Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kan met mijn toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat kan met mijn toestel

    Hoi,zijn er hier personen die mij op weg kunnen helpen voor het nemen van foto's van mijn zoontje terwijl hij voetbalt.Mijn zoon is nu bijna 13 jaar en ikwil eigenlijk vanaf heden toch meer gebruik maken van mijn toestel om er mooie plaatjes mee te schieten tijdens zijn jeugdwedstrijden.

    Ik bezit een canon 400D (2jaar),nu is mijn vraag wat raden jullie mij aan om welke lens te nemen en hoe ik het beste wedstrijd foto's maak.Het hoeft niet te zijn zoals bij prof fotografen maar toch wil ik het graag mooi en dat het mag gezien worden.Ik ben nog een leek in fotografie en hoop via deze weg geholpen te kunnen worden.

    Moet je bij een bepaald merk van lens blijven of zijn er verschillende merken die passen op een canon 400D.
    alvast bedankt.

    Hein
    Last edited by hein 69; 3 mei 2011, 21:20.

  • #2
    Re: Wat kan met mijn toestel

    Klein onderzoekje laat zien dat op een canon o.a. de lenzen van canon, sigma, tamron passen (om even bij de 'bekende' merken te blijven).

    Je zult denk ik wel wat mm's kunnen gebruiken, dus bijv 70-200 of richting de 300mm.
    Kijk eens rond op www.cameranu.nl bijvoorbeeld.
    3rd party-lenzen passen op de canon indien er 'canon' achter staat.
    Sigma, Tamron, Samyang, Tokina zijn bijv 3rd party lenzen. Je kan natuurlijk ook voor gewoon een canon lens gaan.

    hoe lager het F getal, hoe minder licht je nodig hebt (even de makkelijkste uitleg). Dus F2.8 is lichtsterker als F4 (F2.8 kom je in wat donkerdere ruimtes dus beter weg).

    Gezien het denk ik buiten is, zul je echter niet perse f2.8 of lichtsterker hoeven te gaan, maar zal een F4 of F4.5 ook voldoen.
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

    Comment


    • #3