Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

    Hallo iedereen,

    Ik zou in september willen starten met een cursus digitale fotografie. Omdat ik daarvoor een camera nodig heb, ben ik al aan het rondneuzen op internet. Ik vind heel veel info terug, maar veel is nog chinees voor mij. Vandaar mijn vraag om me even te helpen.
    Ik zoek echt een startmodel, een basismodel. Ik wil in eerste instantie ook niet té veel geld aan uitgeven. Ik wil ook een nieuw toestel en geen tweedehands.
    Tot hiertoe heb ik altijd Canon gehad, maar ik hoor dat Nikon ook goed is.
    Wat ik al interessant vond is de 1100 en de 550 van canon. 550 is natuurlijk wel een pak duurderd....
    Of 3100 van Nikon.

    Alvast bedankt !!!!

  • #2
    Re: hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

      Ik twijfel tussen canon d1100, (canon d550) of nikon 3100

      Comment


      • #4
        Re: hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

        pak ze vast, ga na welke het beste in je hand ligt, hoe de bediening is enz en maak op basis daarvan je keuze
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

          Aangezien ze allen goed zijn tegenwoordig, en allen met de nieuwste snufjes komen, kun
          je ze eerst een rustig gaan bepotelen. Daar zit er nog wel wat verschil. Je kunt er ook nog
          meer merken bij betrekken, maar die Canon lijkt me wel leuk als instapper.

          Comment


          • #6
            Re: hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

            Ben zelf ook de laatste tijd intensief op zoek geweest naar een goede spiegelreflex.
            Ik heb vroeger al eens een analoge pentax gehad, dus ben daar ook eens gaan kijken, en na veel vergelijk met andere merken en toestellen, gaat het bij mij de Pentax k-r worden.
            Hier vind je een review van deze camera:

            The format of this review has been slightly shortened as the Pentax K-r is operationally similar and identical in terms of output to the Pentax K-x that we reviewed in December 2009. We tested to confirm the image quality is identical, then concentrated the review on the differences between the two cameras. To learn everything about the K-r we recommend reading not only this review but also the full review of the Pentax K-x.


            prijs is 600-700 euro met twee paar lenzen (tot 200 mm)

            Comment


            • #7
              Re: hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

              Naar winkel geweest en nikon ligt het best in de hand.
              nu twijfel ik nog tussen de 5000 met draaibaar lcd of de 3100.
              met de 5000 heb ik de keuze tussen één met 2 lenzen : 18-55 en 55-200 of 1 lens van 18-105
              of de 3100 met 1 lens van 18-105

              advies ?

              handiger met 2 lenzen of 1 ?
              gebruik je dat kantelbaar scherm veel ?

              Comment


              • #8
                Re: hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

                Persoonlijk vind ik die split bij 55mm niet zo fijn. In mijn fotografie kom ik vaak net iets te kort daarmee.

                Als dat voor jou ook zo is, kijk dan of je wat hoger kunt knippen of wat overlap creëren. Bijvoorbeeld door het eerst met de 18-105mm aan te schaffen en later eventueel een 70-300mm erbij te nemen.
                Mijn Project 365

                Comment


                • #9
                  Re: hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

                  Bedankt voor de snelle reactie !
                  advies voor verschil 5000-3100 ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door krullenkopje Bekijk bericht
                    advies voor verschil 5000-3100 ?
                    Dat heb ik wel, maar hij heeft een beetje een lange aanloop. Daar gaat-ie.

                    Een paar jaar geleden kocht ik de D40, de instapper van destijds. Op dit moment ben ik zo fanatiek aan het fotograferen, dat ik wel kan zeggen dat ik op sommige punten het maximale eruit haal wat erin zit. Af en toe heb ik het gevoel dat ik er uit aan het groeien ben. Het interessante is dat het vrij banale dingen zijn die ik op dit moment aan mijn D40 mis. Een grotere zoeker, een tweede instelwiel (mis ik node!), een autofocusmotor. Qua overige technologie is de camera verder nog prima, en hoe vaardiger ik ermee word, des te meer wordt me duidelijk waar hij allemaal toe in staat is, en dat is veel meer dan het woord 'instapper' suggereert.

                    De verschillen tussen de D5000 en de D3100 heb ik even niet helemaal paraat, maar wat ik me er van kan herinneren is dat ze me redelijk koud lieten. Bovendien, ook al zijn ze veel moderner en bieden ze een paar echt nieuwe functies ten opzichte van mijn D40, ik zou met beide modellen op dit moment tegen dezelfde grenzen aanlopen.

                    Daarom zou mijn advies zijn: basiscamera akkoord, maar neem de goedkoopste die je kunt vinden. Maar beter nog, overweeg toch een tweedehandsje uit het middensegment.
                    Mijn Project 365

                    Comment


                    • #11
                      Re: hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door krullenkopje Bekijk bericht
                      Bedankt voor de snelle reactie !
                      advies voor verschil 5000-3100 ?
                      de 3100... zie review
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

                        Bedank t!

                        Comment


                        • #13
                          Re: hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

                          Het is een nikon 3100 geworden met 18-105 lens.
                          batterij is aan het opladen en ik kan niet wachten om mijn machien te ontdekken !!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

                            Ik zie het te laat. Maar ik ben er van overtuigd dat je geen slechte koop hebt
                            gedaan! Veel succes met je nieuwe toestel

                            Hier stond nog een leuke vergelijking van de 2, de D3100 werd hier ook aanbevolen:

                            http://mansurovs.com/nikon-d3100-vs-d5000

                            Comment


                            • #15
                              Re: hulp bij aankoop beginnersreflexcamera

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              de 3100... zie review
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jake_VdE Bekijk bericht

                              Hier stond nog een leuke vergelijking van de 2, de D3100 werd hier ook aanbevolen:

                              http://mansurovs.com/nikon-d3100-vs-d5000
                              je bent niet alleen laat, je citeert ook nog eens wat er reeds stond...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X