Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corsica

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Corsica

    Hallo,
    half juni gaan we 2 weken naar Corsica met de wagen en maken rondritten, geen wandelingen wegens +65, wie heeft ervaring met het eiland en wat mogen we zeker niet missen ? wat zijn de aangewezen lenzen en fotomatreaal ?
    alles welkom

  • #2
    Re: Corsica

    Ik ben vorige jaar ook op (foto)vakantie naar corsica geweest het is zeker de moeite. qua lenzen enzo kan ik je niet echt verder helpen, hangt er van af wat je daar wilt fotograferen.

    Ondanks je verzoek voor geen wandelingen raad ik je zeker aan een keertje door de Bavella's te wandelen. Prachtige landschappen, prachtige natuur.. echt een aanrader.
    Als je echt niet wilt wandelen kan je met de auto ook al de Bavella's in rijden zodat je zonder wandeling al aardig wat mooi landschappen kan bezichtigen. Indien je dit wilt doen raad ik je zeker aan een groothoek mee te pakken voor landschappen.

    grtjs,
    Pieter
    “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

    Comment


    • #3
      Re: Corsica

      In 2009 zijn we in augustus geweest. We hebben voornamelijk Corse du Sud bezocht, in feite alles vanaf Ajaccio bezocht. Met een kindje van 1 jaar, dus echte grote wandelingen zaten er niet in. Het Z is natuurlijk zeer bergachtig, enkel het O op Corsica is vlak. Ik heb voor 95% mijn 17-55 gebruikt. Voor de rest een telezoom.

      Zoals gezegd, mijn tips slaan enkel op het Z.
      -Ajaccio: levendige, drukke stad, best gezellig, maar voor 1 dag en zeker ook de pointe de la Parata doen met de Iles Sanguinaires.
      -Golf van Valinco: mooie stadjes aan het water, met in het bijzonder Campomoro en zijn grote Genuese Toren.
      -Bonifacio: schitterende ligging op de rotsen, mooi kerkhof, lekker genieten in stadje in de citadel. Mogelijkheid om met een treintje te klimmen naar het stadscentrum in citadel. Vergeet ook geen geleide boottocht te doen langs de kliffen, onvergetelijk en fotografisch een topper.
      -Col de Bavela: verweerde bergtoppen, uniek landschap
      -Filitosa, Cucuruzzu: prehistorische vindplaatsen, mooie geërodeerde rotsen/holen, menhirs en oppida. Cucuruzzu is de mooiste maar wel een wandeling van toch 1.5 à 2 uur in bosrijke omgeving wel.
      -Daarnaast nog vele authentieke kleine stadjes

      In het N vooral de Golf van Porto en Cap Corse.

      Houd er rekening mee dat je gemiddelde snelheid in Corsica wel maar rond de 60km/u zal liggen wegens om de 100m een bocht, een ravijn, de zee, een berg of een combinatie.

      Als je nog vragen hebt stel ze gerust. Corsica is niet voor niets het île de Beauté. vol woeste bergen en azuurblauwe baaien!
      Last edited by Moa; 5 mei 2011, 11:21.

      Comment


      • #4
        Re: Corsica

        Wat je kunt verwachten:
        http://picasaweb.google.com/De.Bussc...rsica2008GR20#

        Veel info:
        http://www.corsica-prikbord.nl/

        Ben verliefd op dit eiland, ben in 1989, 1991, 1995, 2005, 2006, 2008 daar geweest.
        Elke hoek, elke kier heeft iets te bieden, laat je gewoon onderdompelen door de pracht, ruwheid, het karaktervolle van het eiland.
        Er is strand vakantie, wandeltochten, gastronomische, alpinisme, cyclisme, duiken, watersport,..... voor elk wat wils en onderwerpen te over. En dit alles op autoafstanden van elkaar.

