Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact voor max €300?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact voor max €300?

    Naast mijn Canon Eos 450D zou ik graag een deftige compact aanschaffen. Om meestal op zak te hebben. Vooral dan voor mijn vrouw om mee te hebben bij uitstapjes met onze zoon.

    Wat is belangrijk:
    - lage shutter lag
    - snelle opstarttijd
    - kwaliteit bij mindere lichtomstandigheden
    - compact en licht
    - max €300

    Ik dacht al aan bv de Canon Ixus 220 HS of de Panasonic Lumix DMC-LX3.

    Wat kunnen jullie aanraden?
    Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

  • #2
    Re: Welke compact voor max €300?

    Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
    Naast mijn Canon Eos 450D zou ik graag een deftige compact aanschaffen. Om meestal op zak te hebben. Vooral dan voor mijn vrouw om mee te hebben bij uitstapjes met onze zoon.

    Wat is belangrijk:
    - lage shutter lag
    - snelle opstarttijd
    - kwaliteit bij mindere lichtomstandigheden
    - compact en licht
    - max €300

    Ik dacht al aan bv de Canon Ixus 220 HS of de Panasonic Lumix DMC-LX3.

    Wat kunnen jullie aanraden?
    Indien je die Lumix onder de 300 kan krijgen, heb je een prachtig toestel voor die prijs.
    Ik heb nu de LX5, voorheen de LX3 (gestolen) en die moest er maar weinig voor onder
    doen. Is eigenlijk ook een beetje een klassierkertje.

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact voor max €300?

      Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
      ..........

      Ik dacht al aan bv de Canon Ixus 220 HS of de Panasonic Lumix DMC-LX3.

      Wat kunnen jullie aanraden?
      mag het iets meer zijn.http://www.simplyelectronics.net/mai...etcurrency=eur
      maar dan heb je ook een leuk toestel hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Welke compact voor max €300?

        Die LX-3 staat bij konijn aan €285.

        Is de LX-5 zo veel beter/interessanter?
        Op zich maakt het bedrag niet zo veel uit maar omdat het om een compact gaat dat als bijkomend toestel moet dienen dacht ik dat €300 ruim voldoende moest zijn.
        Ben dan ook vertrokken van het idee de Canon Ixus 220 HS aan te schaffen. (€181 bij konijn)

        Tot ik de LX-3 tegen kwam.
        Verschil tussen de Ixus 220 HS en de LX-5 is dan al gelijk aan de prijs van de 220 HS.
        Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

        Comment


        • #5
          Re: Welke compact voor max €300?

          De LX5 is een prachtcompact....heb onlangs gelezen in een fototijdschrift dat de komst van de Olympus XZ1 daar niks aan gaat veranderen....echter als je iets meer wilt spenderen is de S95 van canon ook zeer goed kijk naar de link en lees de reviews!!



          grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Welke compact voor max €300?

            Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
            Die LX-3 staat bij konijn aan €285.

            Is de LX-5 zo veel beter/interessanter?
            Bij hogere iso iets minder ruis. Misschien een ietsje beter qua bereik: wat meer tele en
            dat kan goed van pas komen, de dynamic range zou iets verbetert zijn, alsmede de er-
            genomie. Maar zoals gezegd de LX3 was een beetje een legende in zijn hoogdagen en is
            nog steeds een heel goed toestel.
            Nu is er met die 4/3 toestellen, zoals de Pen, een Panasonic, de Nexen en nog een paar
            andere gewoon veel meer competitie. Maar de LX3 en LX5 maken nog steeds mooie
            prenten, zijn zelf mooi en kunnen mee in een jaszak.



            Comment


            • #7
              Re: Welke compact voor max €300?

              Ik volg Doudeke. Als je de LX5 kan veroorloven, zou ik daar zeker voor gaan. De extra's tov de LX3 zijn voor mij de meerkost waard, dat is uiteraard iets wat je zelf moet beslissen.
              Lees anders ook even m'n review van de LX5 op m'n blog, dat kan misschien ook helpen.
              Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
              Focaldesign

              Comment


              • #8
                Re: Welke compact voor max €300?

                Na lang zoeken denk ik voor de Nikon Coolpix S8100 te gaan.
                Een van de hoofdredenen: lage shutter lag

                Heb beslist niet voor een LX5 te gaan omdat ik voor de foto's die goed moeten zijn toch m'n DSLR heb en m'n vrouw wil het compactje "permanent" in haar handtas hebben zitten. Dan liever geen te duur model.

                Wat denken jullie van de Nikon Coolpix S8100 ?
                Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

                Comment

                Working...
                X