Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoogste benji jump ter wereld ZA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoogste benji jump ter wereld ZA

    Hier een reeksje van de hoogste benji jump te wereld in Zuid Afrika nabij Tsitsikama rond de 280 meter als ik het goed voorheb.

    Foto's allemaal van op dezelfde plaats gemaakt, met een Nikon D300 met 70-200 + TC14 en dan nog eens ferm gecropt, met uitzondering van de eerste.



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us
    Last edited by Guest42; 4 mei 2011, 07:59.

  • #2
    Re: Hoogste benji jump ter wereld ZA

    Leuke reeks. Mijn favorieten zijn nr 3 (de start) en nr. 5 (je ziet de springer nog goed tegen die groene achtergrond, en het kronkeltouw). 4 vind ik iets minder, omdat het contrast tussen springer en achtergrond wat klein is. Maar je hebt het bij zo'n gelegenheid ook niet echt voor het kiezen natuurlijk.
    oefenen = leren
    Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

    Comment


    • #3
      Re: Hoogste benji jump ter wereld ZA

      ter info:de hoogste is in zwitserland van de Verzasca-dam 220m hoog (james bond deed deze jump ook in golden-eye)
      deze in afrika is 'slechts' :-) 216m

      over de foto's: leuke opvolging van momentopnames...waarschijnlijk niet gemakkelijk om te volgen :-)

      Comment


      • #4
        Re: Hoogste benji jump ter wereld ZA

        Letterlijk adembenemend


        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Hoogste benji jump ter wereld ZA

          Oorspronkelijk geplaatst door mirs Bekijk bericht
          ter info:de hoogste is in zwitserland van de Verzasca-dam 220m hoog (james bond deed deze jump ook in golden-eye)
          deze in afrika is 'slechts' :-) 216m

          over de foto's: leuke opvolging van momentopnames...waarschijnlijk niet gemakkelijk om te volgen :-)
          Hier staat dat dit de hoogste ter wereld zou zijn KLIK maar inderdaad, deze in zwitserland zou nog een paar meter dieper zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Hoogste benji jump ter wereld ZA

            Een wijze les die ik wel eens gehoord heb is 'als je foto niet gelukt is, stond je te ver weg'. Persoonlijk vind ik dat op deze reeks wel van toepassing. Door de grote afstand kun je totaal geen verbinding maken met wat er gebeurt. Ook komt het onderwerp niet los van de achtergrond, waardoor het fotografisch nogal 'vlak' blijft en de achtergrond alle aandacht wegtrekt. Wat mij betreft leuk als registratie van dit fenomeen, maar fotografisch gezien weinig interessant.
            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

            http://rouwkema.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: Hoogste benji jump ter wereld ZA

              hehe Blaukrans bridge ben daar ook gaan Bungeejumpen ! Adrenaline kick for sure !
              Echt de moeite !!!
              www.highdesignstudio.be
              I have a story behind every picture taken

              Comment


              • #8
                Re: Hoogste benji jump ter wereld ZA

                Ik laat me nog liever door een haai bijten dan daar af te springen. En deze foto's verande-
                ren daar niets aan.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoogste benji jump ter wereld ZA

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                  Een wijze les die ik wel eens gehoord heb is 'als je foto niet gelukt is, stond je te ver weg'. Persoonlijk vind ik dat op deze reeks wel van toepassing. Door de grote afstand kun je totaal geen verbinding maken met wat er gebeurt. Ook komt het onderwerp niet los van de achtergrond, waardoor het fotografisch nogal 'vlak' blijft en de achtergrond alle aandacht wegtrekt. Wat mij betreft leuk als registratie van dit fenomeen, maar fotografisch gezien weinig interessant.
                  ik denk dat korter bij komen kan niet echt een optie is.
                  foto's uit de hand genomen tijdens het springen moeten ook wel de moeite zijn.
                  of een camera om te filmen
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

                  **=ol

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoogste benji jump ter wereld ZA

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                    ik denk dat korter bij komen kan niet echt een optie is.
                    Waarom niet? Er staan zo te zien genoeg mensen op die brug, dus er kan ook nog wel een fotograaf bij
                    http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                    http://rouwkema.smugmug.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoogste benji jump ter wereld ZA

                      En stoppen om foto's nemen vanaf het brugdek mag al helemaal niet, tenzij je er een boete van 500rand voor over hebt.
                      Wij zijn toch vlug even gestopt om te kijken, en 't is verschriiiiikkelijk hoog.
                      Heb wel de tijd niet genomen om daar een foto te trekken
                      Zotjes zijn het, die daar afspringen.
                      (En eigenlijk ook zij die daarboven stoppen om naar beneden te kijken, 'k ga het maar zelf zeggen)

                      Comment

                      Working...
                      X