Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

walk around lens voor sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • walk around lens voor sony

    Hoi,

    Ik ben opzoek naar een lens, eentje die ik kan gebruiken op uitstap zonder te moeten wisselen voor een redelijke prijs. Vooral voor foto's van de kinderen, maar toch ook de mogelijkheid om iets te fotograferen als ik iets interessants tegenkom. Ik heb al wat mogelijkheden bekeken, maar kom er niet uit. Ik heb nu de 18-55 kitlens en de 100-300 Apo van minolta. Ga ik best voor een 18-200 van sony of tamron, een 55-200 van sony of tamron, of meer in de richting van een 28-105 of 28-135 van minolta.

  • #2
    Re: walk around lens voor sony

    Een 50/1.8 kopen als enige lens, heb ik ongeveer 20 jaar meegewerkt, dan heb je nooit de mogelijkheid tot wisselen en kun je razend mooie foto's maken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: walk around lens voor sony

      Dan kan ik wel niet zoomen en dat is toch wel een beetje een must in dit geval.

      Comment


      • #4
        Re: walk around lens voor sony

        De Sony 18-200 is in ieder geval één vd betere superzooms, wil je niet wisselen dan zou ik voor deze gaan.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: walk around lens voor sony

          De Sony 18-250 is stukken beter dan de oudere 18-200

          maar als walk around lens zou ik dan eerder voor de Sony 16-105 gaan
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

          Comment


          • #6
            Re: walk around lens voor sony

            As far as vacation lenses go, if you find yourself shooting more at the telephoto end than the wide end, you're better served by the Sony 18-200mm if you're brand-loyal, or the Sigma 18-200mm if you're not, as these lenses are significantly sharper at 200mm.
            Dit heb ik gelezen op slrgear.com over de Sony 18-250.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: walk around lens voor sony

              Dat is natuurlijk juist de duurste van de hoop. Is ze zoveel beter dan de tamron? En wat te denken van de minolta's, iets minder zoom, maar hoe zit het met de kwaliteit, beter of slechter dan de sony of tamron?

              Comment


              • #8
                Re: walk around lens voor sony

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Dit heb ik gelezen op slrgear.com over de Sony 18-250.
                Juist, net ook gelezen dat hij de Sony 18-200 scherper vindt aan 200mm maar "chromatic aberration is more prominent, vignetting is more of an issue, and distortion is about the same."

                ik denk dat hier getest is op een A100; ook de lezers geven een heel andere score ook op Dyxum; alle andere reviews en testen die ik las, gaven alleszins een tegenovergesteld oordeel

                Kurt Munger geeft de voorkeur aan de 18-250 al is het eindresultaat niet enorm verschillend.
                Ik dacht echter dat naast bouwkwaliteit, de 18-250 vooral sneller en stiller was.
                Last edited by Sony63; 4 mei 2011, 21:03.
                Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                Comment


                • #9
                  Re: walk around lens voor sony

                  Oorspronkelijk geplaatst door woloko Bekijk bericht
                  Dat is natuurlijk juist de duurste van de hoop. Is ze zoveel beter dan de tamron? En wat te denken van de minolta's, iets minder zoom, maar hoe zit het met de kwaliteit, beter of slechter dan de sony of tamron?
                  de minolta/sony/tamron 18-200 zijn sterk verwant aan elkaar, net zoals de sony/tamron 18-250 ; je vindt ze ook terug op bovenstaande links, maar ook hier zijn de reviewers niet eensgezind
                  algemeen kan gesteld dat de afwerking bij Sony iets beter is én de kwaliteitscontrole; die circulaire diafragme-bladen heb je ook niet bij Tamron

                  bij de genoemde Minolta's ga je groothoek missen (het zijn FF-lenzen), maar de 24-105 is alleszins zeer goed.
                  Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                  Comment


