil tussen die twee is te verwaarlozen. De D versie krijgt van Ken Rockwell een zeer goede kritiek, de G versie, die in 2008 op de markt kwam zou enkele percenten minder presteren. Allebei zijn ze goed waarvoor ze moeten dienen, fotograferen bij low-light. De lens zou vooral dienen voor binnen, in een boksclub, met ruim kunstlicht.
                  Of zou ik beter wachten op de 1.8 lens? Kunnen julie mijn keuze meehelpen bepalen?

                  Groeten Marcel
                  Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
                  Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon brengt nieuwe 50mm f/1.8 G uit

                    Oorspronkelijk geplaatst door BaseLine Bekijk bericht
                    Deze nieuwe 1.8 lens belooft veel goeds, maar ik ben op dit ogenblik aan het twijfelen
                    welke lens ik zou aanschaffen. De Nikon AF-S 50mm f/1.4 G of de D-versie van deze lens. Het prijsverschil tussen die twee is te verwaarlozen. De D versie krijgt van Ken Rockwell een zeer goede kritiek, de G versie, die in 2008 op de markt kwam zou enkele percenten minder presteren. Allebei zijn ze goed waarvoor ze moeten dienen, fotograferen bij low-light. De lens zou vooral dienen voor binnen, in een boksclub, met ruim kunstlicht.
                    Of zou ik beter wachten op de 1.8 lens? Kunnen julie mijn keuze meehelpen bepalen?

                    Groeten Marcel
                    De sigma 50mm F1.4 steekt er nog bovenuit... heel mooie bokeh! er is hier ergens een recent draadje over...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment

                    Working...
                    X