        Aanrader:
        - Porto, piana (West kust)
        - cap corse (Noorden)
        - Ile Rouse - stranden,... (Noorden)
        - Calvi (Noord West)
        - Port de Centuri (Cap Corse) Niet gekend, maar zeer pittoresk en lekkere vis restaurantjes
        - Corté (centraal) bergdorp met mooie valleien Tavignanu, ...
        - Bonifacio (Zuiden) krijtrotsen met prachtige kliffen
        - Palombagia (Zuid Oost) wordt genoemd als de mooiste stranden van europa

        Vermijden:
        - Bastia naar onder toe tot tot Aleria (veel industrie)

        Wat wij vroeger deden, was logeren in Corte (redelijk centraal noordelijk deel) en dan auto ritten naar Porto, Ile Rouse, Cap Corse edm.
        Met de trein naar Ajactio is leuk door de bergen heen, geen probleem met parkeren en het is een groot stad waar je (wij toch) redelijk snel uitgekeken waren.

        Veel reis plezier, en ik ben momenteel terug aan het watertanden
        www.de-busschere-wolfs.net
        D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

        Comment


        • #5
          Re: Corsica

          Bedankt voor de entusiaste reacties, blijkbaar moet ik enkele extra filmrolletjes meenemen

          Comment


          • #6
            Re: Corsica

            Restonica vallei
            kan je ook deze locatie aanbevelen, op het einde is er ook een prachtige wandeling maar de kloof afrijden is op zich ook al de moeite


            veel plezier, wij trekken er dit jaar ook nog eens naar toe maar nu met de moto (rondtrekken)
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: Corsica

              Voor ik het vergeet,

              De corsicanen zijn gesteld op hun privacy, neem nooit zomaar foto's van personen (ZEKER NIET IN DE BERGEN - Refuges)
              Heb het zelf aan den lijve meegemaakt, wilde een foto nemen van de volgeladen paarden waarmee ze de refuges in de bergen bevoorraden, komt de baas, uit zijn keuken met een groot slagersmes in zijn handen (toevalig of niet). Hij maakte mij op zeer uitdrukkelijke wijze duidelijk dat ik geen foto's mocht nemen, ik moest toestemming vragen aan de persoon zelf of het mocht.

              Paar dagen erna, op een andere refuge/herberg, was een gezellig tafereel van de Herders met familie die aan het tafelen waren in de bergen met de schaapjes op de achtergrond, ik vroeg of ik een foto mocht nemen (naar aanleiding van het voorgaande), kreeg als antwoord dat ik van iedereen afzonderlijk de toestemming moest krijgen.

              Eigenlijk hebben ze gelijk, .....
              Wees gewaarschuwd.
              www.de-busschere-wolfs.net
              D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

              Comment


              • #8
                Re: Corsica

                Even nog laten weten, dat de wandeling naar Lac de Nino ook de moeite is. En als je eenmaal boven bent .
                Ik ben een dit jaar geweest en dit is een van de vele mooie foto's die ik daar genomen heb, en er zullen nog volgen. Klik
                Reken wel op een heen-en terug met regelmatige pauze voor de onervaren wandelaar op een 6 uur en redelijk wat klimwerk.
                Last edited by Eitje; 1 augustus 2011, 14:54. Reden: Link bijgewerkt
                Merci en groetjes :)
                Insta | Flickr | Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Corsica

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eitje Bekijk bericht
                  Even nog laten weten, dat de wandeling naar Lac de Nino ook de moeite is. En als je eenmaal boven bent .
                  Ik ben een dit jaar geweest en dit is een van de vele mooie foto's die ik daar genomen heb, en er zullen nog volgen. Klik.
                  Reken wel op een heen-en terug met regelmatige pauze voor de onervaren wandelaar op een 6 uur en redelijk wat klimwerk.
                  de klik lukt niet
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: Corsica

                    Normaal moet die nu wel werken?
                    Merci en groetjes :)
                    Insta | Flickr | Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Corsica

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eitje Bekijk bericht
                      Normaal moet die nu wel werken?
                      ok bedankt
                      groetjes Ingrid

                      Comment

                      Working...
                      X