Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met mijn canon EOS 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met mijn canon EOS 450d

    Hallo,

    Ik heb een canon EOS 450d van nu 2 jaar oud (geen garantie dus meer).

    Nu heb ik toch al sinds december 2010 ongeveer een probleem met mijn toestel.

    Ik gebruik mijn toestel vooral voor op hondenwandelingen, natuurfoto's en af en toe eens familiefoto's. Verder ook veel foto's van mijn dieren in de tuin,...
    Ik ga eerlijk zijn, er kan al eens wat zand tussen de spleetjes kruipen door de wind of een natte hond die zich uitschudt. In geval van regen werd hij wel altijd afgeschermd.

    Het probleem begon eerst met dat het fototoestel ineens geen foto's meer wou maken. Je hoorde hem dan wel scherpstellen, en het piepje kwam, waarna je dan de foto kan trekken. Alleen lukte dat laatste dus niet, het trekken van de foto.

    Vaak stelde dit probleem zich pas voor na een uur wandelen ofzo, en ineens begon die dan moeilijk te doen. Als ik dan eens aan de lens bewoog (vooral meer uitzoomde) ging het weer wel.

    Dacht eerst dat dit misschien te maken had met de koude (was toen december met wind en sneeuw). Maar na wat raad gevraagd te hebben, zou dit voor zo'n toestel geen probleem mogen zijn?!

    Sommige dachten dat het misschien aan de lichtinval lag? Te weinig lichtinval waardoor die blokkeerde.

    Maar na verloop van tijd kwam het probleem vaker voor. Zelfs op klaarlichte dagen, dus lichtinval is dan geen probleem.

    Het probleem evolueerde verder. Het viel me op dat als ik door het oogje keek, hij geen foto kon maken.
    Als ik dan op een knopje duwde waardoor je het beeld op je schermt ziet en je zo kan richten voor de foto, maakte hij wel de foto.

    Nu is het zover gevorderd dat hij bijna nooit nog een foto kan maken en als er al een foto gemaakt wordt, is die troebel.

    Dus nu kom ik hier eens om raad vragen.

    Waar kan dit volgens jullie aan liggen?

    Is dit iets wat nog hersteld kan worden denken jullie?

    Indien het hersteld kan worden: kunnen jullie mij een winkel aanraden waar ik hem kan binnendoen voor herstelling? Liefst vlaams-brabant (ik woon zelf in Zaventem).

    Ik ga er echter wel geen honderden euro's aan geven. Dan mag hij van mijn part weg.

  • #2
    Re: Problemen met mijn canon EOS 450d

    Oorspronkelijk geplaatst door Sofie1985 Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb een canon EOS 450d van nu 2 jaar oud (geen garantie dus meer).

    Nu heb ik toch al sinds december 2010 ongeveer een probleem met mijn toestel.
    Bewust gewacht tot de camera uit de garantie was?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met mijn canon EOS 450d

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Bewust gewacht tot de camera uit de garantie was?
      Ja hoor dat vooral

      Wou hem in de maand januari al binnendoen, maar de factuur was niet meer te vinden.

      Ben het toen eerlijkheidshalve uit het oog verloren, de camera lag een tijdje aan de kant, waardoor we buiten de garantieperiode kwamen.

      Maar goed, dit doet niets meer ter zake.

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met mijn canon EOS 450d

        Lijkt me een probleem met je lens. Welke lens is het?

        Canon wisselt informatie uit met zijn lens en als die communicatie niet 100% rond geraakt komen er problemen van.

        Krijg je geen foutmelding op je schermpje?

        Haal eens je lens VAN je toestel af, en zet je body in M mode, maakt niet uit welke instellingen verder, kijk of die wil "trekken" dan. Indien ja, dan is het bijna 100% je lens of de contacten naar je lens toe.

        Als dan blijkt dat het je lens is, moet je inschatten of reparatie wel waard is.
        Bij een kitlens kan je die beter wegsmijten en een nieuw lens kopen.

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met mijn canon EOS 450d

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Lijkt me een probleem met je lens. Welke lens is het?

          Canon wisselt informatie uit met zijn lens en als die communicatie niet 100% rond geraakt komen er problemen van.

