Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma wide angle??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma wide angle??

    Hey,

    Ik heb ondervonden door veel te schieten met mijn nikkor 18-55mm dat die soms een beetje te kort komt.
    Dit is en blijft 1 van de lenzen waar ik enorm veel naar grijp vanwege zijn scherpte zijn gewicht, gemak en (prijs).
    Maar heb ondervonden met panorama's en gebouwen te schieten dat ik soms iets te kort kom, waar ik normaal met mijn 18-55 enkel stappen achteruit ga maar dit is niet altijd mogelijk!

    Ben dus aant het surfen geslagen heb nikkor even aan de kant gelaten wegens de vrij hoge prijs.
    Hier dus mijn vraag of er iemand reeds ervaring heeft met de:

    sigma 10-20 f3.5 (of de 4-5.6f)
    iets duurder sigma 8-16mm f4-5.6
    Is dit degelijk materiaal,raden jullie iets anders aan
    Ik ben één en al oor...

    grtz Spanky

  • #2
    Re: sigma wide angle??

    Als ik uw redenatie lees, dan ben je op zoek naar een prijs, en niet naar een lens!
    Zo simpel is dat ,en aangezien een goede groothoek zeer moeilijk te maken valt hangt der een prijskaartje aan vast.

    MVG, Jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: sigma wide angle??

      Zeer degelijk materiaal. Ik heb zelf jarenlang met de 10-20 gewerkt en nu met een 15-30 op FF. De beeldhoek van de 8-16 is ongelofelijk.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: sigma wide angle??

        @digipics : thx voor de reactie, Ik heb het geld niet van de bomen te plukken.
        En werk in de optische sector ik begrijp zeker dat voor een bepaalde optische kwaliteit er een prijs aan vasthangt, maar er is een verschil tussen 999 of 659 vind ik.
        Met dat verschil kan ik me dan weer een volgende lensupgrade veroorloven.
        Het is voor mij een hobby kmoet er mijn brood niet mee verdienen ...

        De beeldhoek moet inderdaad ongelooflijk zijn van de 8-16 mm

        kga beide lenzen is uitvoerig testen in de winkel! en dan mijn keuze maken.
        thx voor de reactie

        Comment


        • #5
          Re: sigma wide angle??

          ik heb de 8-16 gehad ... eens je die erop vijst krijg je die er nog maar moeilijk af zo een super lens dat dit is breed ? zeker weten scherp? ja hoor zelfs in de hoeken valt het heel goed mee. Wat een nadeel kan zijn voor de mensen die graag filters gebruiken, die gaan niet op de 8-16 maar er zijn alternatieven. Ik was destijds overgestapt van de canon 10-22 naar de sigma 8-16 en heb het me totaal niet beklaagd. Nu ik een 5D mkII heb heb ik deze wel van de hand moeten doen en zoek ik dus een alternatief want 24mm op FF is wel ... "breed" maar toch niet zoals de 8-16 die eigenlijk een 12-24 is op crop. De AF werkt ook wel heel rap op de 8-16, kleurtjes komen er heel goed uit.
          Hij kost wat meer, maar dan heb je in mijn ogen wel de beste breedhoek ooit vast voor crop

          ( nog even wachten en de 8-15 L van Canon komt uit )
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: sigma wide angle??

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Als ik uw redenatie lees, dan ben je op zoek naar een prijs, en niet naar een lens!
            Zo simpel is dat ,en aangezien een goede groothoek zeer moeilijk te maken valt hangt der een prijskaartje aan vast.

            MVG, Jeff c.
            Ik vind deze reactie nogal ongepast. Ik denk niet dat de meeste hier begrijpen dat sommige mensen voor hun geld moeten werken. Fijn als je het misschien zo voor het rapen hebt.
            Kwaliteit heeft zijn prijs, maar de lenzen die de TS noemt zijn beide degelijke lenzen
            en in termen van fotografie niet eens zo duur.
            Ik vind dat zo lang je er je brood nie mee moet verdienen je ook geen absolute toplenzen nodig hebt. Er zijn meer dan genoeg alternatieven.


            On Topic:
            Ik heb al vaker gelezen dat de 10-20 4-5.6 scherper zou zijn dan de 3.5,
            de vergelijking met de 8-16 weet ik niet.
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

            Comment


            • #7
              Re: sigma wide angle??

              Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
              Ik vind dat zo lang je er je brood nie mee moet verdienen je ook geen absolute toplenzen nodig hebt.
              Volkomen onlogische conclusie: bij een amateur mag het zoveel kosten als hij ervoor heeft en bij een pro zoveel dat het rendeert.

              Dus als ik met een 24-70 2.8 kiekjes sta te maken en daar volledig gelukkig mee wordt, is dat verantwoord en een pro zal misschien zijn foto's net zo perfect met een 24-85 3.5-4.5 kunnen, maken en daardoor zijn foto's met winst kunnen verkopen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: sigma wide angle??

                Gebruik zelf een Sigma 8-16.
                Erg leuke lens en desondanks het een fish-eye-achtig iets is, vertoont het weinig of geen ( niet te voorkomen ) vertekeningen.
                Niet te onderschatten en betaalbare luxe-lens ( hiermede bedoel ik een extra-lens die je niet echt nodig hebt om te overleven )
                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                Comment


                • #9
                  Re: sigma wide angle??

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Volkomen onlogische conclusie: bij een amateur mag het zoveel kosten als hij ervoor heeft en bij een pro zoveel dat het rendeert.

                  Dus als ik met een 24-70 2.8 kiekjes sta te maken en daar volledig gelukkig mee wordt, is dat verantwoord en een pro zal misschien zijn foto's net zo perfect met een 24-85 3.5-4.5 kunnen, maken en daardoor zijn foto's met winst kunnen verkopen.
                  ge hebt gelijkt
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma wide angle??

                    Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                    Gebruik zelf een Sigma 8-16.
                    Erg leuke lens en desondanks het een fish-eye-achtig iets is, vertoont het weinig of geen ( niet te voorkomen ) vertekeningen.
                    Je spreekt jezelf redelijk tegen: de lens is vissig en heeft geen vertekening Er is niks vissig aan een 8-16 alles rolt er kaarsrecht uit.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma wide angle??

                      Bekijk ook eens de Tokina 11-16mm 2.8 als je in de winkel bent.

                      Sven
                      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma wide angle??

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Je spreekt jezelf redelijk tegen: de lens is vissig en heeft geen vertekening Er is niks vissig aan een 8-16 alles rolt er kaarsrecht uit.
                        Wat is uw bedoeling eigenlijk? Iets bijdragen aan het topic of commentaar leveren op anderen hun commentaar.
                        Het mag dan misschien geen fish-eye objectief zijn, maar ieder objectief heeft vertekening.
                        Anders had ik graag een onbewerkt voorbeeld gezien, waaruit blijkt van niet.
                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma wide angle??

                          Bedankt voor de reacties mannen...
                          Ik denk voor de 8-16 mm te gaan, lekker breed maar heb ik het goed dat dit een FF lens is ??
                          Tuurlijk wil ik top lenzen maar dit is voor mijn portefeulle niet mogelijk... maar dat maakt iedereen uit voor zichzelf!

                          Comment


                          • #14
                            Re: sigma wide angle??

                            Oorspronkelijk geplaatst door spanky haze Bekijk bericht
                            Bedankt voor de reacties mannen...
                            Ik denk voor de 8-16 mm te gaan, lekker breed maar heb ik het goed dat dit een FF lens is ??
                            Tuurlijk wil ik top lenzen maar dit is voor mijn portefeulle niet mogelijk... maar dat maakt iedereen uit voor zichzelf!
                            dit is geen FF lens, anders had ik hem niet verkocht En de 8-16 is wel een toplens hoor
                            Wil je een FF UWA ( fisheye ) dan zou je nog even moeten wachten op de 8-15 f/4.0 L en dees zal zeker je budget overschreiden
                            UnicornPictures on Facebook & Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: sigma wide angle??

                              Heb zeker geen FF lens nodig, kben nog altijd aant ontdekken met mijn D90 dat is al een enorme stap vooruit van mijn eerdere D3000.
                              Wil niet voor hebben dat ik een lens koop en dat deze dan minder breed word omdat ik met een cropsensor schiet.
                              thx

                              Comment

                              Working...
                              X