Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf telelens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf telelens

    Beste,

    Ik ben in het bezit van een Nikon 300D met een 18-55mm lens en een 55-200mm lens. Ik wens nog een grotere telelens aan te schaffen.
    Waarop moet ik als beginneling letten bij een dergelijke aankoop?
    Wat kunnen jullie mij aanraden?
    Met vriendelijke groeten
    Geert
    Nikon D3000 + AF-S 18-55 VR + 55-200 VR + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR

  • #2
    Re: Aanschaf telelens

    Oorspronkelijk geplaatst door gdornez Bekijk bericht
    Beste,

    Ik ben in het bezit van een Nikon 300D met een 18-55mm lens en een 55-200mm lens. Ik wens nog een grotere telelens aan te schaffen.
    Waarop moet ik als beginneling letten bij een dergelijke aankoop?
    Wat kunnen jullie mij aanraden?
    Eerste aanrader: verkoop die 55-200mm en koop een Nikon 70-300mm VR.

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf telelens

      Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
      Eerste aanrader: verkoop die 55-200mm en koop een Nikon 70-300mm VR.
      Ook mijn idee !
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf telelens

        Of een Tamron 70-300 VC volgens diverse forums zou die beter zijn dan de Nikkor en de VC beter te werken dan de VR.

        Wil je lichtsterker 70(80)-200 2.8 al dan niet VCI of II of OS van Nikon of Sigma, waarbij de Nikon de voorkeur verdient.

        Een Nikkor AFD 80-200 2.8 schuifzoom heb je al voor een redelijk bedrag.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf telelens

          Bedoelen jullie deze Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR?
          Met vriendelijke groeten
          Geert
          Nikon D3000 + AF-S 18-55 VR + 55-200 VR + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf telelens

            ik weet niet of je een zoom zoekt of een prime. Ik heb hier nog een vaste 300mm f/4 van Tokina die ik zou willen verkopen (nog 1.5 jaar garantie). Lens is goed, duurde een tijdje voor ik met zulke brandpunten scherpe foto's kon maken en nu het lukt heb ik geen tijd/zin meer om te zitten wachten tot die saaie vogels eindelijk eens iets interessants willen doen.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf telelens

              Oorspronkelijk geplaatst door gdornez Bekijk bericht
              Bedoelen jullie deze Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR?
              ja, maar zoals al vaker gezegd, valt allemaal te zien wat je ermee wilt doen, maar omdat je denk ik nog een beginner bent raad ik deze lens aan omdat ze goeie autofocus heeft, scherp is en 100mm langer is dan je oude.

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf telelens

                Oorspronkelijk geplaatst door gdornez Bekijk bericht
                Beste,

                Ik ben in het bezit van een Nikon 300D met een 18-55mm lens en een 55-200mm lens. Ik wens nog een grotere telelens aan te schaffen.
                Waarop moet ik als beginneling letten bij een dergelijke aankoop?
                Wat kunnen jullie mij aanraden?
                In uw handtekening lees is dat je een D3000 hebt!
                Dat maakt wel een verschil want een D3000 heeft geen scherpstelmotor in de body.
                D300 heeft dit wel!
                Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf telelens

                  @Frankyboy,

                  Bedoel je dan dat ik deze (Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR) lens niet kan gebruiken op mijn toestel?
                  Met vriendelijke groeten
                  Geert
                  Nikon D3000 + AF-S 18-55 VR + 55-200 VR + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf telelens

                    welk toestel heb je nu? Als je eerst daar een antwoord op geeft..
                    WillemClassensDesign: Mijn website
                    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                    Flitsers:HVL-F42AM;

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf telelens

                      Ik beschik over een Nikon D3000.
                      Met vriendelijke groeten
                      Geert
                      Nikon D3000 + AF-S 18-55 VR + 55-200 VR + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanschaf telelens

                        dan moet de AF-S 70-300 VR werken.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanschaf telelens

                          Hey,

                          als je nog méér mm wilt dan vind ik een 300mm niet zo'n groot verschil met een 200mm. Je krijgt alles net iets dichter, maar niet in die mate dat het een groot wezenlijk verschil is. Als je een 70-300 koopt zit je ook met een grote overlapping. Als je de 55-200 zou wegdoen en daarmee vervangen dan lijkt het me wel een goed idee.

                          Als lichtsterkheid niet echt een issue is dan zou ik durven gaan voor een Sigma APO 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM. Je komt ze regelmatig tweedehands tegen omdat veel mensen de beperkte gebruiksmogelijkheden soms vergeten omdat ze zo verleidt zijn door het aantal mm. De sigma 50-500 (nickname bigma) is optisch nog beter heb ik al vernomen, maar die is weer een pak duurder.

                          je moet maar eens googelen naar het field of view voor de verschillende mm, deze gaat maar tot 300mm en is niet echt duidelijk, maar ik vond ooit een betere die ik niet direct terugvind.
                          http://lens-reviews.com/Technical-Ta...tion-tool.html
                          om het verschil 200mm tov 500mm te zien is dit wel een goed voorbeeld:
                          http://www.photodo.com/topic_49.html

                          veel succes met de keuze en laat zeker weten wat het geworden is !

                          groetjes
                          Derry
                          http://www.pixel7.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aanschaf telelens

                            Oorspronkelijk geplaatst door dmiddern Bekijk bericht
                            Als lichtsterkheid niet echt een issue is dan zou ik durven gaan voor een Sigma APO 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM. Je komt ze regelmatig tweedehands tegen omdat veel mensen de beperkte gebruiksmogelijkheden soms vergeten omdat ze zo verleidt zijn door het aantal mm. De sigma 50-500 (nickname bigma) is optisch nog beter heb ik al vernomen, maar die is weer een pak duurder.
                            ik heb net eens gekeken, blijkbaar verschillen ze niet zo heel veel in prijs. En aangezien je op de d3000 wel degelijk de hsm nodig hebt om te kunnen autofocussen is de 50-500 de beste optie. Maar misschien wel al duur!

                            tweedehands:
                            http://www.2dehands.be/foto-camera/lenzen/?qq=50-500
                            http://www.pixel7.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aanschaf telelens

                              Oorspronkelijk geplaatst door dmiddern Bekijk bericht
                              je moet maar eens googelen naar het field of view voor de verschillende mm, deze gaat maar tot 300mm en is niet echt duidelijk, maar ik vond ooit een betere die ik niet direct terugvind.
                              heb hem teruggevonden:
                              http://imaging.nikon.com/lineup/lens...ator/index.htm
                              http://www.pixel7.be

                              Comment

                              Working...
                              X