                  • #10
                    Re: walk around lens voor sony

                    Ik vond die tip van hjansen zo slecht nog niet. Die zoom kan je in de meeste gevallen
                    vervangen door je voeten (wat meer op en af lopen) maar die 1.8 voor prachtige achter-
                    gronden (creativiteit) en bij weinig licht (binnen en zo), dat behaal je met geen enkele
                    superzoom. Trouwens, de scherpte ook niet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: walk around lens voor sony

                      Voor mijn A100 kocht ik 3j terug een tamron 18-250. En dat ging goed voor de A100.
                      Op de A700 die ik nu heb, presteert die lens heel wat minder dan op de A100 (erg traag focussen, veel softer).
                      Sony RX10 Mark IV
                      nog een fijne dag verder!
                      Guido

                      Comment


                      • #12
                        Re: walk around lens voor sony

                        voordat je een lens koopt moeten je verwachtingen duidelijk zijn. Daarnaast moet het doel van je foto's duidelijk zijn. Is het doel een prent van A3+ formaat voor aan de wand? Of een afdrukje voor in het fotoboek?

                        Vacantiezoomlenzen, dus met een bereik van 18-200 of meer, leveren geen topprestaties. Maar voldoende als je niet veel verder gaat dan A4 formaat. Bedenk wel, dat is ongecropt!

                        Wil je spelen met scherptediepte dan is het nodig een lichtsterk objectief te kiezen. Een vacantiezoom valt dan meteen af.
                        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: walk around lens voor sony

                          de sigma 18-250 is momenteel een van de betere zooms onder de zon met dit bereik
                          hier heb je beoordelingen en opmerkingen van gebruikers, alsook voorbeeld foto's gemaakt door die lenzen, voor alle objectieven bruikbaar op sony toestellen.
                          Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)

                          Comment


                          • #14
                            Re: walk around lens voor sony

                            Oorspronkelijk geplaatst door woloko Bekijk bericht
                            Hoi,

                            Ik ben opzoek naar een lens, eentje die ik kan gebruiken op uitstap zonder te moeten wisselen voor een redelijke prijs. Vooral voor foto's van de kinderen, maar toch ook de mogelijkheid om iets te fotograferen als ik iets interessants tegenkom. Ik heb al wat mogelijkheden bekeken, maar kom er niet uit. Ik heb nu de 18-55 kitlens en de 100-300 Apo van minolta. Ga ik best voor een 18-200 van sony of tamron, een 55-200 van sony of tamron, of meer in de richting van een 28-105 of 28-135 van minolta.
                            Als "walkaround" gebruik ik tegenwoordig meestal een CZ16-80.
                            Sony 16-105 is bijna even goed.
                            Of een Sigma 18-250 zoals hierboven al vermeldt: ruimer bereik maar niet dezelfde beeldkwaliteit.

                            In de prijsklasse waarin jij kijkt, denk ik aan volgende opties bij Minolta
                            24-105
                            24-85
                            28-105
                            28-135 (maar die is wel zwaar hoor: weegt meer dan jouw 100-300 Apo)

                            Tamron 24-135 SP kan ook. Vrij goeie lens op aps-c, ook niet van de lichtste.

                            55-200 zou ik niet doen. Je hebt immers een betere 100-300 voor tele, en 55 is niet breed genoeg voor "allround".


                            Maar zoals hierboven ook al vermeld: aangezien je een 18-55 en 100-300 hebt, zou je het ook nog even bij die twee kunnen houden wat zooms betreft, en er een Sony 35/1.8, 50/1.8 of Minolta 50/1.7 bij nemen.
                            Zeker de 35/1.8 is ideaal op aps-c om vrijwel de hele dag op het toestel te laten staan.
                            50mm kan soms iets te breed zijn als de lens alles moet doen. Anderzijds is 50mm wel het goedkoopste .

                            Succes met je keuze !
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: walk around lens voor sony

                              Met al die tips, wordt het alleen maar moeilijker om te kiezen .

                              Comment

                              Working...
                              X