Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elinchrom

    Ik had graag jullie hulp (ervaring) gekregen voor het volgende;

    ik ben van plan om studioflitsers te kopen, nu vraag ik me af of het verschil zo merkelijk groot is tussen de verschillende modellen zoals bv. Dlite, bxri, RX...

    Als ik bv. een D-lite systeem koop met daarop een deep octa is dit dan zoveel minder dan bv. met een bxri of een RX.

    Uiteraard is er verschil met de degelijkheid, sterkte, watt, enz...
    Maar als het studiomateriaal altijd op dezelfde plaats kan blijven staan zonder het altijd te moeten afbreken is dit misschien niet zo erg.

    Is dus m.a.w een d- lite versie met bv. een deep octa een goede optie of blijft het verschil echt wel in het licht zitten.

    Bedankt voor jullie advies...
    Greetz, Evolutionneke

  • #2
    Re: Elinchrom

    Oorspronkelijk geplaatst door evolutionneke Bekijk bericht
    Is dus m.a.w een d- lite versie met bv. een deep octa een goede optie of blijft het verschil echt wel in het licht zitten.
    deep octa is redelijk zwaar, wordt officieel bij mijn weten niet aanbevolen op een D-lite, maar 't kan wel! gewoon voorzichtig zijn...
    licht is licht...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Elinchrom

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      licht is licht...
      M.a.w mits de juiste instellingen kan hetzelfde resultaat bekomen worden dan met een bxri of een RX?
      Greetz, Evolutionneke

      Comment


      • #4
        Re: Elinchrom

        Oorspronkelijk geplaatst door evolutionneke Bekijk bericht
        M.a.w mits de juiste instellingen kan hetzelfde resultaat bekomen worden dan met een bxri of een RX?
        Yep, De D-lites zijn gewoon de entry level flitsers.
        BXRi zijn de Middenklassers en de RX de Pro's.

        De flitsbuizen zijn bij de meeste flitsers (van dezelfde Ws) hetzelfde het is enkel de technologie in de koppen die verschilt.

        Bij de midden en pro klassen krijg je extra mogelijkheden en hebben krachtigere koppen in hun segment.
        Maar voor sporadisch niet intensief gebruik (daarmee bedoel ik niet elke dag een ganse dag) zijn de D-lites zeker geschikt.

        Voor een deep octa 100 cm draaien die hun hand niet voor om hoor.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Elinchrom

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Yep, De D-lites zijn gewoon de entry level flitsers.
          BXRi zijn de Middenklassers en de RX de Pro's.

          De flitsbuizen zijn bij de meeste flitsers (van dezelfde Ws) hetzelfde het is enkel de technologie in de koppen die verschilt.

          Bij de midden en pro klassen krijg je extra mogelijkheden en hebben krachtigere koppen in hun segment.
          Maar voor sporadisch niet intensief gebruik (daarmee bedoel ik niet elke dag een ganse dag) zijn de D-lites zeker geschikt.

          Voor een deep octa 100 cm draaien die hun hand niet voor om hoor.
          Helemaal mee eens. D-lites met octa gaan heus wel!

          'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

          Comment


          • #6
            Re: Elinchrom

            x3
            ik gebruik em zelfs op de ieniemienie quadra , en dat gaat ook goed
            alleen de knoppen stevig vastdraaien dat ie niet vanzelf naar beneden valt

            licht gaat exact hetzelfde zijn met alle koppen, alleen de flitsduur zou je merken als je echt actie gaat willen bevriezen
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment

            Working...
            X