Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2e body

    Ik was van plan om een nieuw body te gaan kopen. Vanwege het feit dat ik erg veel wissel met lenzen en converters en nog wat extra opties wil. Het idee was om rond de zomervakantie, in ieder geval voor onze vakantie in juli naar Costa Rica, een body aan te schaffen.

    Dus nou zat ik te kijken naar een 50d, 2dehands zijn die voor een aardige prijs te krijgen, rond de 500 euro.
    Voordelen t.o.v 30d zijn: meer pixels, , digic 4 processor, micro adjustment. Nadeel is dat ie slechter met ruis om schijnt te gaan dan de 30d, iets wat ik toch wel erg belangrijk vind. Vooral in Costa Rica ga ik dat nodig hebben.

    De 7d is eigenlijk precies wat ik wil maar te duur met het oog op andere uitgaven aan foto apparatuur.

    Wat denken jullie wat ik het beste kan doen?
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

  • #2
    Re: 2e body

    Heb je wel eens aan de 40D gedacht?

    Geen fijnafstemmening AF maar wel anti stof sensor.

    Hoeveel pixels denk je nodig te hebben?
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: 2e body

      Ik een 50D gekocht als backup. En heb die gebruikt tijdens mijn verlof. Ben toch niet 100% tevreden. Zou eerder naar een 7D gaan.

      Hebt ge de 60D al bekeken?

      edit: ge zou uw 30D upgraden naar een 50D? Dan is het wssl wel een goed idee 50D is een werkpaard, maar ik miste mijn 5DII toch wel.
      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
      website: http://www.hung.be
      facebook - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: 2e body

        De sensor van de 50D geeft meer resolutie dan de 40D en zeker de 30D, maar uit de camera geven de beelden meer ruis, die je met nabewerking wegkrijgt.

        Bij de 7D is dit ook zo, maar m.i. beter onder controle ondanks de nog grotere pixeldichtheid.
        Per saldo win je met beide cameras aan detail, je kan bv meer croppen.

        AF microadjust maakt dat je elke lens perfect kan afregelen, dat kan zeker bij teles net het verschil maken (40D en 60D hebben dit niet).

        De 7D is vooral in AF snelheid en meetpunten veel beter dan de XXD's, voor BIF een voordeel.
        Als je dit laatste niet nodig hebt is de 50D de beste koop.

        Comment


        • #5
          Re: 2e body

          Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
          en nog wat extra opties wil
          Welke?

          Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
          digic 4
          Schiet je geen RAW? Het niveau van je foto's zou dat zonder meer waard zijn hoor!

          Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
          Nadeel is dat ie slechter met ruis om schijnt te gaan dan de 30d, iets wat ik toch wel erg belangrijk vind. Vooral in Costa Rica ga ik dat nodig hebben.
          Costa Rica, is dat niet dat zonovergoten land ter hoogte van de evenaar?
          Mijn Project 365

          Comment


          • #6
            Re: 2e body

            Die 60d is ook wel weer een tikkie duurder, dan zou ik net zo goed voor een 7d gaan.

            Ik denk dat de 50d toch wel goed in aanmerking komt.

            @Rednaxela, de opties die een 50d en een 30d niet heeft.
            Ik schiet wel in raw.
            En in de regenwouden van Costa Rica is er nauwelijks licht om te fotograferen.
            Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
            Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
            Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

            Comment


            • #7
              Re: 2e body

              Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
              @Rednaxela, de opties die een 50d en een 30d niet heeft.
              Dat zijn er meer dan je in de OP opsomt, toch?

              Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
              Ik schiet wel in raw.
              Het punt dat ik wilde maken is dat als je RAW schiet, de processor er niet toe doet. Maar dit klopt niet, dus ik trek het bij deze direct weer in.
              DIGIC doet meer dan image processing alleen. Maar ook weer niet overdreven veel meer. Niet alle voordelen van DIGIC4 zijn misschien even relevant voor jou. Voor een overzicht kan dit interessant zijn.

              Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
              En in de regenwouden van Costa Rica is er nauwelijks licht om te fotograferen.
              Check!
              Mijn Project 365

              Comment


              • #8
                Re: 2e body

                Je weet zelf heel goed wat het beste is voor je, alleen zoek je een ruggensteun in de reacties op het forum. Het is gewoon duidelijk, met natuurfotografie is de 7D waar je naartoe moet, mocht je iets meer studio en portret doen zou ik nog een 5DMII aanraden.
                En kom niet af met te duur, daar zijn oplossingen voor, trouwens een gelukkig man in huis is onbetaalbaar!

                MVG, Jeff c.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: 2e body

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  Je weet zelf heel goed wat het beste is voor je, alleen zoek je een ruggensteun in de reacties op het forum. Het is gewoon duidelijk, met natuurfotografie is de 7D waar je naartoe moet, mocht je iets meer studio en portret doen zou ik nog een 5DMII aanraden.
                  En kom niet af met te duur, daar zijn oplossingen voor, trouwens een gelukkig man in huis is onbetaalbaar!

                  MVG, Jeff c.
                  Ik moet toegeven dat ik al anderhalf jaar zeer tevreden ben van mijn 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2e body

                    @Digipics, dat klopt wel een beetje maar ik ben wel op zoek naar persoonlijke ervaringen met toestellen en adviezen welke ik het beste kan nemen. Nou blijkt een 7d mij toch te duur te worden, dus zit ik toch weer aan de 50d te denken.
                    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2e body

                      2e hands 1 D MIII ? (1500 euro)
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2e body

                        Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                        @Digipics, dat klopt wel een beetje maar ik ben wel op zoek naar persoonlijke ervaringen met toestellen en adviezen welke ik het beste kan nemen. Nou blijkt een 7d mij toch te duur te worden, dus zit ik toch weer aan de 50d te denken.
                        Je hebt het blijkbaar niet begrepen !
                        Voor uw soort fotografie de 7D, maar die heb ik niet.
                        Ik heb wel : de 1D MII, de 5D en de 5D MII plus de Ixus 750 en de NEX 5
                        Ervaring is er dus wel, alleen niet met de 7D.
                        Ik herhaal het nogmaals, te duur is geen optie, je moet alleen kijken hoe je het gaat betalen, maar een toestel niet kopen omdat het te duur is, dat is op lange termijn een slechte zaak. Dat resulteert in een verkoop met verlies en daarna een aankoop waarvan je al lang droomde.

                        MVG, Jeff C.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2e body

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Ik moet toegeven dat ik al anderhalf jaar zeer tevreden ben van mijn 7D
                          Ik ook, wel misschien niet geheel anderhalf jaar, maar toch...

                          Met de 50D zou ik wel oppassen, gezien wij er al eentje perte totale gedaan hebben met te hoge vochtigheid. Ik heb de indruk dat de 30D tegen meer tegen kan als de meer gesofisticeerde 50D.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2e body

                            Ik vind dat TS erg goede fotos maakt met z'n huidige apparatuur.
                            Uiteraard is een 7D beter dan een 30D en een 1DMkIV is nog beter
                            Als hij terecht stelt dat hij niet veel geld wil spenderen aan een tweede body, zal het een 40D of een 50D worden.

                            Comment

                            Working...
                            X