Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief in de VS kopen of hier?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief in de VS kopen of hier?

    Normaal zou ik direct na aankomst in NY naar B&H gaan voor de Tokina 12-24mm F4 DX maar bij nader inzien doet mij de aankoop daar een beetje twijfelen...

    1. Garantie? Ik denk niet dat dit wereldwijd is?
    2. De winkel sluit die dag om 14u terwijl we pas rond 12u30 landen... De dag erna is het ook gesloten dus zou ik pas op de 3e dag in NYC het objectief kunnen kopen...

    Nu is het langs de andere kant wel zo dat het obejectief ongeveer 110€ goedkoper is als hier bij konijnenberg. Ik vind trouwens de eerste versie bijna nergens meer vermits het overal de DXII is die je tegen komt met ingebouwde focusmotor. Deze kost mij wel nog is 120€ meer en ik zie mij nu niet direct een nieuwe body nieuw of tweedehands kopen zonder ingebouwde focusmotor vermits al men andere objectieven geen focusmotor hebben...

    Nu zit ik dus te twijfelen ivm de garantie en het feit dat ik de lens de eerste twee dagen wsl serieus zal missen. Groothoek is iets wat je in NY volgens mij het meest gebruikt maar langs de andere kant is 110€ goedkoper wel een aanzienlijk bedrag...

    What to do? Moest er iets mis mee zijn na aankoop hier heb je je 100€ wel snel terug verdiend ipv ze daar te kopen en ze hier onder betaalde garantie te laten repareren dus ja.
    Nikon D7100 - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-200 VR I - Tokina 12-24 - Samyang 8mm - SB700

  • #2
    Re: Objectief in de VS kopen of hier?

    De DXII kost 509 bij konijnenberg, op zo'n bedrag zou ik voor €100 toch geen risico nemen door ze in de vs te kopen eerlijk gezegd.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Objectief in de VS kopen of hier?

      Ik zou liefst de DX versie willen, ik dacht dat er geen verschil was buiten dan de focus motor in de DXII?

      bij B&H zou ik met men pas afgehaalde dollar 295€ betalen en bij konijnenberg 406...
      Nikon D7100 - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-200 VR I - Tokina 12-24 - Samyang 8mm - SB700

      Comment


      • #4
        Re: Objectief in de VS kopen of hier?

        Niet doen, garantie is heel vaak niet tot in het buitenland, en dan kijken ze naar het serienummer, en verzenden voor herstelling naar het buitenland is dan ook nog eens duurder.

        Comment


        • #5
          Re: Objectief in de VS kopen of hier?

          Oorspronkelijk geplaatst door zjerre Bekijk bericht
          Ik zou liefst de DX versie willen, ik dacht dat er geen verschil was buiten dan de focus motor in de DXII?

          bij B&H zou ik met men pas afgehaalde dollar 295€ betalen en bij konijnenberg 406...
          14u wordt erg krap, je wilt in die winkel toch een halve dag rondhangen?

          DX is niet in stock... bij B&H, en vergeet ook niet dat je er nog ter plaatse tax op moet betalen...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Objectief in de VS kopen of hier?

            Je kan gewoonweg al 10 Euro besparen door eens alle online-winkels af te gaan.
            Bij Cameranu.nl kost hij 499 Euro ipv 509 Euro : http://www.cameranu.nl/artikel/47693..._II_Canon.html
            Verzending naar België komt op 6,50 Euro.

            Sven
            Sony A58 met glas, Fuji X-E1
            Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
            Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

            Comment


            • #7
              Re: Objectief in de VS kopen of hier?

              Zonder twijfel hier kopen.
              Een Nikon objectief dat ik indertijd bij een hier in het verleden goed gekende, zeer prijsgunstige Nederlandse verkoper aankocht, laat bij het focussen een piepend geluid horen. Eigenlijk niet erg, maar niet zo angenaam om horen voor degelijke dure lens. Aangezien ik zelfs niet wist dat de lens ingevoerd was uit de VS heb ik gevraagd aan Procirep om een prijsofferte te maken voor een herstelling. Ze wisten mij te vertellen dat het een objectief was dat uit de VS kwam en legden mij een offerte voor vna maar liefst 625€. Ik heb natuurlijk bedankt. Maar om mijn lens terug te krijgen heb ik toch nog 30€ mogen neerdokken.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Objectief in de VS kopen of hier?

                Garantie: heeft iemand weleens de garantie op een lens nodig gehad? Niet bij een te laat ontdekte DOA, maar na een half jaar of zo?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Objectief in de VS kopen of hier?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Garantie: heeft iemand weleens de garantie op een lens nodig gehad? Niet bij een te laat ontdekte DOA, maar na een half jaar of zo?
                  Voila, dat denk ik er ook over.

                  DOA moet je gewoon ter plaatse goed uittesten, en voor de rest?
                  Ik heb al veel glas gekocht, nog maar 1 keer vodden gehad (nota bene een DOA, bij die gekende Nederlander uit het verleden) en die heeft hem dan ook gewoon omgeruild.

                  100 euro verschil is best veel, vind ik toch.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Objectief in de VS kopen of hier?

                    Wat een zever, ja ik heb al een herstelling moeten hebben aan een lens. Waarom zou je niet wat meer betalen als je dan toch je lens kan laten herstellen?

                    Comment

                    Working...
                    X