          Krijg je geen foutmelding op je schermpje?

          Haal eens je lens VAN je toestel af, en zet je body in M mode, maakt niet uit welke instellingen verder, kijk of die wil "trekken" dan. Indien ja, dan is het bijna 100% je lens of de contacten naar je lens toe.

          Als dan blijkt dat het je lens is, moet je inschatten of reparatie wel waard is.
          Bij een kitlens kan je die beter wegsmijten en een nieuw lens kopen.
          Hey is inderdaad een kit-lens.

          Het zou best wel eens aan de lens kunnen liggen want soms hoor je hem de hele tijd zo dat geluid maken wat hij doet bij het scherpstellen, alleen blijft dat duren en volgt er geen scherpstellen.

          Net even geprobeerd met de lens eraf te halen en dan in M mode te zetten: dan trekt hij wel foto's.

          Comment


          • #6
            Re: Problemen met mijn canon EOS 450d

            Oorspronkelijk geplaatst door Sofie1985 Bekijk bericht
            Net even geprobeerd met de lens eraf te halen en dan in M mode te zetten: dan trekt hij wel foto's.
            Zonder lens foto's maken?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Problemen met mijn canon EOS 450d

              Nu ja, Je zou gewoon moeten weten als het aan de camera of aan de lens ligt.

              Kan je er geen andere lens even op zetten en kijken als je daar ook de problemen mee hebt?
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: Problemen met mijn canon EOS 450d

                Heb ondertussen contact gehad met 'konijnenberg' en zij vermoeden een probleem in het auto focus systeem. Maarja, echt zeker kunnen ze niet zijn.
                Maar ik ga hem daar eens binnenbrengen denk ik.

                Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                Nu ja, Je zou gewoon moeten weten als het aan de camera of aan de lens ligt.

                Kan je er geen andere lens even op zetten en kijken als je daar ook de problemen mee hebt?
                ja ik kan wel eens horen bij mensen die een canon hebben om eens te testen.

                Maar het feit dat hij wel foto's maakt op M-modus is toch al een teken dat de lens niet stuk is?

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen met mijn canon EOS 450d

                  Contactjes tussen lens en boddy al eens gereinigd met wat isopropanol en een gommetje?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Problemen met mijn canon EOS 450d

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Contactjes tussen lens en boddy al eens gereinigd met wat isopropanol en een gommetje?
                    nee dat durf ik zelf nie te doen....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Problemen met mijn canon EOS 450d

                      Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                      Kan je er geen andere lens even op zetten en kijken als je daar ook de problemen mee hebt?
                      Even hierover een vraagje: mag dat eender welke canon lens zijn of moet het hetzelfde type lens zijn?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Problemen met mijn canon EOS 450d

                        Volgens mij mag het eender welke lens zijn,

                        want als het probleem in de body zit, dan ga je het met elke lens hebben.

                        Is het enkel met jouw lens, dan gaat je lens stuk zijn.

                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                        Comment


                        • #13
                          Re: Problemen met mijn canon EOS 450d

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Contactjes tussen lens en boddy al eens gereinigd met wat isopropanol en een gommetje?
                          ik had ook problemen met de contacten tussen lens en camera, met het gommetje was het probleem opgelost. [geeft geen beschadigingen van de puntjes]
                          Manueel focussen was ook weer mogelijk. De melding van het reinigen van contactpunten tussen lens en camnera blijft nu achterwege.

                          Mijn hartelijke dank voor deze gouden tip.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Problemen met mijn canon EOS 450d

                            Inderdaad, ik zou ook gewoon die contactjes eens afkuisen. Ik heb hetzelfde voorgehad met mijn kitlens toen ik in het buitenland zat. Al enkele keren voorgehad trouwens. Totaal niet willen focussen en geen foto's trekken. Toen gewoon mijn lens afgehaald en de contactpuntjes eens afgekuist, et voila, opgelost.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Problemen met mijn canon EOS 450d

                              ik volg, kuis die contacten eens op en de kans zit er dik in dat alles terug werkt als nieuw

                              Comment

                              Working...
                              X